Yeti ARC 2011

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

hebin029 schreef:Ik vind die Cannondale er eigenlijk wel aardig uit zien zo.
Maareh, het gaat inderdaad om de functionaliteit.
Thanks! In real life ziet ie er ook nog steeds goed uit hoor. Banden zijn wel super voor "urban" gebruik. Lekker comfortabel en breed. Je kan wel lekker snel door de bocht met die dingen op de verharde weg natuurlijk, wat een grip... :-q Voelt op die manier wel als een "urban" speelfiets... Ook perfekt voor Dordt dus. Jammer alleen dat de zadelpen vast zit, misschien maar goed ook anders ga ik misschien weer rare dingen doen met mijn schouder... En denk niet dat die vork en wielen gemaakt zijn voor leuke dropjes... :)
hebin029 schreef:Balen dat je ff niet kan trainen voor de EPE
Dat gaat gelukkig op zich wel, denk ik. Fietsen op het strand of op de weg. Maar ik bedoel eigenlijk echt mountainbiken. Toch had ik vandaag niet zo'n zin om met dit wisselvallige weer om op de racefiets te stappen of een strand op te zoeken... :lol: Ik beperk me deze week nog maar weer even tot de sportschool. Alleen veel muizen of te lang in een houding met de arm zitten is erg vervelend... (soms pijnlijk).

Regelmatig bewegen met de arm is juist wel fijn, mits het niet teveel kracht kost... Kracht geven doe je onbewust met mountainbiken helaas vaak wel... :-{
whyaken
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 10:35
Mijn mountainbike: Xtrail XT Mud 6.0

Erg mooie bak, mooie kleurstelling ook! Toch jammer dat ik net een fiets heb aangeschaft... :tong
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mijn nobby nic als achterband is niet heel hard gesleten in vergelijkbare omstandigheden, 't ging mij er toch niet om z.s.m. boven te zijn...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

whyaken schreef:Erg mooie bak, mooie kleurstelling ook! Toch jammer dat ik net een fiets heb aangeschaft... :tong
Thanks! Hij bevalt nog steeds erg goed... Maar het wordt toch altijd even duurder dan je denkt... :wink:
paulus1981 schreef:Mijn nobby nic als achterband is niet heel hard gesleten in vergelijkbare omstandigheden, 't ging mij er toch niet om z.s.m. boven te zijn...
Probeerde toch wel vaak lekker door te trappen, maar op die asphaltwegen slijten die banden gewoon als een gek. Ook denk ik dat het rubber van die Geax banden niet helemaal optimaal is. Nobby Nics zal ik sowieso niet gauw aanschaffen. Vind ik veels te lomp met die dikke noppen... :wink:

Voorlopig houd ik het toch maar even rustig met m'n schouder en zal ik komende maand weer meer op de B-Bike zitten of de racefiets.... Gister nog even lekker een rondje over de weg en Pier Egmond gedaan met 3 vrienden die ook de EPE fietsen, en dan bevalt die Cannondele toch wel weer super.... Zo blijft de in ieder geval Yeti lekker clean van het zout... :) Die Geax Tattoo Lights presteren trouwens super op het strand. Binnen "no time" in Egmond (al hadden we wel een beetje wind mee... :lol: )
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Witte Geax Mexcals exit ====> laat nog even in het midden of het nu een down- of upgrade is... :)

Mezcals waren eigenlijk ook wel op, want er zat totaal geen profiel meer op de achterband. Nog een band kunnen overnemen van een forummember, maar ik zag ook dat er een scheurtje in mijn voorband zat en optimaal waren die banden eigenlijk niet. Prima in de L&DD, Schoorl of de Hermansweg, maar voor de Ardennen niet je van het.

Vorige week al wezen biken met mijn oude Panaracer Duster II banden Front/Rear... (Overigens denk ik dat ze wel ouder zijn dan 10 jaar, schat zo uit 1996/1997, maar die dingen had ik al zo lang. Ging op zich redelijk met die dingen, maar ze begonnen toch aardig scheurtjes te vertonen rondom de noppen... Gelukkig zijn ze toen heel gebleven en werkten ze goed in de Ardennense modder, want daar waren ze tenslotte ook voor ontworpen.

Maar omdat ik toch een set fatsoenlijke banden wilde monteren, liep ik tegen een set WTB's aan op het forum. Die Geax Mezcal's waren afgelopen zomer nou niet echt een optimale band voor de Oostenrijkse Alpen. Normaal zijn WTB banden best prijzig en ik wilde toch eens ervaren hoe of mijn bike biked met een zware set AM banden. Zwaar zijn ze zeker, en ik schat ze boven de 800gr per band. Denk eerder richting de 900gr.... Het is nog net geen DH band, want zo breed zijn ze eigenlijk niet. Maar er zit gewoon veel rubber op en de zijkanten zijn extra stevig gemaakt. Ik overweeg nog om ze toch een met vloeibare latex te rijden (al zijn de Michelin latex biba's die er nu in zitten ook niet zo zwaar). Zal toch een beetje gewicht schelen.

Afbeelding

Ik vond het wel een strak bandje, met een mooi design... En ze leken me super geschikt voor de Alpen (mits het niet nat is)

Toch vandaag even 2 rondjes gedaan in L&DD. Best wel rustig aan, al zeg ik het zelf. Voelde me ook niet echt top.

Afbeelding

Het zijn echt bandjes die voor snelheid zijn gemaakt heb ik idee, want ze geven enorm veel vertrouwen op snelheid. Weet niet of het aan mijn conditie ligt (laatste weken is het een beetje belabberd, ondanks dat ik toch genoeg beweeg). Maargoed normaal rijd ik FuFr in de L&DD, die toch beduidend soepeler lopen. Minder weerstand en de wangen zijn minder stug. Denk dat het toch ook wel scheelt, zoals ik nu heb ondervonden. Wielen zijn toch samen meer dan een kilo zwaarder... Op zich wel een goede training om niet met een superlichte fiets te biken... Verder heb ik het hogere gewicht in handling niet al te erg als een nadeel ervaren. Scheelt dat ik een stuur van 69cm heb natuurlijk.. :) Met klimmen voel je toch wel dat extra gewicht, met name wanneer het technisch is en je bijna stil staat. Klimmen op snelheid, aanzetten en omhoog rijden gaat wel goed, maar dat is meestal zo...

Om hard mee af te dalen is ie in ieder geval een stuk beter geschikt geworden... :) Ik heb nu al weer zin in de volgende trip in een Ardennen... :)

Al met al vind ik zwarte banden helemaal niet verkeerd staan... :winkie:
Laatst gewijzigd door Suntoro op ma 16 januari 2012, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16791
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Eigenlijk vind ik zwarte banden mooier in je Yeti :)
Blijft toch een superkleurtje, deze combinatie. Mooi fietsje!

Ik zag je nog voorbijkomen bij de Rustende Jager, wij waren net klaar met ons rondje en stonden nog even na te kletsen.
Je was alleen het hoekje al om (letterlijk nemen hè ;-)) toen ik me realiseerde dat jij het was die op die blauw/witte Yeti voorbijkwam... je had iets zwarts aan toch? (vast om te matchen bij je nieuwe banden :D )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

kermit schreef:Eigenlijk vind ik zwarte banden mooier in je Yeti :)
Blijft toch een superkleurtje, deze combinatie. Mooi fietsje!

Ik zag je nog voorbijkomen bij de Rustende Jager, wij waren net klaar met ons rondje en stonden nog even na te kletsen.
Je was alleen het hoekje al om (letterlijk nemen hè ;-)) toen ik me realiseerde dat jij het was die op die blauw/witte Yeti voorbijkwam... je had iets zwarts aan toch? (vast om te matchen bij je nieuwe banden :D )
Hey thanks! Ik was inderdaad in het zwart... :) Heb jullie niet gezien. In mijn achterhoofd dacht ik nog. Het zou best kunnen dat ik Kermit tegenkom en lette ik er wel een beetje op of ik nog bijzonder fietsen tegenkwam. Maar geen Salsa gezien. Het weer was wel super, maar daardoor was het erg druk in de Duinen. Overal overvolle parkeerkeerplaatsen, maar ik kon mijn auto mooi in een hoekje prakken.... :) bij De Drie Linden. Heb niet op je gelet bij de Rustende Jager. Was wel gewoon voorlangs gegaan, omdat het op het pad achterlangs erg druk was met wandelaars. Ben er zelfs 2x langs gereden, aangezien ik ook 2 rondjes had gedaan. 2e rondje had ik het wel een beetje zwaar. Vroeg me af waardoor het kwam. Door mijn conditie of die zware wielen... :wink: Het was bij 2e rondje in ieder geval wel wat rustiger, maar het werd ook wat frisser...

Vind hem er inderdaad met die zwarte dikke banden ook strak uitzien... :) Voorlopig houden we het ook maar op zwart, want de keuze daarin is toch groter en het staat altijd goed.
stefmans
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 14:21
Mijn mountainbike: X-trail XT mud 6.0 2011

ik vind het een hele mooie fiets en de zwarte banden vind ik hem mooier staan.
trappen en niet omkijken
Xtrail mud 6.0
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Je Yeti blijft een plaatje :-q
Eerst doen, dan denken
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Thanks! Vind hem er inderdaad strak uitzien zo. Alleen jammer dat die banden de fiets zo zwaar maken. Maar t maakt hem lekker dik... ;)

Zwart gaat in ieder geval blijven, heb ik het idee... :)
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Wit of zwarte banden, het blijft een mooie bike.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Sinnedsan schreef:Wit of zwarte banden, het blijft een mooie bike.
Thanks, jij kan het weten... Hoe is het nou met jou fiets... Heb je nu al weer een fiets of wacht je op het mooie weer dat je weer gaat fietsen? Of wacht je tot VeeDee weer een fiets heeft... :)
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Mijn fiets wordt half februari geleverd. Ik heb een leenfiets zolang. Afwachten maar. Zelfde besteld als die van VeeDee. Meteen allebei X0 laten afmonteren.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
jwdk96
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: di 25 januari 2011, 22:22

Inderdaad zwarte banden zijn veel mooier!!!
kawa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 581
Lid geworden op: za 21 augustus 2004, 16:22

Nu terug een zwarte zadelpen en stuur en ik vind 'm ook top. :-q


Hoe groot ben jij als ik vragen mag?
Ik heb zelf ook zin in zo'n Yeti en ben er nog niet goed uit qua maat.

Zelf ben ik 173cm en volgens de site zou ik dan naar een M mogen gaan, maar een S lijkt mij meer geschikt voor mij.
Plaats reactie