Yeti ARC 2011

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

even de fast facts van de AR, vergeet niet dat we ondanks we 16500km's gaan afdalen (volgens de eerste berekeningen en daar komt de laatste dag nog bij) maar hou vooral ook in gedachten dat we exclusief de laatste dag (wat er volgens mij ook nog 1400 omhoog waren) ook 5500hm's klimmen op de fiets... achjah, we komen sowieso wel boven en naar beneden geeft een zwaarder wiel inderdaad wel meer vertrouwen...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

xplorer schreef:.... ondanks we 16500km's gaan afdalen (volgens de eerste berekeningen en daar komt de laatste dag nog bij)
:o Dat zijn nogal wat km's en dat ga ik niet redden in 6 dagen, ook niet afdalend... :lol:

Maar je hebt gelijk... Vorig jaar kostte het me ook vaak meer dan 2 uur om 1400hm te klimmen... En dat was zelfs voor het grootste deel over asphalt het eerste stuk... En dat met bandjes van 490gr / stuk... Op zich heb ik niets tegen klimmen, maar misschien wordt het nu wel erg afzien met die zware banden... Het liefst klim ik met Furious Freds, maar dat is geen optie voor de afdalingen... :winkie:
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

xplorer schreef:even de fast facts van de AR, vergeet niet dat we ondanks we 16500km's gaan afdalen (volgens de eerste berekeningen en daar komt de laatste dag nog bij) maar hou vooral ook in gedachten dat we exclusief de laatste dag (wat er volgens mij ook nog 1400 omhoog waren) ook 5500hm's klimmen op de fiets... achjah, we komen sowieso wel boven en naar beneden geeft een zwaarder wiel inderdaad wel meer vertrouwen...
Dat waren toch echt een paar gave hm's....

Was wel een super bikevakantie... :-q

Fiets klom toch wat moeilijker, maar aangezien de kans op hoogteziekte bestond deed ik het toch rustig aan (en dronk en zeek wat af... :tong )

Afbeelding

Klimmen:
Afbeelding

Afbeelding

Afdalen:
Afbeelding

Afbeelding

Goh, wat mis ik die Zwitserse en Italiaanse Alpen nu al... :((
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ook..... :((
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Suntoro schreef:Was wel een super bikevakantie... :-q
Ziet er goed uit :-q Staat er al ergens een verslag van jullie tocht? Ik ben erg benieuwd namelijk...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nog niet, maar die gaat er zeker wel komen!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

suravida schreef:Ik ook..... :((
Kon idd nog niet de motivatie opbrengen weer op de fiets te stappen deze week... Ik zag op Strava dat je toch al weer in B'hoek was geweest... Toch nu maar even op de racer stappen, anders wordt het straks niks met de BBC...
George schreef:
Suntoro schreef:Was wel een super bikevakantie... :-q
Ziet er goed uit :-q Staat er al ergens een verslag van jullie tocht? Ik ben erg benieuwd namelijk...
Was echt supergaaf die Alta Rezia tour (incl. meet & greet met Hans Rey die ons op kwam zoeken in ons hotel in Livigno... ;) ). Staat al wel een heel fotoverslag met een selectie van GNAS foto's van de dagen zonder al teveel tekst op Facebook op onze openbare pagina. (die kan dus iedereen zien). Niet alle foto's en filmpjes, maar aan apparatuur waren er 2 spiegelreflex camera's mee, en een Contour en Bullit HD cam...

Maar ik was vooral aan het genieten, en wist niet altijd goed waar we zaten... Volgde gewoon onze uitgestippelde GPS tracks... Plaatsnamen en locaties vergat ik regelmatig. suravida was daar wat beter in, maar die wist ook precies waar we heen zouden gaan... ;)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi bericht op FB! Ziet eruit als een fantastische ervaring!
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Vooral op de laatste foto, verwacht je niet dat je dat op een XC bike kan doen... Mooie foto's!
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Haha dat had niemand verwacht, maar Suntoro heeft zo'n rood doekje met aziatische letters erop welke hij af en toe om zijn hoofd bint voor hij naar beneden gaan, hij roept dan ook zoiets vaags.... iets van "Kamikazeeee"... ;)
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

of hij roept: "Zal ik het ff voor doen?"
I may not be good, but at least I'm slow.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Die laatste 2 foto's.....petje af en buiging :-q Ik weet dat het kan op een HT maar je hebt er wel de skills voor nodig en dan nog moet je een hoop lef in je donder hebben.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Had het meeste van de fotorapportage en verslag wel via facebook gezien, maar hier staan ook wat mooie foto's. ;)
Die laatste track lijkt erg op de Velil-trail bij Ischgl, ook leuk en ook op een hardtail te doen, had alleen die 20mm extra van jouw Fox er wel bij willen hebben. :tong.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

xplorer schreef:Haha dat had niemand verwacht, maar Suntoro heeft zo'n rood doekje met aziatische letters erop welke hij af en toe om zijn hoofd bint voor hij naar beneden gaan, hij roept dan ook zoiets vaags.... iets van "Kamikazeeee"... ;)
LOL... We waren toch in eerste instantie om te fietsen in de Alpen en niet om te wandelen... :tong
casper937 schreef:of hij roept: "Zal ik het ff voor doen?"
:lol: Het was idd best steil en het ging toch net iets harder dan ik wilde, maar wel gaaf... Eerst stukje bovenaan ging bij mij wat ongecontroleerd, en wat te snel. Maar daardoor ging je wel makkelijker over de gaten heen... En op zich viel op deze afdaling nog wel goed bij te remmen in tegenstelling tot die andere met al die losse bende...
Toch pakte jij deze anders... En dat het gat dat jij pakte wilde ik sowieso ontwijken en ging er rechts langs... :). Langzaam ging jij zeker ook niet... :-q

Afbeelding
Gebbetje schreef:Die laatste 2 foto's.....petje af en buiging :-q Ik weet dat het kan op een HT maar je hebt er wel de skills voor nodig en dan nog moet je een hoop lef in je donder hebben.
Een week voor onze vakantie hadden we nog even een Enduro clinic van Maichel Lemmens gevolgd om onze skills te upgraden.... :winkie: Maar met een fully was het zeker makkelijker geweest, al is zo'n kleine lichte hardtail ook wel lekker handzaam.... En merk je minder dat je een fiets onder je kont hebt zitten.

Ach ja, vallen hoort er af en toe bij, en het ging ook 2x fout op een andere plek... Niet ernstigs gelukkig, alleen wat kleine lak beschadigingen... Maar je moet altijd goed geconcentreerd blijven met dit soort afdalingen en goed kijken waar je heen wilt...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

juni 2013

Inmiddels al weer ruim 2 jaar oud mijn ARC frame, maar de ARC leeft nog steeds en ik zou er toch echt niet vanaf willen... Wordt regelmatig toch nog lekker gebruikt...

Onlangs in de 2e week van juni weer 4 dagen wezen biken in Oostenrijk, Zwitserland en Italie, maar dit keer waren en geen liften, taxi´s of treinen die me omhoog hielpen... Uiteindelijk waren het ongeveer 250km's en 6800hm klimwerk, met soortgelijk aan hm's aan afdalingen. Trip ging van Nauders (AT), naar Santa Maria (CH) naar Livigno (IT), naar Scuol (CH) en uiteindelijk weer terug naar Nauders (AT). Echt mazzel met het weer gehad, want dat was superlekker. Helaas door de zware sneeuwval in mei, waren er bepaalde paden afgesloten (waaronder de Stelvio pas) voor de originele trip die we wilden gaan doen. Te gevaarlijk vanwege lawine gevaar of volledig bedekt met verijsde sneeuw...

Maar toch leuk gebiked en weer genoten van de Alpen... Iets lichtere achterband gemonteerd van WTB, de Wolverine 2.2 TCS waarvan ik toch al een set had... Dit zou toch niet zo extreme trip worden zoals ik die vorig jaar had gedaan. Weirwolf 2.3 TCS van mijn vorige Alpentrip weer voor gemonteerd, want ik was te laat met nieuwe banden bestellen... Wilde eigenlijk de Michelin Wild Grip´R gaan proberen...
Afbeelding

Was op zich een erg goede combinatie, ook over stenen hielden ze zich weer goed... (ook gelijk een iets breder stuurtje geprobeerd voor deze trip, al is 72cm t.o.v. 69cm niet veel verschil, daarnaast moest ik er even aan wennen dat ik breder kon pakken zoals op de foto te zien)
Afbeelding

Afbeelding

Helaas is de Wolverine 2.2 TCS achter er niet helemaal ongeschonden door heen gekomen... Bij thuiskomst zag ik toch een iets wat leek op een scheur, al komt er geen sealant door heen...
Maar deze achterband is me toch heel goed bevallen in de superomstandigheden zoals ze er waren in de Alpen...
Afbeelding

Maar achteraf waren gewone lichtere XC tubeless banden prima geweest voor deze trip... Toch was ik erg blij met de Weirwolf als voorband, die weer super grip bood in de snelle afdalingen in bochten...

Verder was ik net als Richard Cunningham eg enthousiast over de Mavic Scree...
Afbeelding
Die had ik een week voor mijn vakantietrip nog had aangeschaft... Lekker stijf en ondanks dat we soms met bijna 30 graden fietsten, toch niet te warm... Zool was lekker grippy op natte en droge stenen, maar ook in de sneeuw... Gore-tex zag ik daarom ook juist als een voordeel, geen natte voeten door beekjes en sneeuw...

Daarnaast, lang op gewacht, vandaag eindelijk een bijpassend shirt in juiste kleuren mogen ontvangen... :). Al zou ik nu ook de losse versie er van willen hebben..., naast deze tight fit.
Afbeelding

Zit er verder toch aan te denken om ook maar eens dropper post te monteren in mijn bike, wanneer ik volgend jaar weer naar de Alpen zou gaan... Ook op XC fietsen zie je steeds meer gebruikers ervan. En het is echt wel makkelijk i.p.v. te moeten stoppen en zadel weer hoger en/of lager te zetten....
Laatst gewijzigd door Suntoro op ma 24 juni 2013, 16:50, 7 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie