Yeti ARC 2011

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Edit 14 februari 2016

Momenteel in 1x10 set-up totdat ik weer eens wat nieuws ga aanschaffen. Dat gaat in principe een 29er hardtail worden met 1x11 setup. Dus nu 1x10 op de ARC om er vast aan te wennen... :-D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

------------------

Aangezien mijn oude Cannondale beestje oorspronkelijk al weer uit 1998 stamt, werd er toch wel naar andere bikes gekeken. Toch werd de F800SL tussen 2002 en 2010 eigenlijk weinig gebruikt waar hij voor bedoeld was. Hoewel hij de laatste jaren weer flink werd gebruikt en een aantal upgrades heeft ondergaan, wilde ik toch wel een keer wat nieuws. Hopelijk ook nog een paar grammetjes lichter, wat nog moeilijk gaat worden binnen mijn budget.

Veel moderne meuk kan me eigenlijk niet zo bekoren, hoewel ik bijna een Cannondale Flash F1/Flash Carbon 4 besteld had. Alleen zou er dan nog wel wat levertijd aan vast zitten. Dus is toch een van mijn droom en gevoel brands geworden. Ander bijkomend voordeel dat het ook nog eens snel gerealiseerd kon worden... Een Yeti ARC 2011 :).... zie pag. 5.

Vanwege kostenplaatje veel XT parts. Verder hoefde ik weinig rekening te houden met bulletproof parts, aangezien ik niet de zwaarste ben.... :wink: Dat ik klein ben en dus lichter heeft zo zijn voordeel...

Speclist: augustus 2012
Frame: Yeti ARC 2011 Small
Vork: Rock Shox SID RLT 100mm 2011 / Fox F-series RLC 120mm 2010
Wielen: DT Swiss Tricon XM 1550 wielset disc centerlock
Shifters: Shimano XT 3x10
Achterderailleur: Shimano XT 10 speed, long cage
Voorderailleur: Shimano XT 3 speed
Remmen: Shimano XT 180mm XTR Ice-tech disc/160mm XTR Ice-tech disc
Crankstel: Shimano XT 3x10 170mm
Balhoofdset: Hope, rood
Stuur: Syncros 7075 Bulk Bar 20mm rise, 31.8mm, 690mm, wit
Stuurpen: Syncros AM 90mm, wit
Zadelpen: Syncros FL Micro-adjust 27.2 x 350mm
Zadelpenklem: Hope, rood
Zadel: Selle Italia SLR XC 2011, wit/zwart
Pedalen: Shimano XTR PD-M980 / Shimano XT PD-M785
Buitenbanden: van alles
Binnenbanden: Michelin latex / Stan's No Tubes sealant
Fietscomputer: Garmin Edge 800
Gewicht: 10kg tot 11.6kg

Op pedalen na in AR-trim - augustus 2012
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdelijke set-up - juli 2012
Afbeelding

Het verloop:
Ontvangen eerste onderdeel... :) maart 2011
Afbeelding

Vandaag wat fotootjes in Drunense Duinen geschoten
Afbeelding

Afbeelding

Nu met 180mm voorremschijf
Afbeelding

Tirol
Afbeelding

Tirol
Afbeelding


Toch ook maar even voorstellen dan na mijn geleverde commentaar elders... :). Ik ben ben dus Joeri, inmiddels al weer 35 jaar. Al heel wat jaren in het bezit van een mountainbike. Door de jaren heen wisselvallig geweest in fanatisme. En soms helemaal weg, wat deels kwam door andere hobbies. Maar het is eigenlijk begonnen in 1994. Omdat een aantal atletiek vrienden fanatiek aan het mountainbiken waren geslagen, leek het me ook wel wat. Dus in 1994 mijn eerste mountainbike gekocht, helemaal bij Versteege in Zandvoort. Een metallic/blauwe Giant Escaper, helaas wat aan de grote kant 18 of 19 inch geloof ik. Maar het model was al voor het gehele jaar uitverkocht bij Giant. Versteege boodt me nog wel een alternatief in de vorm van een Jamis Dakota voor een paar fl. 100,- meer, maar daar moest ik toen niets van weten. Een klasgenootje had die fiets ook al. Hoewel hij iets aan de grote kant was toch veel plezier van gehad.

Later dus een Cannondale...., zie hier. Veel beter qua maatvoering. Echter werden mijn een paar atletiek maatjes nog fanatieker in het mountainbiken en trainden zich suf. Reden veel wedstrijden en hadden ook een sponsor. Voor mij ging de lol om met hen te fietsen er een beetje af, want gewoon even een rustig rondje fietsen ging niet meer.

Nu rijdt er nog maar een van hen wedstrijden en heeft de overstap naar het wegrennen gemaakt. Want dat is gewoon veel populairder, wil je er ook een leuk centje bij kunnen verdienen.

Maar dit jaar wilde ik mijn conditie toch weer wat omhoog krikken, dus weer wat vaker op de mtb gestapt. Heb me nooit bemoeid in mtb fora, tsja begon er ook mee dat ik helemaal geen internet had... :(. Was ook niet vanzelfsprekend dat je dat had toendertijd....

Cannondale F800SL maat S (werd echter verkocht als M800, F hoorde namelijk voorvering te hebben). Maat S had echter nog het uiterlijk van het model Killer V. (ben ook maar 1.65m)

Speclist:
Frame: Cannondale F800SL Caad 2 1998 Small
Vork: Supreme Carbon
Wielen: Shimano XT Cross Country wielset V-brake
Shifters: Sram X9 3x9
Achterderailleur: Sram X9 9 speed, medium cage
Voorderailleur: Shimano LX 3 speed
Remmen: Magura HS 33 2011
Crankstel: Coda 170mm
Balhoofdset: Hope, stepdown 1 1/2" => 1 1/8"
Stuur: White Brother Ti Bar riser, 680mm
Stuurpen: Coda 100mm
Zadelpen: Coda stock 27.2mm, zwart
Zadelpenklem: stock
Zadel: Selle Italia Flite XC Flow
Pedalen: Shimano XT
Buitenbanden: Geax Tattoo Light
Binnenbanden: Michelin latex
Fietscomputer: ....
Gewicht: ---kg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu B-bike...
Afbeelding


Na jaren niet echt veel gebiked te hebben, begin dit jaar het toch weer wat fanatieker opgepakt. Ook om mijn conditie op te krikken voor een sportieve zomervakantie, afgelopen zomer. Gebruikte mijn fiets de laatste jaren meer om af en toe naar mijn werk te fietsen. Maar dit is pas mijn 2e bike. In 1994 kocht ik die Giant Escaper, naderhand voorzien van diverse upgrades. Toen die gestolen werd uit de schuur kon ik dankzij de inboedelverzekering deze Cannondale (met starre vork) in 1998 aanschaffen. En ik maak er sinds begin dit jaar weer fanatiek gebruik van. Zijn wel wat dingen tussen 1998 en nu veranderd, maar hij bevalt nog prima.

Ben ook pas dit jaar lid geworden van dit forum, dus nog niet zo heel lang lid. Dus toch ook maar een keertje mijn fiets showen. Best een oud beestje, maar voldoet prima voor wat ik ermee wil doen. Namelijk mijn conditie bijhouden. Gewicht ligt tussen de 10.5 en 11 kg. Net welke banden ik eronder heb zitten.

Wat kleine aanpassingen, vandaar de nieuwe foto's met updates... Selle Italia SL TLD Pistons zadel, XT SPD's, Magura HS33 2011....

Toch vond ik het tijd worden voor wat moderners en iets wat al lang in mijn hoofd speelde, zodat dit oude beestje na 13 jaar het iets rustiger aan mag doen. Maar weg doen gaat niet gebeuren....
Laatst gewijzigd door Suntoro op zo 14 februari 2016, 18:04, 121 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Da's toch een prima fiets? Denk niet dat-ie veel onderdoet voor modernere hardtails.
Ook leuk om te zien dat er nog wat oudere bikes echt in gebruik blijven. Soms lijkt het wel alsof er niks meer rondrijdt wat ouder dan een jaar of vier is... (oke, ben zelf ook schuldig ;-))

Ik heb nog wel een Cannondale frame op zolder liggen, een SuperV uit '99.
In de toekomst misschien nog eens opbouwen...

Witte parts op deze bike zou ik zelf niet doen, omdat dat naar mijn smaak niet mooi combineert met het geel wat er al in zit. Daarom zou ik het op zwart houden.
Maar het is jouw fiets ;-)

ps: ik neem aan dat de zadelstand te maken heeft met de gebroken rails? Lijkt me anders niet zo prettig zitten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Denk inderdaad dat ik het toch bij meer zwarte onderdelen laat. In het verleden had ik er wel een gele voorvork op, een Rock Shox Judy SL, model 1997. Die was wel op, en opknappen zou gewoon duur worden. Ook had ik er rode Mavic 517 velgen met XT naven in, die ik nog steeds bezit als reserve.

Afbeelding

Klopt dat ik wel wat meer achterover zit op de deze fiets, vanwege het de de riser bar. Zou eigenlijk ook zwart moeten, maar was best een prijzig stuurtje toendertijd, zo'n White Brothers Ti. En op deze manier makkelijker achter het zadel kan hangen. Denk toch dat ik het stuur iets lager ga zetten en het zadel ook wat vlakker.

Inderdaad zitten de meeste moderne middelmatige hardtails ook qua gewicht rond de tussen de 9 en 10 kilo. En zit ik daar qua gewicht niet veel boven. Misschien ook omdat het maat S is, maar toch. Een leek ziet niet eens dat het een oude fiets is...:-D, althans ik krijg het vaak te horen dat hij er nog mooi uitziet. Het is dat er V-brake nokken opzitten waaraan je het aan kan afleiden en het old-school Cannondale letters, maar verder valt het wel mee dat hij er oud uitziet... :-D.

Ik kom ook bijna nooit oude fietsen tegen. Weet niet wat er met die dingen gebeurd. Vrienden van mij hebben ook nog oude fietsen of frames van Specialized, Proflex/K2, Alpinestars en zelfs een Nederlandse Rafty. Vrienden waar ik in "the old-days" altijd mee ging biken. Doen daar helemaal niks mee, maar biken ook niet meer. Dus of iedereen zet ze op zolder in een hoekje. Of ze "verdwijnen". Begin dit jaar toch weer fanatieker geworden, omdat een van mijn oude maatjes een nieuwe Canyon bike ging aanschaffen ter vervanging van zijn 14 jaar oude Trek en weer wilde gaan biken. Die was helemaal verbaasd dat mijn oude fiets niet veel zwaarder was dan zijn nieuwe fiets.
Laatst gewijzigd door Suntoro op za 30 oktober 2010, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
bobber61
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 oktober 2008, 22:39

Me Like Very Much :-D
ReTrO-man
The XeroX
Moderator
Moderator
Berichten: 3391
Lid geworden op: vr 22 oktober 2004, 18:46
Mijn mountainbike: bunnyhopt 1 meter!
Contacteer:

Ziet er goed uit! Vond die met de oude vork wel mooier. :)

Maare, zoals kermit zegt, je zadel staat niet horizontaal. Als je een dame was kan ik me er wel wat bij voorstellen.. Of je moet het gewoon lekker vinden rijden :roll:
Gary Fisher Big Sur - K2 Razorback team - Planet X Zebdi - NS Suburban :D

Gary Fisher gestolen!
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

The XeroX schreef:Ziet er goed uit! Vond die met de oude vork wel mooier. :)
Dank je. Die RS stond inderdaad iets beter, en zag er ook dikker uit. Zie onder (t gaat om de vork he)
Afbeelding
@Schoorl

Was ook nog eens lichter, maar was in '97 ook de duurste RS XC vork met titanium boutjes enzo. Ja, tegen die Manitou liep ik tegenaan en werkt toch wel zoveel beter. En ook niet heel zwaar. Was eigenlijk op zoek naar een rode Headshok, maar die zijn erg schaars... Had ik denk ik ook wel mooi gevonden, zoals de teamkleuren destijds waren. Zal die RS eens demonteren en kijken wat ik nog van kan maken. Onderdelen zijn gewoon schaars voor dat model.
The XeroX schreef:Maare, zoals kermit zegt, je zadel staat niet horizontaal. Als je een dame was kan ik me er wel wat bij voorstellen.. Of je moet het gewoon lekker vinden rijden :roll:
Ik vond het eigenlijk wel lekker zitten. Geen last van een slaapzak :lol: , wat ik wel op mijn racefiets heb. Maargoed ik heb het al veranderd bij mijn andere zadel. Denk dat deze gewoon wat verbogen was, want zadel brak niet voor niets vorige week. Was weer een lekker rondje in de Drunense Duinen vandaag. Zadel zat ook wel iets beter. Alleen kan dat oranje Flite zadel dat er nu op zit kan echt niet...:wink:. Maar echt een lekker zadel vind ik het nog steeds niet. Oude zadel zat eigenlijk best goed en was ook van Selle Italia schijnbaar (stond erin).
Laatst gewijzigd door Suntoro op do 24 maart 2011, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
protege
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 juni 2008, 00:10
Mijn mountainbike: NRSs

Lekker ding.

Hmm waar loop jij dat je zomaar tegen een 2006 R7 loopt? Ben al een poos op zoek naar die vork, en dan
ook nog in zo'n mooie staat!
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

protege schreef: Hmm waar loop jij dat je zomaar tegen een 2006 R7 loopt? Ben al een poos op zoek naar die vork, en dan
ook nog in zo'n mooie staat!
Ik heb hem van iemand van het forum. Die had deze had deze vork vervangen door een Fox op zijn Gary Fisher Sugar. Hij had een advertentie op MP staan. Maar na hem bekeken en gevoeld te hebben tot de koop over gegaan. Originele stickers waren in slechte staat, maar de lak nog goed en de rest. Daarna heb ik op Ebay stickers van een iets nieuwer type besteld en erop geplakt. Vork werkt nog beter dan ik had verwacht en is niet eens zo zwaar. RS Judy was wel een paar gram lichter, maar aan de andere kant was ben ik mijn oude zware balhoofd kwijt met de de reducers. En zit er een Hope step-down balhoofd in. In deze staat nog niet op de weegschaal gehad, dus of het veel scheelt weet ik niet.
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

protege schreef:Lekker ding.

Hmm waar loop jij dat je zomaar tegen een 2006 R7 loopt? Ben al een poos op zoek naar die vork, en dan
ook nog in zo'n mooie staat!
Dan moet je wat actiever in het te koop forum kijken, de vork heeft er drie weken gestaan voordat ik hem aan Suntoro verkocht. :lol:

Ziet er knap uit zo dude, leuk om m'n vork terug te zien en (ik wist het al via de e-mail natuurlijk) ook fijn dat hij bevalt. :bier:
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Hey,

Mooi fietsje man :-q Ik vind die huidige vork echt mooi. Hou hem smerig :tong
Zodra die van mij klaar is maak ik ook ff een SYS voor het oude beestje aan :winkie: Uiteraard in de "tokkie edition" dus met de bandjes hahaha.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
protege
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 juni 2008, 00:10
Mijn mountainbike: NRSs

Mu`` schreef: Dan moet je wat actiever in het te koop forum kijken, de vork heeft er drie weken gestaan voordat ik hem aan Suntoro verkocht. :lol:
Ik kijk bijna elke dag :D
Maar je advertentie had ik inderdaad gezien, zocht eigenlijk de 100mm versie. Was in de veronderstelling dat deze het was :oops:
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Gebbetje schreef:Hey,

Mooi fietsje man :-q Ik vind die huidige vork echt mooi. Hou hem smerig :tong
Zodra die van mij klaar is maak ik ook ff een SYS voor het oude beestje aan :winkie: Uiteraard in de "tokkie edition" dus met de bandjes hahaha.
Ben benieuwd... Misschien zijn die banden ook wel wat voor mij voor de naar mijn werk rij wielen.....:P. Asphalt vermijd ik liever met dure zacht compound offroadbanden.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Hoort er in een M800 niet gewoon een P-Bone zitten i.p.v. al dat geveerde geweld?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

in deze niet, er staat ook f800 op het frame, want destijds kon je bij de F modellen kiezen of je een gewoon frame wilde of de Killer variant. Het balhoofd is 1,5", dus bedoeld voor Headshok.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Schorem schreef:Hoort er in een M800 niet gewoon een P-Bone zitten i.p.v. al dat geveerde geweld?
Natuurlijk hoorde zo'n vork erin, klopt met zo'n vork werd hij destijds ook afgeleverd

Afbeelding

Zo'n vork heb ik thuis nog staan. Zo goed als ongebruikt. Maar nadat een vriend van mij materiaal in bruikleen van zijn sponsor kreeg om wedstrijden te rijden, vrij snel na aanschaf van mijn fiets zijn Rock Shox Judy SL uit zijn Alpinestars overgenomen en gemonteerd. Ik was nu eenmaal gewend met voorvering te rijden, na mijn ervaringen in met een Giant Escaper en RS Mag 21. De decals klopten ook niet met de bestelde fiets. F800SL i.p.v. M800SL. Was zeker een licht fietsje zoals met die starre vork.
Laatst gewijzigd door Suntoro op za 30 oktober 2010, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie