2009 Ventana El Rey 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Oei, je hebt een 110mm Lefty, die heeft een inbouwlengte van 48cm. Volgens mij is een 100mm Fox vork al 50cm lang, dus je mist 2cm aan inbouwlengte. Dan gaat ie wel heel nerveus sturen.
RoelS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 17 januari 2011, 14:57
Mijn mountainbike: Planet X Dirty Harry

Dat is inderdaad misschien wel iets te veel van het goede... Ik zal wel zien, voorlopig zet ik hem over, want om ook nog eens te gaan investeren in een nieuwe vork wordt nu even iets te gortig.
Wellicht dat ik e.e.a. op kan lossen met de stem en eventueel met spacers.
jebice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 5 augustus 2003, 19:31
Mijn mountainbike: Ventana El Capitán
Contacteer:

Hele mooie bike hoor, vooral die kleur.
Ik moet wel erg wennen aan de lefty in de fiets. Ik heb zelf liever een "gewone" vork in de fiets. Maar dat is persoonlijk. Voor de rest top. Veel plezier er mee.
Gebruikersavatar
Rick1098
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 17:10
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29er XX, Wilier Cento Uno racer

Kan het zijn dat ik deze fiets afgelopen zaterdag in Eersel voorbij heb zien komen?
Of er moet nog een orange Ventana met witte lefty in Nederland zijn :wink:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ja, dat kan kloppen. Ik heb zaterdag het rondje in Eersel gereden. Ik had een groen Hope shirt aan. Waar kwam je me tegen?
Gebruikersavatar
Rick1098
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 17:10
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29er XX, Wilier Cento Uno racer

Ik kwam je tegen op de weg van Eersel naar Postel en dan net na de rotonde in Eersel. Maar ik fietste wel aan de andere kant van de weg.
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

Had het mooier gevonden als stuur, stuurpen en zadelpen van hetzelfde merk waren.
Never give in,
Never give up,
Never back down!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Daar zit wel logica achter :) De zadelpen van Syntace is eentje zonder setback (en dat heb ik wel nodig) en de stuurpen van Syntace heeft een lelijk dikke kop. De zadelpen van Ritchey vind ik onhandig met die 2 kleine boutjes. En stuurpennen van Raceface zijn niet licht (en niet zo mooi) en de stuurtjes hebben geen grote backsweep.

Vandaar het beste uit elke wereld. De zadelpen van Raceface is mooi (IMHO) en heeft een heel handig verstel mechanisme. De stuurpen van Ritchey is licht en heeft een mooie slanke kop. Het stuur van Syntace heeft een 12˚ backsweep wat fijn rijdt.
Jorgos1983
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: do 19 mei 2011, 15:17

Heel mooi fietsje! Zou denk ik nog mooier zijn met deze pedalen ;) http://www.crankbrothers.com/pedals_candy2.php
adirem
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1165
Lid geworden op: vr 28 december 2007, 21:59
Mijn mountainbike: On-One carbon race 29er
Contacteer:

Ik wil je toch nog even complementeren over de kwaliteit van de foto's, die zijn namelijk top! Zeker die van de ventana in het gras met de bomen onscherp op de achtergrond. Echt briljant. (maar het model op de voorgrond werkt natuurlijk ook wel mee :wink: )
wie zijn fiets poetst, kan hem ook weer vies maken
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

@adirem: thanks. Maar ik kan natuurlijk niet eerst jouw foto's afzeiken en dan zelf prut foto's posten ;)
tarzan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 december 2004, 17:52

Hoe werkt de dura ace setup in combinatie met de double vooraan?

Ik rij momenteel op mijn Niner met 36-22 vooraan en zou graag naar zo'n dura ace setup overstappen omdat je op die manier met een kortere ketting kan rijden. Momenteel rij ik al met een xtr met korte kooi maar met zo'n korte racederri kan je er nog een schakel tussenuit halen vermoed ik. En het zit er vet uit 8)
--> http://www.29squadron.com" onclick="window.open(this.href);return false; <--
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik ben er niet heel erg tevreden over. Op zich schakelt het wel ok, alleen is de afstelling heel erg kritisch. Volgens mij komt dit omdat de Dura-ace toch net een andere overbrenging heeft dan een normale XTR derailleur. Nu staat de derailleur net niet goed op het kleinste en grootste kransje achter, al scheelt het niet veel. Ook heeft de Dura Ace derailleur moeite met de 34T achteraan, het bovenste derailleur wieltje loopt dan op dat kransje, een 36T gaat echt niet lukken.

Het grootste probleem is de overbrenging. Volgens mij is de 42/28T niet echt geschikt voor een 29er. Ik rij altijd net wat te groot of te klein. Overstappen op 39/26T zou misschien een oplossing zijn. Maar 10spd achter zou ook een oplossing zijn denk ik, dan zijn de stapjes tussen de versnellingen wat kleiner.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Zondag voor de 3de keer een lekke band gehad. Ik heb het helemaal gehad met die Specialized binnenbanden. Het lijkt er wel op of er een naad niet goed gelijmd is ofzo. Het ligt niet aan de buitenband, want die heb ik al heel vaak gechecked. Bovendien kun je zien dat de binnenband niet goed gemaakt is. Tubeless is geen optie (ik haat dat spul), heeft iemand een suggestie voor betere binnenbanden? In mijn Titus heb ik van die groene Michelin latex banden, in 3 jaar 1 keer een lekke band. In de V, 3 keer lek in 2 maanden.
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

In Ventana 29'er passen gewoon de 26" latex C4 binnenbanden van Michelin
Plaats reactie