My SYS | Santa Cruz Tallboy v4 | Nieuwe foto’s pag. 5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Nee persoonlijk heb ik van onderstaande zelf nog geen last van gehad;

Chainsuck
Afbeelding
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Ik heb verschillende update's. Nieuw stuur/ zadelpen/ Hope remmerij en nieuwe wieltjes.

Even snel kiekjes van de wielen...even wachten op een cassette en dan de set eens monteren hoe dit stuurt.
Wielen gebouwd door Marc bij WheelTec, met een Thru Bolt 135x10mm. Kijken of dit anders rijd aan de achterkant.
Laatst gewijzigd door wilcoelskamp op wo 29 juni 2022, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
CdaleTaurine
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 14:10

Hehehehe, mooie wielen! Ik heb dezelfde, behalve dan met Chrest velgen. Super setje! Heb je er al mee gefietst? Moet je voor de aardigheid eens in je wielen kijken als je aan het fietsen bent! Dan komen die witte spaken echt tot hun recht! Prachtig witte wielen worden het dan! Plaats jij nog een fotootje met je fiets en de wielen?
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Haha bedankt, ik wacht op mijn cassette...helaas. En moet ook nog bandjes erom leggen....druk druk. Maar gaat goed komen!
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Nieuwe foto's pagina 1
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Mooie wieltjes hoor, zelf de flash verkocht aan mede forummer en zit nu te wachten op wat anders.
moet zeggen na 1,5 jaar flash 29 heb ik toch een goed gevoel aan de fiets overgehouden, ook ik de body naar de kloten en heb deze voor de nieuwe eigenaar laten vervangen net als de trapas lagers (2de keer al).
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Dank, ik heb alleen het standaard voorwiel dubbelgevouwen. BB30 lagers heb ik vervangen voor betere. Voor de rest nog geen problemen gehad.
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Wilco, hoe bevalt jou de sram xx crank, icm de shimano cassette?
Ow en zijn er nog issue's met het monteren van de xx crank?
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Zover geen chainsuck, en geen problemen met monteren van de crank. Eigenlijk erg tevreden.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Zo probeer eindelijk weer terug te komen op het fora. Na vele moeilijke periodes, prive omstandigheden met de daarbij behorende verhuizingen. Nu lekker gezetteld en weer tijd om de trappers eens rond te draaien.
We zijn nu toch bijna 1, 5 jaar verder.
Conditie 0,0 dus word km voor km opstarten.
Ook zit sinds die tijd dezelfde latex in de banden, of en toe oppompen. Maar ze blijven nog steeds op druk.
Voordeel dat mijn Flash er nog steeds als nieuw uit ziet.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Hoi Wilco pracht wielset weet je ook wat het gewicht is.

groet Paul
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Ondertussen meer dan 11 jaar op het forum, veel tussen pauzes verder. Ruim 20kg verder :winkie: Maar we doen een nieuwe poging, want het blijft leuk om de bossen door te walsen.

1e pagina is weer up te date.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mooie fiets. En 10 jaar evolutie :winkie:

Maar is het prijsverschil tussen een Santa Cruz en Nicolai echt zo groot? Ik heb me er nooit zo in verdiept. Iig veel plezier met de SC, denk dat dat wel gaat lukken.
“Old, not obsolete”
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Ken je dat? Dat je helemaal gek wordt van een kraakje?
Heb al vrij vlot na aanschaf een kraak in de fiets bij aanzetten.
Headset gecontroleerd, boutjes nagedraaid. VPP systeem gedemonteerd en opnieuw met een vetspuit ingevet.
Vandaag nieuwe bottom bracket gemonteerd met een laagje teflon tape, tja je weet nooit...en dan maak je een ritje en dan denk je dat het kraakje weg is, feest! :bier:

Maar na enige proefritjes en wat zwaarder aanzetten is hij weer terug :o Helemaal gek van te worden. Dan de fiets maar verder onderhouden.
Even de achtervering afgesteld , voorvork lucht bijgevuld. Even fietsen en ik merk dat bij een korte bocht en zwaarder aanzetten het kraakje erg luid terug is. Ik denk zal toch niet het achterwiel zijn dat wringt in het frame?? Ik wil de DT Swiss Thru axle wat strakker zetten maar merk dat deze best als wat strak staat. Maar toen ik hem een slagje gaf, hoorde ik hetzelfde geluid als het "kraakje". Dus nog een slagje erbij en weer een proefrit. En????? Kraakje voor alsnog weg :D

Zal dit het dan al die tijd zijn geweest? Is dit een bekend iets van deze DT Swiss thru axle? Want het kraakje lijkt wel nabij de kop (waar het kunststoffen hendel zit) vandaan te komen. Iemand hier ervaring mee? En is dan een Thru Axle aan te raden met zonder deze hendel?
Of moest gewoon het achterwiel wat strakker?

Afbeelding

Zoiets aan te raden?
Afbeelding
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

wilcoelskamp schreef: za 12 november 2022, 16:56 Zal dit het dan al die tijd zijn geweest? Is dit een bekend iets van deze DT Swiss thru axle? Want het kraakje lijkt wel nabij de kop (waar het kunststoffen hendel zit) vandaan te komen. Iemand hier ervaring mee? En is dan een Thru Axle aan te raden met zonder deze hendel?
Of moest gewoon het achterwiel wat strakker?
Geen idee, maar als mijn SC 5010 begint te kraken dan is het eerste wat ik doe die thru axle eruit opnieuw invetten en aandraaien. Werkt in 9 van de 10 gevallen bij mij :lol:
Plaats reactie