Zwarte aap -> alive and kicking

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Mooi!

En zo'n battle scar maakt zo'n aap alleen maar mooier.
Everybody bought a new bike!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Blijft inderdaad een verdomd lekker fietsje, zo'n Surly.
Heb er intussen een Inbred29 en Spearfish bij, maar denk wel eens: waar ben ik nou mee bezig.....met zo'n KM kun en doe je eigenlijk alles.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Waar bijft de tijd? Alweer bijna een jaar verder...

De enige update/verandering is het frame nog steeds heel is. Goede reparatie dus en daar ben ik erg blij mee, hij rijd nog steeds heerlijk en ik zal hem binnenkort maar eens uit elkaar halen voor onderhoud, dat heeft hij wel weer verdiend.
MonkeyRider schreef:...met zo'n KM kun en doe je eigenlijk alles.
Inderdaad, op het moment is het zelfde de enige mtb in de stal. Eens kijken wat we er verder nog mee kunnen in de toekomst, misschien schroef ik er zelfs een keer versnellingen op...
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=107869" onclick="window.open(this.href);return false;

Enabler erin met 26"x3.8 fat-front wiel.............29+ Knard 29"x3.0 in de standaard vork............
Ik heb nog ideeen genoeg...........en dat kan ook gewoon singlespeed hoor :wink:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Best leuk maar ik denk dat ik eerder voor de 29+ optie zou gaan dan voor de Enabler, aan de andere kant moet ik dan ook naar schijven en dat betekend extra wielen dus ik denk het niet...

Ik zit eraan te denken weer eens een trektochtje te plannen en dan zijn versnellingen wel handig, mogelijk laat ik dan alsnog steviger oogjes aansolderen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Inderdaad is het wel een dure aanpassing, zo'n fat of 29+ voorwiel , zeker als je ook nog over moet stappen op disc.
Toch is zo'n (1x9) fat-front-monkey met BB7's een verdomd lekker en all-round fietsje, waar je behoorlijk "onmogelijk" terrein mee door komt.......zou mijn off-road "expeditie" bike kunnen zijn (als ik dat ooit nog eens zou doen)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

2,5 jaar geleden kreeg ik de wielset binnen maar zonder het beloofde velglint. Zeuren bij de webshop hielp niet dus maar even snel een beetje tape erin en elders bestellen. Dat velglintje doe ik er 'later' wel in...

Fast forward 2,5 jaar en een eerste lekke band, ook eentje met een verhaal maar in ieder geval tijd voor een nieuw lintje. Deze vrij basic velg heeft busjes voor de spaken aan de binnenzijde en die zijn een beetje scherp. Zonder een fatsoenlijk velglint rijd je dus al snel lek :tong

Meteen maar even gewassen en hij blijft mooi van lelijkheid.

Afbeelding

Afbeelding

Tape mag eruit en een mooi oldskool katoenen velglint van Zefal erin.

Afbeelding

...en meteen een beetje onderhoud. Nu we het over oldskool hebben, dat is nou een cranktrekker ;)

Afbeelding

Met een bijpassend XT trapaslager (UN72). Waarom? Nou, deze is een jaar of tien oud en draait nog even soepel als de dag dat hij erin ging. Zo maken ze dat niet meer... Die leeftijd hebben overigens wel meer onderdelen op deze fiets, de remmen bijvoorbeeld. Het frame blijft gelukkig ook gewoon heel na de eerdere reparatie dus ik ben weer happy. Snel even afmaken binnenkort en dan kan hij er weer een hele tijd tegen :-q

George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Waar blijft de tijd? Maar ik heb zowaar iets te bekennen, ik heb hem mishandeld en wel door er versnellingen op te monteren. Waarom? Nou daarom, er ging een bescheiden fietsvakantie tochtje gemaakt worden en daarvoor deed ik eigenlijk voor het eerst een beroep op de veelzijdigheid van mijn aap. Ik had alle spullen nog liggen dus met een beetje MC guyver gedoe voor- en achterdrager gemonteerd en gaan. Dat ging eigenlijk prima, de fiets is met bepakking niet zo stijf als een echte randonneur maar het was zeker geen straf. Daarna heb ik uit pure luiheid de versnellingen er een tijdje op laten zitten maar ik kan verheugd melden dat ik hem zojuist weer terug geknutseld heb naar pure eenvoud. En nu lekker fietsen, nou ja, morgen dan.

Afbeelding

Afbeelding

Specs: XT achterderailleur en shifter (2004), Hone voorderailleur en crankstel, eierklutsers met een platformpje en Tubus dragers. Bandjes zijn Schwalbe Marathon Race, vrij smal anders past de achterdrager niet (26" model). Het was leuk om weer eens zo onderweg te zijn al was het maar voor een paar dagen :-q
MtbSteel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 16 januari 2015, 15:28

Heerlijk toch die veelzijdigheid. :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Tijd voor een upgrade, zoek de verschillen:

Afbeelding

Nu ik keihard aan het trainen ben voor het EK en natuurlijk ook gewoon een fashion victim ben had ik ineens behoefte aan een breder stuur, het is per slot van rekening 2018 enzo. Ik heb natuurlijk meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de EA50 die erop zat te upgraden voor een EA70 en nu maar hopen dat die licht genoeg is om de extra breedte te compenseren. Dit exemplaar heeft nog zijn volle breedte van 685mm en het voelt meteen al veel meer 'all mountain' :winkie:

Eigenlijk wilde ik meteen de ketting inkorten want de spanner zit aan zijn eind en ik had gehoopt er nu net een schakeltje uit te kunnen halen maar dat gaan nog steeds net niet, bummer. Nou ja, dan moet ik maar eens investeren in een nieuwe ketting, het is niet anders. Verder stuiter ik er nog lekker mee rond, vaak op de UHR en naar verwachting ook weer veel op LV de komende tijd. Binnenkort weer eens de boel uit elkaar trekken voor een lik vet her en der maar daar was ik vandaag te lui voor.

PS: Naast dat ik het natuurlijk gewoon nog had liggen is dit stuur ook nog eens zorgvuldig qua kleur accenten afgestemd op de speed dial knopjes van de remmen. The devil is in the details!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Heerlijk :-q , jij met je nononsense singlespeed Monkey met V-brakes maakt alle "ge-upgrade" en fancy bikes hier weer zo lekker relatief.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

:lol:

Thx :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

MonkeyRider schreef:Heerlijk :-q , jij met je nononsense singlespeed Monkey met V-brakes maakt alle "ge-upgrade" en fancy bikes hier weer zo lekker relatief.
precies dat! Ik zou ook graag zo een moderne fancy bike willen maar helaas is dat niet altijd haalbaar dus dan ga je maar meer dit soort nononsense bikes waarderen.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Sooo enduro deze bak!
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

En zie ik nou goed dat je ook andere ventieldopjes hebt dan op de vorige foto? Toe maar zeg! #upgraditis
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie