Zwarte aap -> alive and kicking

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ook zo'n omgebouwde Shimano naaf gehad, geen idee waar die gebleven is :~
M-Gineering verkocht ze.
Later kwam de Hope met M10 inbus.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Even het stof eraf blazen :winkie:

Foto van ook alweer een jaar geleden:

Afbeelding

Klaar voor een voorjaars bikepacking tripje waarbij we een groot deel van de UHR reden en een nachtje op de boerencamping lagen in onze bivakzakken. Gelukkig had de boer ons voorzien van een oude badkuip vol hout want het vroor stevig. Wakker worden met ijs in je slaapzak is cool, dan warm en droog kunnen in pakken in de schuur ook :-q

Daarna (nog) geen foto's. Verdere trips heb ik met een andere fiets gedaan en de versnellingen die ik hier gebruikte zijn afgelopen zomer verhuisd naar mijn aloude Kona Caldera frame dat ik met enige spoed op moest bouwen voor mijn flink gegroeide zoon. De aap ging dus weer in functie als singlespeed singletrack slayer en dat doet hij nog steeds goed.

Inmiddels heb ik wel de vork vervangen voor een exemplaar met lagere stuurbuis (thx Fourteen :-q ) en is het stuur hoger en breder geworden. Ik heb nog wat plannen dus binnenkort meer :bier:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ken je dat? Een jonger broertje dat flink in de sportschool heeft gehangen en dus een stuk beefier is dan zijn oudere broer? Nou, dat dus:

Afbeelding

Zoek de verschillen...
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Een tweede Monkey ??!! :winkie:

Ik heb zelf ff een modernere KM gehad naast mijn oude 2012 versie (toen net met schijfremmen) en was er eigenlijk niet zo blij mee tov de oude. Ook met 29er wielen, maar wel een maatje groter ( L ipv M ) en met 130mm verende vork. Ik vond hem vooral hoog (bb?) en groot, wat stugger en een beetje een "tank" , maar dat had zeker ook met de maat te maken. Gelukkig kon ik hem weer vlot verkopen.
Wel mega veelzijdig, ik kon er zelfs 29plus in kwijt achter.

Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dit is ook een L maar de oude aap mag dan wel een M zijn, stiekem is het ook gewoon een maatje groter ;) Dat het een heel andere fiets is klopt maar de pasvorm is niet heel anders, het hogere BB stoort mij in ieder geval niet. Hij is wel een stuk stijver wat zowel een voor- als een nadeel is voor wat ik er mee doe op het moment, zie ook hier: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 6&start=75
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

De nieuwere Monkey (die van mij is van 2021) is een tank. Naar mij idee kan je er alles mee, afhankelijk van de opstelling is ook weinig terrein te gek voor deze fiets
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

KM :bier:

Door alle stalen boutjes die in al die nokjes zitten te vervangen door nylon schroefjes kun je 'm makkelijk een halve kilo lichter maken trouwens :winkie:
Everybody bought a new bike!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

asphaltdude schreef: zo 19 februari 2023, 12:58 KM :bier:

Door alle stalen boutjes die in al die nokjes zitten te vervangen door nylon schroefjes kun je 'm makkelijk een halve kilo lichter maken trouwens :winkie:
:lol: met carbon wielset en opbouw ook.......maar waarom zou je dat willen met een Surly ???? :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Toch blijven het mooie fietsen. Ik ben nooit gewend geraakt aan de 1.5 headtube op stalen ranke frames. Om maar te zwijgen over de overgang van een 1.5 naar een elegant 1.1/8e stalen vorkje.

Dit past gewoon mooi.

En veel respect dat je jaar in jaar uit hiervan kan genieten terwijl de knuppels van de geo-politie in je nek lopen te beuken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het er op fietsen doet meer pijn :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik zal binnenkort even een eigen topic maken voor de nieuwe aap, die mag ook nog even blijven namelijk. Die heeft overigens een 44mm balhoofdsbuis met een externe 1,5 cup dus daar past een tapered vork in. Da’s één van de dingen waar ik nog mee wil gaan experimenteren de komende tijd. Het hoofddoel van de fiets is echter pakezel. Dat kan ook met de oude aap maar de nieuwe kan in meerdere opzichten wat meer hebben.

Edit: Bij deze https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=156133
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

George schreef: di 14 februari 2023, 13:57
Inmiddels heb ik wel de vork vervangen voor een exemplaar met lagere stuurbuis (thx Fourteen :-q ) en is het stuur hoger en breder geworden. Ik heb nog wat plannen dus binnenkort meer :bier:
Cheers! :-q

Blijft een leuke en veelzijdige basis zo'n Karate Monkey. Of het nu een oude of een nieuwe is (-: Maar als je ze allebei naast elkaar hebt staan... Blijven ze ook allebei?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De tijd zal het leren maar de oude blijft sowieso :-q
Plaats reactie