Zonoskar's Rocky Mountain Element 970 (12 jaar oud)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Waarschijnlijk dat je er lekker lang op blijft rijden en niet elk half jaar een nieuwe koopt :) Bevalt mij overigens ook goed, als een fiets goed rijd waarom dan een nieuwe kopen toch? Alleen jammer dat de mijne nu wel gebroken is (geen Rocky, een IH...)
Don't believe the hype!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Mijn vorige Titus heb ik 6 jaar gehad, en de Rocky daarvoor 8 jaar. Dus ik ben pas halverwege :)
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Jurriaan schreef:Waar is die 'vergeten' vallei?
Dat is de oude Curfs groeve, voorheen een groeve waar mergel werd gewonnen, een aantal jaren geleden heringericht als natuurgebied. De groeve wordt ook nog wel eens gebruikt als militair oefenterrein. Deze ligt aan nabij het bosgebied "de Dellen", waar ook boscafe "de Nachtegaal" ligt. De Meerssen route komt hier langs en ik heb daar al menig zweetdruppeltje laten vallen.
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Maar geen dino's dus? Jammer...
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dat bedoelde ik inderdaad ;) Misschien (wellicht) geeft het forum een beetje een scheef beeld, maar soms krijg je de indruk dat het meerjarig gebruik van een fiets een uitstervend fenomeen aan het worden is, dan is het ook wel weer eens leuk om fietsen te zien die jarenlang met evenveel plezier worden gebruikt. En het blijft gewoon een hele mooie fiets.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Nou, door het meerjarig gebruik is de fiets al lang niet meer zo 'mooi' :) Er zitten hier en daar toch wel wat flinke krassen in de lak. Maar dat hoort erbij.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Knakker29 schreef:Dat bedoelde ik inderdaad ;) Misschien (wellicht) geeft het forum een beetje een scheef beeld, maar soms krijg je de indruk dat het meerjarig gebruik van een fiets een uitstervend fenomeen aan het worden is, dan is het ook wel weer eens leuk om fietsen te zien die jarenlang met evenveel plezier worden gebruikt. En het blijft gewoon een hele mooie fiets.
O zijn er meer die niet elk jaar een nieuwe bike gaan halen? Ik had al ingevuld dat ik in deze een dino ben :winkie:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

De Element heeft weer wat TLC gekregen. Ik reed al een tijdje niet meer met de -17 graden stem van Syntace, dus nu maar eens een mooie stem gekocht. Ook maar meteen nieuwe remblokken en de remmen ontlucht. En bij de LBS lag zomaar de nieuwe Knog bel, dus die heb ik er ook maar opgezet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bel, toch nog innovatie in zo'n oeroud concept, ziet er een stuk strakker uit.
Blijft een mooie fiets, en als ie lekker rijdt, gewoon blijven doen.
Ik denk dat het beeld van elke jaar een andere fiets wordt veroorzaakt door max 10% van de fietsers, de rest zal echt wel gemiddeld zo'n 4-5 jaar met dezelfde doen.
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

die bel is echt mooi.... die mu'k ook hebb'n.... :wink:

heb jij de small of de large? (ik denk de large maar toch maar even de vraag... :wink: )
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het is inderdaad de large. Maar hij past net niet naast de stem, dus hij zit op het schuine deel van het stuur. Misschien was een small beter en dan meer richting de grips.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik ben dus gelukkig niet de enige biker die de moed heeft om een bel te monteren..
Fraaie bel, heeft wel wat weg van een remote voor dropper of lockout.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Jan Willem schreef:Ik ben dus gelukkig niet de enige biker die de moed heeft om een bel te monteren..
Fraaie bel, heeft wel wat weg van een remote voor dropper of lockout.
Nou, na 2 weken in gebruik ben ik niet zo tevreden over de bel. Vrijwel niemand hoort hem, hij klinkt ook erg zacht. Als je dan het hamertje verder naar achter trekt, blijft ie vast hangen achter een stukje plastic geleiding. Dus voor mij geen topper. Ja hij ziet er leuk uit, maar mensen moeten hem wel horen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dat probleem kennen wel meer onderdelen van knog. Ziet er allemaal leuk uit maar de functie is niet altijd wat je mag verwachten van het product...

4 jaar alweer... tjonge jonge dan ben ik al weer een paar fietsen verder. Idd is de Element wel een heerlijke fiets. Alleen paste hij niet bij wat ik in een fiets zoek. Maar jou bevalt hij dus gelukkig wel.
hooge048
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 26 augustus 2012, 10:31
Mijn mountainbike: Stevens Sonora Team SL | Canyon Lux CF 9.0

zonoskar schreef:
Jan Willem schreef:Ik ben dus gelukkig niet de enige biker die de moed heeft om een bel te monteren..
Fraaie bel, heeft wel wat weg van een remote voor dropper of lockout.
Nou, na 2 weken in gebruik ben ik niet zo tevreden over de bel. Vrijwel niemand hoort hem, hij klinkt ook erg zacht. Als je dan het hamertje verder naar achter trekt, blijft ie vast hangen achter een stukje plastic geleiding. Dus voor mij geen topper. Ja hij ziet er leuk uit, maar mensen moeten hem wel horen.

Ik las hetzelfde commentaar ook al op de Kickstarter pagina.. Ben benieuwd hoe die van mij het gaat doen, heb de (veel te dure) titanium versie besteld. Anders wordt het toch maar weer een lelijke BBB of Hema bel van vijf euro ;)
Plaats reactie