Pum19's 29-er!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Pum19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 2 maart 2010, 16:15
Mijn mountainbike: Trek Full stache 8

Een tijdje geleden ben ik een projectje begonnen, namelijk het opbouwen van een 29-er! Mijn eerste gedachte was om er een beetje een "oldschool" van te maken, maar nadat ik mooie nieuwe onderdelen had gevonden ben ik toch maar verder gegaan met een "newschool". Eerst ben ik wat op internet gaan zoeken naar onderdelen om te kijken wat ik mooi vond. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik alle onderdelen bij elkaar had. Maar uiteindelijk mag het resultaat zijn! Hij heeft trouwens wegbanden, omdat ik er een roadbike van wilde maken om op de weg te trainen. In het voorjaar wil ik er wel mtb banden opgooien!

Specs:

Frame: no-name 18” 29-er, carbon
Vork: Ritchey Pro carbon, 29”
Balhoofd: CaneCreek
Stuurpen: KORE carbon, lengte: 100mm, OS31.8
Stuur: Specialized alu flatbar
Handvaten: ESI grips Chunky Green, siliconen
Voorrem: Shimano SLX I-TECH
Achterrem: Shimano SLX I-TECH
Remschijven: Shimano XT 2012 ICE-TECH 160mm
Voorderailleur: (chainkeeper) Paul Components
Achterderailleur: Shimano XT 2012 10v
Shifters: Shimano XT 2012
Cassette: Shimano XT 10v
Ketting: Shimano XT 10v
Crank: FSA Afterburner, carbon spider, 38T TA Specialites
Wielen: exal.de 28”, Shimano XT naven, Sapim groene spaaknippels, centerlock
Zadel: Fi’z:k Tuntra, Ti rails
Zadelpen: Crank Brothers Cobalt 2
Zadelpenklem: PRC (groen)

Afbeelding
Afbeelding

Zo was hij zonder chainkeeper en met een 44T tandblad:
Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb een lichte voorkeur voor 2.4's, maar verder: mooi!
Welk frame is dit?
Pum19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 2 maart 2010, 16:15
Mijn mountainbike: Trek Full stache 8

@baron062:

zouden 2.4's niet net wat te dik zijn denk je? Ik kan het natuurlijk wel eens proberen. Komt in het voorjaar!
Het is een no-name frame van duitse kom-af. Maat is 18" met tapered baldhoofdbuis
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Pum19 schreef:@baron062:

zouden 2.4's niet net wat te dik zijn denk je? Ik kan het natuurlijk wel eens proberen. Komt in het voorjaar!
Het is een no-name frame van duitse kom-af. Maat is 18" met tapered baldhoofdbuis
Het is maar welke 2.4 je neemt, de ene band valt smaller dan de andere. Ik ben wel een dikkebanden liefhebber. Verder geschmacksache! Mooie kleurencombo! :-q
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Pum19 schreef:@baron062:

zouden 2.4's niet net wat te dik zijn denk je? Ik kan het natuurlijk wel eens proberen. Komt in het voorjaar!
Het is een no-name frame van duitse kom-af. Maat is 18" met tapered baldhoofdbuis
Nette bike, is alleen geen duitse komaf maar chineese.

J-esse hier van het forum is ook zo'n bike op aan het bouwen en heeft net zijn frame uit China besteld via eBay...

Groet Guus
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Mooi om te zien dat je echt bezig bent geweest met het zoeken naar mooie onderdelen. Dat zie je ook wel terug in het eindresultaat. Hoewel ik geen fan ben van gekleurde bandjes...De reden dat je de bel onder je zadel propt...Optisch? Denk het wel hè, je wil 'm niet op je "cleane" stuurtje :-q Groot gelijk. Hier kun je gerust de weg mee op! Je hoeft je nergens voor te schamen!
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Vooral die bel heeft een leuke plaats gekregen. Ik vind de bandjes wel wat iel lijken, maar verder wel een gave bike.
Ludozzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: za 26 december 2009, 19:41
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie, Genesis Vagabond

Vreemd, maar briljant!
Echt met smaak opgebouwd, en de eerste keer dat ik dunne bandjes op een mountainbike mooi vind!

Ook het frame vind ik mooi, met name die achterbrug. Kan je no-name verder specifieren?
Pum19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 2 maart 2010, 16:15
Mijn mountainbike: Trek Full stache 8

@ RatTrap: het heeft me idd heel wat tijd gekost om de onderdelen bij elkaar te krijgen. De bel heb ik onder het zadel gepropt om idd mijn stuur zo clean mogelijk te houden. Dank voor je leuke reactie!

@ mud mate: bandjes zijn idd iel.. 700cx23. Ben wel aan het overwegen om iets bredere bandjes erop te leggen, maar het rolt nu zo lekker :p Thnx!

@ Ludozzz: thnx! helaas is het frame niet meer te krijgen op die duitse website waar hem vond (ik heb hem trouwens op het forum van mountainbike.nl gevonden, en de verkoper verwees naar de website waar hij hem van heeft http://www.best-bike-parts.de/" onclick="window.open(this.href);return false;) en stom dat ik ben geweest heb ik de specs van het frame nergens genoteerd :oops: ! Het is merkloos, en zo als je kunt zien zijn de kabels volledig geïntegreerd in het frame wat het zo strak maakt!
Pum19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 2 maart 2010, 16:15
Mijn mountainbike: Trek Full stache 8

Ik heb de verkoper van het frame ff opgezocht.. ik heb het van "fuel" overgekocht
RamonP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: do 25 september 2008, 11:47

Waarschijnlijk is dit hetzelfde frame. Dit frame wordt door meerdere aanbieders vanuit Azië aangeboden.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

jaja, die heb ik ook besteld maar dan een maatje groter! hoop hem van de week binnen te krijgen.
even vraagje, de kabelgeleiding, heb je binnen en buiten kabels ook aan de binnenkant van het frame lopen, of alleen binnenkabels?
Pum19
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 2 maart 2010, 16:15
Mijn mountainbike: Trek Full stache 8

Idd that's him!

@j---esse: ik heb buiten-en binnenkabels aan de binnenkant van het frame lopen! Gaat gemakkelijk.. ik heb de gewone standaard shimano kabels wat bij shifter en remmen geleverd zitten
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Oke, dan zal ik morgen eens even wat kabels gaan halen. Shimano kwam uit een test met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding met de kabels. Kan niet wachten tot hij binnen is!
xplorer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1167
Lid geworden op: vr 16 november 2007, 22:29
Mijn mountainbike: (s) zijn kwalitatief beter dan mijn prestaties ;)

Idd, als je hem in duitsland hebt gekocht dan gaat dit toch heel erg veel pijn doen....
Plaats reactie