Gary Fisher Ferrous update April 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

In het kader van duurzaam fietsen ;)

Good old Gerda Visser rijdt weer, en hoe lekker zeg.

De 4e reïncarnatie van dit frame, dit maal als offroad-commuter op Donnelly Gravel rubber 700cx50, heer-lijk!

Zo staat ze erbij anno 2021, 9 jaar later nadat ik haar van de zolderkamer van Wicked DJ heb verlost ;)

Afbeelding

Zo...

Een jaar geleden werden wij via dit forum vrienden. En sindsdien onafscheidelijk op de Veluwse trails.
Mijn andere bike raak ik amper meer aan, zo leuk is dit.



Frame: Gary Fisher Ferrous 2008
Wielen: Bontrager RaceLite 29
Vork: White Brothers Carbon 29er
Balhoofd: KING met KustomCap Ride and Smile
Banden: Onza Canis
Remmen: Juicy 7
Crank: XT, met E13 36 tands singlespeed blad. Wordt in toom gehouden door een N-gear jumpstopper en Salsa Chain Guard
Ketting: Roestig na de winter
Stuurpen: Thomson X4 90mm 0 rise
Stuur: FSA SL-K lowriser 680mm
Zadelpen: Thomson Elite setback 27,2 - 410 mm
Zadel: SLR Flow
Gewicht: dat mag je een mooie dame nooit vragen. kilootje of 12?

UPDATE 6 augustus:

Single Speed en Onza Canis banden


Afbeelding

Geared:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Globe op di 6 april 2021, 18:10, 11 keer totaal gewijzigd.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Ik had deze al wel opgemerkt, maar had toen net mij huidige fiets besteld, want anders..............

Maar is wel een heel mooi en bijzonder fietsje, daar ga je volgens mij wel heel veel plezier aan beleven :-q
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Dus het beviel wel?
Zoals ik je zaterdag al zei ben ik niet blij dat ik 'm verkocht heb, maar wel enorm blij dat hij nu eindelijk krijgt wat hij verdiend; terrein i.p.v. een parketvloer...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Beviel prima, wel wat anders dan mijn Flash zeg. Ouderwets sturen, voelde weer een beetje alsof ik op mijn good old Klein aan het sturen was. Zo scherp als een scheermes. Ik ben ook blij dat er weer eens zand op zit in plaats van stof.
Laatst gewijzigd door Globe op zo 16 september 2012, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Staal, star en 29er, what's not to like?

Ik heb me al langer afgevraagd waarom deze niet verkocht, maar misschien ben ik biased ; - ) Nu doorpakken met een enkel 19-20?t kransje en genieten maar.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Ook met 1x9 zeer fraai.
Lekkere kleur ook.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ja, t blijft een mooie fiets, en die dikkere sloffen staan em stukken beter :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Bij vele was deze fiets wel opgemerkt hoor Globe, schitterend frame, alleen de meeste liefhebbers van deze fiets hebben al zo'n vergelijkbaar soort fiets. Ik had ook net mijn Unit aangeschaft voordat deze online kwam...anders was ie waarschijnlijk al weg geweest. :tong

Je gaat er veel plezier van beleven!
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Welk verzet wordt er zoal gereden op de relatief vlakke Noord West Veluwe? Gisteren een beetje zitten testen, denk dat het 20 achter moet worden icm. De 36t die voorop ligt? Of is dat te dapper gedacht? Beter 34 voor?

Fiets gaat gebruikt worden voor de meer relaxte tochten van maximaal een km of 30/40. Voor de langere ritten zal ik mijn Flash blijven gebruiken.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Globe schreef:Welk verzet wordt er zoal gereden op de relatief vlakke Noord West Veluwe? Gisteren een beetje zitten testen, denk dat het 20 achter moet worden icm. De 36t die voorop ligt? Of is dat te dapper gedacht? Beter 34 voor?

Fiets gaat gebruikt worden voor de meer relaxte tochten van maximaal een km of 30/40. Voor de langere ritten zal ik mijn Flash blijven gebruiken.
ga je singlespeed rijden?, maat van mij heeft twee weken geleden Venlo/Duitsland gereden met 33x17 en de meeste klimmem gewoon gehaald.
Zelf rij ik nu even geared 1x9 met 33x12-32 cassette en anders SS 33x18.

En dan rijden wij zelf in Bergen op Zoom maar ook onze uitstapje naar limburg e.d. rijden we dan dit verzet
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik weet niet of jij van nature een spinner bent, maar ik kom in het Drentse prima toe met 38t x 20t en ook 38t x 19t. Dus ik zou zeggen hou het bij 36x19.

Voor 26" Singlespeed is 2:1 een bekende vuistregel: 32x16 of 36x18 in jouw geval. Op mijn eerste 29er SS ben ik begonnen met 32x17 ofwel achter 1 tandje groter dan de 2:1 vanwege de grotere wielen. Maar al een tijdje rijd ik rond Assen en de Hondsrug het liefst ook op de 29ers met 38x19. Gewoon proberen, een kransje kost niet de wereld en de voorbladen zijn veel duurder. Je voelt vanzelf of je moeilijker spint op snelle stukken, danwel stukbijt op venijnige klimmetjes.

En FWIW ook op mijn 1x10v heb ik 38t en 36t voorop. Voor een Ardennen trip heb ik een 36/22 double gemonteerd, maar sommige dagen de 22 niet nodig gehad.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Zal eens gaan testen. er zit op dit moment een 11-27 cassette op. Ik ga gewoon een paar rondjes rijden en kijk wat ik het lekkerst vind. Echt moeilijke klimmen hebben we natuurlijk niet. Af en toe een mulle klim met nare boomwortels waar je vaak sowieso al eraf moet.

Gaat een losse (dunne) krans met een spacersetje op een alu body werken of trap je dan de hele body aan moes?

Beter zoiets monteren denk ik?

Afbeelding
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Even het singlespeed topic raadplegen voor de echte tips. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =9&t=34587" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf een jaar rondgereden met een eenvoudig kransje en wat spacertjes, maar echt sjiek staat het niet (als dat al een criterium is). Er zijn genoeg spacersetjes te verkrijgen en een specifieke SS krans is net wat degelijker, heeft ook wat langere tandjes om aflopen te voorkomen.

O ja, veel plezier op deze beauty (dan heeft Wicked er ook nog een beetje plezier van).
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Helaas nog steeds niet fit genoeg om te gaan SS-en maar wel wat aanpassinkjes gedaan.

Dat wordt een fijne lente, wij samen.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

:kiss:
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Plaats reactie