Pipedream Sirius, SS opbouw. nieuwe pics P8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Vandaag de eerste onderdelen opgehaald van m'n nieuwe project: Pipedream Scion.

Frame is geschikt voor 90-130mm, en heb nog een splinternieuwe Fox Talas met X-lock gevonden, uncut en nog in de doos 8) . Deze heeft precies het bereik van het frame, de nieuwere hebben 100-140mm.

Kleur van het frame wordt Flame Orange (metallic/pearl). Vork is zwart/grijs/blauwig. Frame komt volgende week binnen, vork is inmiddels gearriveerd:

Afbeelding

Afbeelding

De meeste onderdelen zal ik even van de Singular afhalen, wielen worden voorlopig Hope Pro2 naven met Mavic X317 velgen.

Houd jullie op de hoogte.

Ciao
Jan
Laatst gewijzigd door Jan the Man op zo 18 november 2012, 20:09, 12 keer totaal gewijzigd.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Dit wordt er een om in de gaten te houden, vork is sowieso al mooi, dus ben er wel van overtuigd dat hetgeen wat gaat volgen dat ook is!
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ik ben zéér benieuwd hoe 'ie wordt Jan! Kunnen we straks nóg harder naar beneden :D
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ben benieuwd, ga deze weer volgen. Heb je het frame rechtstreeks bij pipidream besteld?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Janjanjan toch.
Wie koopt er nu nog een nieuwe 26-er hardtail in 2012... :D :wink:

Ben benieuwd naar de Scion, die heb ik ook nog even in het lijstje gehad, en net als bij jou ging het dan ook om de oranje variant.
Maar voor mijn "ik-wil-mijn-overtollige-onderdelen-ergens-aanhangen-project" heb ik het budget uiteindelijk toch zo laag mogelijk gehouden en de Ragley gekocht. Dus ik ga je sys-je wel vol interesse volgen!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

"abonneer onderwerp" :-q
Joven Ti
Roadlite 6.0
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

@Retep87: Omlaag ging al aardig op tempo, omhoog wil maar niet lukken :lol: .

@Rilson: Ik heb hem bij een stadsgenoot besteld die ze importeert (en ook Ragley en Genesis). Het blijkt dat communicatie rechtstreeks via Pipedream nogal moeizaam verloopt, en nu blijkt één van de 2 eigenaren/werknemers na een crash diverse botbreuken opgelopen te hebben. Fiets was gelukkig nog heel heb ik vernomen :lol: . Communicatie met de importeur verloopt trouwens wel helemaal perfect :-q .
kermit schreef:Janjanjan toch.
Wie koopt er nu nog een nieuwe 26-er hardtail in 2012... :D :wink:

Ben benieuwd naar de Scion, die heb ik ook nog even in het lijstje gehad, en net als bij jou ging het dan ook om de oranje variant.
Tsja. De Klein is verkocht, en dan staat er toch weer een leeg plekje in de garage. Ik ben niet zo'n liefhebber van "mainstream" merken, dus er moest weer iets obscuurs komen.

Ik heb eerst gekeken naar een Pipedream Skookum (29er, staal). Echter die zou teveel op m'n Singular gaan lijken, en van de Singular kan ik nog geen afscheid nemen. Daarnaast is de Skookum voorlopig nog niet echt goed leverbaar (verwacht wordt dat hij vanaf half oktober leverbaar wordt).

Toen maar eens richting de LTHT gekeken. Ik heb al eens een Banshee Scirocco gehad, maar die was meer "hard-core" en van alu. Ik wilde eens een stalen proberen. Het merk Pipedream speekt mij wel aan, dus toen ging het tussen de Sirius en Scion. De Scion is iets lichter, en de SS optie van de Sirius ga ik toch niet gebruiken.

26" of 29"...zolang het maar lekker fietst. Ik heb nu 3 29ers, en die fietsen erg fijn. Heel af en toe pak ik de Ventana van m'n vrouw af, en dat fietst ook niet verkeerd.

Dus nu nog een weekje wachten op de Scion.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Wat ik me dan afvraag, hoeveel moet je wel niet fietsen per week om ze alleen te kunnen rijden zonder er eentje 2 maanden ofzo niet aan te raken?
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Voor sommigen is de hobby niet alleen het berijden van de fiets, maar ook het opbouwen van één of meerdere fietsen ;)

Het begin van opnieuw een mooi project Jan! Ben benieuwd :-D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

[quote="Jan the Man
@Rilson: Ik heb hem bij een stadsgenoot besteld die ze importeert (en ook Ragley en Genesis). Het blijkt dat communicatie rechtstreeks via Pipedream nogal moeizaam verloopt, en nu blijkt één van de 2 eigenaren/werknemers na een crash diverse botbreuken opgelopen te hebben. Fiets was gelukkig nog heel heb ik vernomen :lol: . Communicatie met de importeur verloopt trouwens wel helemaal perfect :-q .

[/quote]

Vergeet niet dat hij ook Salsa verkoopt :tong , daar heb ik mijn Salsa zaterdag ook opgehaald, wilde eerst ook de 29er van Pipedream ( Skookum ), maar idd die communicatie met Pipedream :-{ Eerst zouden ze voor de bouwvak komen, toen eind augustus en nu weten ze het niet....heb besloten er niet op te wachten en voor een Salsa te gaan. Maar idd prettige communicatie met hem, ik kan iedereen die op zoek is naar een stalen bike, 26er of 29er, aanraden om daar naar toe te gaan :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Rilson schreef:Vergeet niet dat hij ook Salsa verkoopt :tong , daar heb ik mijn Salsa zaterdag ook opgehaald, wilde eerst ook de 29er van Pipedream ( Skookum ), maar idd die communicatie met Pipedream :-{
Oja, ook nog Salsa (en 2Souls Cycles en IF).
j---esse schreef:Wat ik me dan afvraag, hoeveel moet je wel niet fietsen per week om ze alleen te kunnen rijden zonder er eentje 2 maanden ofzo niet aan te raken?
Goh, blijkt 'j---esse' de avatar van m'n vrouw te zijn :-? . Ik wist niet dat zij ook mee keek :o :lol: .

Zoals mtbdriver al aangaf, is voor mij iig de mtb sport meer dan alleen het fietsen. Nadenken over de opbouw en zelf knutselen hoort daar voor mij ook bij. Daarnaast zijn al m'n fietsen verschillend van aard, en dan dus, als ik ga fietsen, kiezen waar ik zin in heb.

Niner JET9: voor de wedstrijden en lekker te knallen.
Niner RIP9: voor vakanties in de Alpen, en langere tochten in de Ardennnen. Maar ook spelen Lunteren (Goudsberg) of Duno.
Singular: lekker afzien zonder vering, weer bewust worden van goede lijnen kiezen. Gewoon voor de lol. Ook voor even naar het dorp te fietsen.
En deze Pipedream wordt een leuk speelfietsje voor op de heide, Goudsberg, Papendal rockgarden etc.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Jan the Man schreef:Singular: lekker afzien zonder vering, weer bewust worden van goede lijnen kiezen. Gewoon voor de lol. Ook voor even naar het dorp te fietsen.
Kom kom, zo erg is het nu ook weer niet! Gewoon een super fijn, uiterst comfortabele, fiets :-q

Ben weer benieuwd hoe dit project gaat worden Jan! Lijkt me sowieso nog wel nodig om weer een keer een Let's ride te doen rondom Ede, dus wie weet ga ik 'm nog wel eens in het echt zien ook :bier:
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

j---esse schreef:Wat ik me dan afvraag, hoeveel moet je wel niet fietsen per week om ze alleen te kunnen rijden zonder er eentje 2 maanden ofzo niet aan te raken?
Je trekt toch ook niet iedere dag de zelfde onderbroek aan... :D
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

GijsJUH schreef:
Jan the Man schreef:Singular: lekker afzien zonder vering, weer bewust worden van goede lijnen kiezen.
Kom kom, zo erg is het nu ook weer niet! Gewoon een super fijn, uiterst comfortabele, fiets :-q
Tsja, hier komt het leeftijdsverschil weer pijnlijk aan het licht :lol: . Bij mij is het meeste kraakbeen inmiddels tussen de botten verdwenen, maar dat het een super fijne fiets is, staat bij mij niet ter discussie.

Ben nu onderdelen aan het verzamelen om hem compleet te maken. Crank wordt iig vrijwel zeker een Middleburn duo met 27-40 setup en vierkante as. Achterderrie wordt een X9 10 speed. Kabels worden iig Jagwire.

Shifters moet ik nog even over nadenken: X9 of XO. Zijn de XO's het prijsverschil van 35 euro waard?

Houd jullie op de hoogte.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

Ben nu onderdelen aan het verzamelen om hem compleet te maken. Crank wordt iig vrijwel zeker een Middleburn duo met 27-40 setup en vierkante as. Achterderrie wordt een X9 10 speed. Kabels worden iig Jagwire.

Shifters moet ik nog even over nadenken: X9 of XO. Zijn de XO's het prijsverschil van 35 euro waard?

Houd jullie op de hoogte.

Ciao,
Jan

Funworks 10s twisters? Naar mijn mening is die 35 euro extra voor X0 wel besteed.
Joven Ti
Roadlite 6.0
Plaats reactie