Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Nice one ! Star staal en singlespeed blijft mij toch meer aantrekken dan alle flashy moderniteiten. Binnenkort je voorbeeld maar eens volgen en mijn '13 unit hier showen
''Only dead fish go with the flow''
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Dennis74 schreef: do 23 januari 2020, 12:18 Nice one ! Star staal en singlespeed blijft mij toch meer aantrekken dan alle flashy moderniteiten. Binnenkort je voorbeeld maar eens volgen en mijn '13 unit hier showen
Ja, al vind ik mijn stalen fully met 160/140 mm veerweg ook erg lekker hoor! :wink:
Maar de stalen starre Salsa gaat in ieder geval nooit verkocht worden :bier:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Omdat de Salsa er nog steeds is maar een kleine update. Nog steeds singlespeed en star maar de routes rondom Groesbeek zijn wat technischer geworden. Ik miste daardoor wat meer bewegingsvrijheid en heb een dropper gevonden die ik het beste vind passen bij een stalen starre fiets! Een Gravity Turbo, wat een degelijk aparaat is dat :-q Toch nog maar een fotootje van een fiets die al bijna 9 jaar rondrijdt in de Groesbeekse bossen

Afbeelding
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Is dit in een mullet set up of vertekend het op de foto ?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

El Mar is een 29er, dus dat voorwiel is een sneak peek van de de nagelnieuwe 31” standaard.

Ssssssht, top secret, enne, je hebt het hier het eerst gezien :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

marcomtb1972 schreef: ma 12 oktober 2020, 17:22 Is dit in een mullet set up of vertekend het op de foto ?
Inderdaad, vertekend beeld, beide 29” er zit wel een 2,6 voorband op en achter een 2,4, prima setup voor mij. Doordat ik star rij geeft de voorband net t iets meer comfort
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Heckler40 schreef: ma 12 oktober 2020, 18:50 El Mar is een 29er, dus dat voorwiel is een sneak peek van de de nagelnieuwe 31” standaard.

Ssssssht, top secret, enne, je hebt het hier het eerst gezien :winkie:

Enjoy!!
Hmmm, een 31” voorwiel... :lol: wie weet als je t eens zou kunnen proberen, hoe zou dat rijden??
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ha, ik zie dat jouw collectors item ook nog rijdt :-q :-q :-q :-q

Hier inmiddels ook de 8e jaargang :D :bier:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Knakker29 schreef: ma 8 maart 2021, 22:18 Ha, ik zie dat jouw collectors item ook nog rijdt :-q :-q :-q :-q

Hier inmiddels ook de 8e jaargang :D :bier:
Inderdaad, met deze afgelopen zaterdag nog met veel plezier een rondje met junior gereden! Inmiddels de 9e jaargang al...blijft een fijne fiets voor lokale rondjes...doe em nooit meer weg, tenzij ik op het kantelpunt kom dat net als met de huizen de prijs per opbod bepaald gaat worden😅
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zat even deze topic door te lezen en kom er achter dat deze inmiddels exact 9 naar in mijn bezit is.
Mede door dit topic door te spitten begin ik het SS rijden weer te missen, zojuist besloten de 1x11 groep eraf te gooien en deze weer SS op te bouwen...zal eens kijken of ik nog wat "voor en na" foto's kan plaatsen.

Vanaf wanneer is een fiets eigenlijk oldskool?? :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Rilson schreef: di 21 september 2021, 13:09 Vanaf wanneer is een fiets eigenlijk oldskool?? :winkie:
Binnenkort worden we naar het retro topic verbannen :winkie:

Maar zonder gekheid, het is gewoon een lekkere en tijdloze fiets en het blijft onbegrijpelijk dat Salsa ermee is gestopt :wink: .

Post maar weer eens wat foto's, opdat de Mariachi niet in de vergetelheid geraakt :D :-q
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Rilson schreef: di 21 september 2021, 13:09 Zat even deze topic door te lezen en kom er achter dat deze inmiddels exact 9 naar in mijn bezit is.
Mede door dit topic door te spitten begin ik het SS rijden weer te missen, zojuist besloten de 1x11 groep eraf te gooien en deze weer SS op te bouwen...zal eens kijken of ik nog wat "voor en na" foto's kan plaatsen.

Vanaf wanneer is een fiets eigenlijk oldskool?? :winkie:
vanaf het begin tot ongeveer 1999 geloof ik. Dus deze wordt nooit oldskool :)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Star en staal qualificeert voor velen al voldoende als Oldskool. En met de onstuitbare opmars van de New Geometry is alles met een balhoofdhoek steiler dan 67 graden al meer dan een jaar overtuigend "Oldskool"

Ik heb dezelfde ideeen voor mijn Rooster, ook staal en star en 1x10, soon to be dedicated SingleSpeed.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Knakker29 schreef: di 21 september 2021, 14:11 Post maar weer eens wat foto's, opdat de Mariachi niet in de vergetelheid geraakt :D :-q
Bij deze dan!

Voor;

Afbeelding

Na;

Afbeelding

Blijf deze in de SS set-up toch het mooiste vinden...vanavond eens kijken of ik met 34-18 nog een beetje rondkom in Nijmegen/Groesbeek :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

:kiss: :-q
Plaats reactie