Liteville 101

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc41
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 20 april 2012, 20:54
Mijn mountainbike: Specialized epic s works 29'er carbon

Ziet er goed uit nimbus toppie :-q :-q
was het elke dag maar zondag
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Wanneer die af is moeten we eens een rondje gaan fietsen.
Push Yourself Harder
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Moeten we zeker eens doen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Eerste rit zit er op. De zithouding is nog erg rechtop, wellicht de spacer eronder uit halen. En/of de stuurpen omdraaien. Alleen even op de weg geweest, dus niet al te veel het rijgedrag kunnen testen. Wel even wat gespeeld naast het huis, balhoofdhoek is stukje rechter op met 100mm vork dan in de Kula, dus wat directer/nerveuzer, hoe je het wilt noemen. Van het toegenomen gewicht niet veel gemerkt. Balans lijkt goed te liggen. :-D

Startpost ook geupdate met lijstje. Nu eens goede foto's maken. Het licht is nu goed buiten. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Klaar! Gisteren al natuurlijk, maar toen was het al te donker voor foto's. En je bent eigenlijk nooit uitgeklust. ;)
Vandaag een duurtraining van 3 uur gemaakt. Zit positie is goed, geen klagen. Heb het stuur wel wat meer naar achteren gekanteld, die stond gisteren wel erg rechtop. Als het een beetje knap weer is, foto's in het wild maken...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toch nog een beetje kleur.
Afbeelding
X-12 insert, schijn je zelfs camber en toe-in mee te kunnen instellen. Stevige derailleur hanger volgens Liteville en bevestiging voor de RockGuard, ben benieuwd of dat wat is.
Afbeelding
"De" deuk en E-type derailleur, daar zit ie er voor.
Afbeelding
Lekker dikke balhoofdbuis, fraai laswerk en gusset ook. Plakfolie is niet je van het, aan de andere kant laat het nog meer los. Op naar de Bike Shield dus en helemaal vol plakken. ;) Bekabeling op de racefiets manier, of anders moeten kruisen achter het balhoofd langs.
Afbeelding
:-D
Afbeelding
Leuk detail, voorkomt teleurstellingen hopelijk...
Afbeelding
Nog meer mooi laswerk en rechthoekige buizen.

Nu met XT crank, wellicht rode bladboutjes voor wat visuele verfraaiing. Zijn die van aluminium sterk genoeg? Rode Hope BB, en dat is het wel flitsend genoeg. ;)
Heb al een mooie crank op het oog...
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Ziet er netjes uit :-q Naar mijn idee zou een zwarte crank hem beter staan, zoals een X9 of X0 crank. Betreft de folie is dat van Bike Shields prima spul.

PS: wanneer gaan we een rondje doen?
Push Yourself Harder
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dankjewel. :-D
Dat denk ik ook, maar dit was even een makkelijke en goedkope oplossing.
Zwarte crank lijkt me wel wat, een X9 of X0, wellicht een double. Die zijn er (nu) ook in 24-38.
Qua triple een heel mooie Race Face gezien:
Afbeelding
Of om bij zwart/rood te blijven:
Afbeelding

http://www.bike-components.de/products/ ... itur-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bike-components.de/products/ ... 2013-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Marc41
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 20 april 2012, 20:54
Mijn mountainbike: Specialized epic s works 29'er carbon

Erg gaaf Eelco kan niets anders zeggen.nu maar eens even kijken zondag op de hw of ie ook kan klimmen :lol: :-q
was het elke dag maar zondag
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dankjewel, ben zelf ook tevreden.
Haha, ik ook, maar vooral of ik nog een beetje kan klimmen. ;) Ook benieuwd naar de stuureigenschappen. :)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
Clawhammer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 5 juli 2011, 14:30
Mijn mountainbike: Trek 4900 (26) SS

Mooi geworden! :-q
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Marc41 schreef:Ziet er goed uit nimbus toppie :-q :-q
+2x

Zou voor zwarte crank gaan, met misschien rode boutjes...

Overigens zitten er standaard ook alu boutjes in de XT crank.... Maar met irritante torx schroefjes. Had ik net weer niet die maat om ze los te krijgen, dus moest toen toch even een toolsetje halen bij Gamma om mijn originele boutje voor rood te vervangen....
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Denk ook de zwarte en eventueel rode bladboutjes.

Ik had crank-armen zonder bladen, lagers en boutjes. Bladen en boutjes overgezet vanaf de FSA en die zijn van staal denk ik. Maar goed, dan is het dus geen probleem. ;)
Oja, jij hebt ook rode. Die van KCNC zijn slecht leverbaar overal, XLC heeft ze ook wel, anders bij R2-bike die heeft meerdere.

Oja, gereedschap, dat was van de week ook weer zoeken. En altijd weer iets ontbreken en weer naar de bouwmarkt. :tong
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

Mooie fiets,
Alleen die stickers tegen het wrijven van de kabels zijn niet erg mooi

Ook nog een hele kleine een technisch tip;
het witte puntje van je x12 bout (aan de rechter kant - 4e foto) moet gelijk zijn aan de kleine opening aan de achterkant. Dit is met name belangrijk wanneer deze a-centrisch is. Meestal zijn deze bouten centris (dan staat er een '0'op) maar goed om even na te kijken ;))
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Dankjewel. Komt dus nog BikeShield of iets anders degelijks op, dit is inderdaad niet zo fraai. ;)

Haha, dat vroeg ik me nog af inderdaad, toen ik die foto bekeek. Ik las al dat je dus camber en toe-in kunt regelen. Bij mij staat er een "0" op, maar ik heb hem net gelijk gezet met de opening. Dankjewel. :-q Maar dat maakt in deze dus niet uit? Het staat niet de handleiding....
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
GAB-STAR
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2097
Lid geworden op: wo 5 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Liteville 601L; Transition TR450
Contacteer:

De (meeste) Liteville frames zijn recht (nog niet gelezen van een niet-rechte) en dan hoeft er geen acentrische bout in - en dan maakt het eigenlijk niet uit naar mijn idee.
Het is met name gemaakt voor ook andere verdelers die het x-12 systeem toepassen.

Veel plezier met fietsen!
Plaats reactie