2 Surly Karate Monkey's uit 2011; in 2024 weer eentje SS&SS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hé Monkey, voor dat klimwerk is iets heel leuks uitgevonden ;-)
Staat ergens hier een sys-je van mij waar dat in ter sprake komt :D
Tegen het te vaak vallen helpt dat overigens niet...

Maarre, drie KM's en een Krampus voor iemand die gestopt is met "echt biken", dat is dan meer een verzamelaarsactie ;-)
Ben je niet bang dat een verende vork met 3.0 band wat veel van het goede is? Zegt hij terwijl hij zelf een 2.8 Minion in zijn Lyrik heeft hangen... :oops: Maar op die fiets maakt een paar gram meer of minder niet uit, ik denk dat het vrij fors materiaal is om volledig op eigen kracht een beetje lekker op gang te houden.

Post maar snel wat plaatjes als-ie binnen is! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

De nieuwe KM is echt vet!

Ik wil er eigenlijk ook wel eentje.

XL en paars natuurlijk, je vriendin weet waarom.
Everybody bought a new bike!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

L en Lemon Lime Soda wordt het voor mij en mijn vriendin snapt sowieso niks van mijn fietsenstal :wink:

E- zie ik in zelf niet zo zitten, ik ben niet zo'n goede daler en heb meer fun in het XC gehalte van een tocht. Daarbij is het toch wel verdomd handig niet steeds op zoek te moeten naar plekken met mtb-routes op vakantie samen. Nu stap ik op de racer of gravelracer en daar kun je overal wel mee uit de voeten.

Die derde KM is intussen wel net ff wat anders als mijn twee 2011 modellen. De geo is fors aangepast en er komt nu een L ipv M , dat verschil moet ik toch zeker merken.
Of er 3.0 voor in de Magnum komt weet ik niet, ik had die combi in de Krampus en dat vond ik icm met langere chainstay nogal log voelen. De nieuwe KM heeft een 27mm kortere chainstay (als mijn oude model Krampus) en gaat in principe met 2.6 NN op 30mm velgen rijden......maar een 3.0 Knard in een zandbak....of 2.8 Dirt Wizzard in de bagger kan evt wel.

Verzamelen? 😞.............n+1 toch ?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zat je maar wat te stangen ;-)

Ik kan me de lol van een (gravel)racer op vakantie goed voorstellen, heb in het verleden meerdere vakanties in de bergen met de racer gedaan en altijd van genoten. Maar het mtb-en in de bergen verveelt mij nog lang niet en de "e" heeft de mogelijkheden weer naar een flink hoger plan getilt :)
Komend jaar staat er daarom zelfs een zesdaagse mtb-trektocht in de planning...

Ik meende dat je die 3.0 en de Manitou wilde combineren, 2.6 lijkt mij allround gezien idd een betere combi. Benieuwd naar Monkey v3!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

En ze zijn er nog steeds :-D

Mijn oudste zwarte KM is intussen opgevolgd door de nieuwste versie viewtopic.php?f=14&t=140686&hilit=Karate+monkey
maar is nog steeds in gebruik.
Sinds er een kleindochter is moet er natuurlijk ook mee gefietst kunnen worden.......en waarom zou je dat niet met een Karate Monkey doen?
Veelzijdigheid loont ook hier met KM als "opa"fiets incl opstap-dropper (mijn Krampus kan best ff zonder) :winkie:

Afbeelding



De paars gespoten "grijze" is sinds afgelopen weekend weer "zoals het heurt" singlespeed en vandaag weer eens uitgelaten op mijn thuisrondje Vrachelen-Dorst

Afbeelding

Afbeelding


Specs
Medium 2011 frameset (klein en speels voor mijn 184)
Oud Shimano STX-RC 5arm crankset op JIS as (ergens uit midden 90er jaren) en 34t Surly RVS blad
KMC singlespeed ketting en Surly tugnut spanner
17t en 19t Surly kransje op oud XT naaf- 19mm velg achterwiel met 2.4 Conti Xking
Dually-Hope voorwiel met 3.0 Surly Knard ( beetje raar, maar rijdt wel ERG lekker)
Avid bb7 remmen op 180-200mm schijven (dat remt echt wel)
Sixpack polished zadelpen en 72cm stuur, lederen grips en stokoud Ritchey zadel (om het klassiek te houden)

Voor mij nog steeds de mountainbike met de hoogste Funfactor op dit rondje.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie KM,

Silver on paars, prachtig, klassiek. En dikke wielen is de rigeur voor SS.
En hier had een set met zilveren spaken ook niet in misstaan. 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
D5R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.

Mooi Ralph.
Fietsjes bouwen kan ook op één andere manier..
Klasse. :-q
Moeten hoog nodig samen weer eens in Nijmegen weer eens een rondje doen..
Geen commentaar...
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

D5R schreef: wo 13 maart 2019, 07:50 Mooi Ralph.
Fietsjes bouwen kan ook op één andere manier..
Klasse. :-q
Moeten hoog nodig samen weer eens in Nijmegen weer eens een rondje doen..
Moeten we inderdaad weer eens doen :-q (maar dan neem ik wel wat xtra versnellingen mee :winkie: )
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Vandaag de singlespeed weer eens kort uitgelaten.

Een paar gekneusde/gebroken ribben na een onhandige ontmoeting met een vrachtwagen zorgden de afgelopen 4 1/2 weken voor gedwongen rust en hooguit een rustig wegritje.....maar het gaat weer op Vrachelen :-D

Intussen zit er een FatB Nible 29x 3.0 op een inw 30mm Blunt velg achterin ( valt met 65mm smal voor "3.0") en met mijn oude vertrouwde Knard 29x 3.0 op 40mm inw voorin (echt 75mm dus) ben ik helemaal zand-proof op mijn thuisrondje.
Ruimte zat met de as halverwege de dropout, "Fatties Fit Fine" dus.........en het rijdt weer zoals mijn oude KM altijd rijdt: FUN
Met 1.2 bar achter en 0.9 bar voor is het daarbij lekker comfortabel voor de ribben :winkie:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Een aanvaring met een vrachtwagen klinkt niet best! :o
Reed hij je aan?
De paarse aap ziet er erg cool uit, lekker minimalistisch met die vbrake handles en SS.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Goed dat je weer op de fiets zit, al is het nog voorzichtigjes :-q
Zodra je eraan toe bent even app-en voor een (relaxed) ritje op de gravelaars hè.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: za 4 mei 2019, 09:58 Een aanvaring met een vrachtwagen klinkt niet best! :o
Reed hij je aan?
De paarse aap ziet er erg cool uit, lekker minimalistisch met die vbrake handles en SS.
Hij reed mij aan. Beetje ingewikkelde situatie. Vrachtwagen zag mij totaal niet en ik reed er net voorlangs....gelukkig was ik er bijna voorbij, dus "alleen maar" forse klap van achteren gehad :-{ .........schade: beetje krom achterwiel op mijn woonwerkfiets....paarse heup, stevig gekneusde ribbenkast en lichte hersenschudding.
Als ik 10sec sneller was geweest had ik gewoon lekker gewerkt die dag........10 sec later en het kaarsje was hoogstwaarschijnlijk uit geweest ( het was geen kleintje :(( )
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Geluk bij een ongeluk dus... succes met herstel
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding


Afbeelding

"Karate Monkey...what else?"
Nog steeds het leukste gooi&smijt fietsje voor mijn lokale rondje Vrachelen-Dorst.

Intussen weer eens omgebouwd van singlespeed naar 1x10 met nieuwste Deore shifter, derrie en 11-42 cassette (schakelt super) oude gepolijste Deore crankset met 34t nw blad op JIS as (draait al jaren) en old school Avid BB7 op 200/180 mm schijven (no nonsense remset) .

Ook zitten op mijn oude Blunt 30mm wielset nu 29x2.6 Vittoria Mescal 2.0 banden en die bevallen uitstekend op deze starre 29er.
Naast mijn large Krampus met 29x3.0 (ook nog steeds favoriet) is deze oude geo medium KM met 29x2.6 nog wat speelser en wendbaarder.

Ik zit er nog steeds met een big smile op......en daar gaat het vlgs mij om :bier:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Still alive......mijn oudste Karate Monkey.....nu ff met heul veul nop :winkie:

Klein rondje in de omgeving met Surly dirt wizzard in 3.0 voor en OnOne chunkey monkey in 2.5 achter.
Een tractor op asfalt, maar het ploegt heerlijk door de sneeuw.
Plaats reactie