2 Surly Karate Monkey's uit 2011; in 2024 weer eentje SS&SS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding

Intussen al heel wat (slechte) weg kmrs gereden met mijn "gravel"KM :wink:
Intussen een stel Vittoria Hyper 38mm wegbanden gemonteerd (superbandje op 3bar), een 42t voorblad (met afgevijlde 48t als bash) en wat extra stuurtape in de bocht van de omgekeerde Marybar (die wel erg lekker zit in deze positie).
Ik vind de dunne bandjes eigenlijk geen gezicht in dit frame .....en het stuurtje zal voor velen de schoonheidprijs niet halen.......maar wat rijdt dit lekker op al dat oude asfalt, klinkers en boerenzandpaden in mijn omgeving :-D
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooi is anders inderdaad van die dunne bandjes erop, mijn KM staat nu op 35mm schwalbe kojaks. Fijn rijden doet het ook trouwens!

Nu nog een band zoeken die op de weg net zo licht rijdt als de kojaks, maar waar een rondje dorst oid. Ook op kan :)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb wel eens aan conti speedkings zitten denken, ziet er met 2.2 nog beter uit ook en Dorst zou er goed mee moeten kunnen. Of anders cx bandje zoals cxrace ?
http://www.conti-online.com/www/bicycle ... ng_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.conti-online.com/www/bicycle ... ce_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo'n KM blijft me verbazen; rijdt star gewoon altijd overal goed !
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Speed King vóór, Big Apple achter?
Everybody bought a new bike!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zou ook kunnen......ik vraag me wel eens af of een zachte brede slick niet net zoveel grip biedt als bv een 35mm cx noppenband ?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat hangt van de druk en de ondergrond af.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

George schreef:Dat hangt van de druk en de ondergrond af.
Bv rondje Dorst BA 2.35 op 1.8 bar vs cx noppen bandje op 3 bar ?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Gisteren nog wat zitten passen met een dropbar op mijn KM "gravel" bike in opbouw.
Sartori beach stuur met 70mm pen zit en staat goed.

Afbeelding

De Campa 9sp shifters van mijn gedemonteerde racer ga ik ivm diverse aanpassingsproblemen toch maar niet gebruiken en gaan weer in de onderdelendoos.
NB: Campa 9sp plus campa derrie op Shimano 9sp cassette zou redelijk goed moeten gaan, maar het is wel de vraag of je er een 11-34 cassette mee kunt schakelen (?)
Daarnaast moet ik dan Avid road remmen kopen, want voor de mtb versie is de cable-pull van race-grepen te kort.
Dus toch maar eens Tektro v-brake compatable race-grepen icm Dura-Ace 9sp bar-end shifters bestellen. Die werken wel 100% goed samen met mtb-derries en remmen.
Ik ben toch wel blij dat ik met oldschool 9speed ben blijven werken......vanaf 10sp gaat deze race/mtb mix niet meer lukken :-{
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

MonkeyRider schreef:
George schreef:Dat hangt van de druk en de ondergrond af.
Bv rondje Dorst BA 2.35 op 1.8 bar vs cx noppen bandje op 3 bar ?
Vandaag trouwens een paar stukken droge mtb-route Dorst-Vrachelen gedaan op 3bar 38mm slicks (Vittoria Hyper 38) en dat gaat verassend goed :-D
Het zou niet mijn eerste keus bandje zijn :wink: ....maar als je stukken droge singletrack tegenkomt hoef je ze niet over te slaan. Op harde bospaden gaat het meer dan uitstekend.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

De spullen voor de dropbar zijn binnen gekomen;
Tektro 520 v-brake Race remgrepen, Dura Ace 9sp barend shifters en nog wat stuurtape en bekabeling.

Gemonteerd en einde middag een eerste proefrit van 2 uur gedaan via asfalt, klinkers en zand en bospaden.
Het Satori beachstuur zit erg lekker; ontspannen bovenin, lekker gestrekt rond de remgrepen en (verassend) goed in de drops voor wind-tegen. Het zit stukken beter als met een racebocht.
De barend shifter (alleen rechts ivm 1x9) schakelt perfect, maar zit niet op een plek waar je nog ff gauw schakelt in een lastige technische klim (maar daar was ie ook niet voor bedoeld).
Vandaag heb ik gereden met Racekings ipv slicks om wat ruigere paden te kunnen uitproberen.

Afbeelding




Afbeelding
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Gaaf experiment weer! Jammer dat het zo kostbaar (onmogelijk? Heb het eigenlijk nooi nagegaan) is om dit met hydrolische schijfremmen en 3 maal 10 te doen :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Shimano heeft volgens mij wel hydraulische raceremmen en shifters maar die zullen idd niet goedkoop zijn. En er zijn ook systemen waarbij je met een kabel hydraulische remmen aanstuurt, maar of je dan dezelfde feeling in de remmen hebt als met full hydraulisch weet ik niet.

Moet zeggen dat de Surley er zo best goed uitziet. Met de RK's oogt het toch stoerder dan met smalle bandjes en ze rollen ook best goed op asfalt. Heb er in het najaar nog 110km op straat mee gereden (met een hoge riser, fiets van mijn vriendin :)).
Alleen jammer dat er zoveel spacers nodig zijn om goed te zitten. Mocht ik nog ooit een andere racer kopen wordt dat een aandachtspuntje, een hoge balhoofdbuis.

Die frametassen zijn ook dubieus ;-)
Maar ik snap het wel, liever geen rugzak als je zo diep zit. Zou zelf denk ik voor zo'n zadelpendragertje gaan, of in de zomer (als je niet veel mee hoeft te nemen) gewoon op de wielrenmanier in je shirt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@paulus
inderdaad kun je met 9sp spul en avid bb7 lekker voordelig klussen :wink:

@kermit
Surly heeft inderdaad consequent korte headtubes en veel spacers nodig. Het is trouwens dezelfde vorklengte als met mtb stuur, dus ik zit een stukje dieper (en dat was ook de bedoeling).
Ik merk op de weg toch wel fors verschil met de 2.2 Racekings vs de 1.6 Vittoria hyper, maar het ziet er wel beter uit inderdaad.

Ik kan met deze dropbar KM all-the-way wat betreft banden; 1.6 slicks voor op de (slechte/zand/asfalt)weg, maar ook 2.4 achter en 3.0 knard voor op mtb-terrein.
Niet zo geschikt voor de meest uitdagende (buitenlandse) mtb tochten, maar wel voor lange afstanden over het vlakkere mixterrein bij mij in de buurt.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Het staat hem wel goed die Dropbar icm. de brede banden.
Beetje allemansvriendje op deze manier.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ziet er weer leuk uit! Ook mooi om te zien hoe jij je KM's uitprobeert. Maar zou hij zo niet SS moeten zijn?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie