Zoektocht naar merk model (oude zooi voor klunker project)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

He hoi,

ik heb al een tijdje een onafgemaakt project in de schuur staan

Afbeelding

en vroeg mij af of er iemand hier rondzweeft in dit forum die mij in de richting van een database / organisatie kan slingeren die mij kan helpen met de identificatie van dit frame? of nog beter weet wat dit is ^^

wat weet ik van dit frame:

-vermoedelijk jaren 80 (schroefbare headset zonder plaats voor een tang of iets) kwam jaren geleden met een 7 speed shimano sis setje, u weet wel met zo'n duimflipper op het stuur.
- gelast frame wijst ook weer in de richting van de jaren 80 ( daarvoor was het vooral brazing)
- geimporteed uit US. althans dat zei de verkoper ooit 10 jaar geleden (kan natuurlijk dikke onzin zijn)
- Frame nummer start met MC (maar omdat er geen echte database bestaat en al zou die er wel zijn dan gebruikte elke frame bouwer in die tijd een willekeur aan codes is dit een beetje een dood eind)

anyways alle hulp is welkom. :-D
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zou een Schwinn kunnen zijn, dan kan je hier het serienummer invoeren:
https://bikehistory.org/serial-number.html
Gaat tot '82 dus als ie jonger is dan pakt ie hem niet.

Hier staat uitleg over de letters van Schwinn serienummers:
http://www.angelfire.com/rant/allday101 ... odes4.html
Die gaat ook tot '82, en zie MC er niet tussen staan, behalve in 69 maar zo oud is ie niet.
Kan zijn dat de datum codes door nummer vanaf '82 (T) maar dan kom je op '91 uit.

Hier zitten de echte experts, daar zou je eens kunnen vragen:
https://thecabe.com/forum/

Succes en ik zie graag wat je er van gaat maken!
Voor wat inspiratie:
viewtopic.php?f=14&t=106815
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

Top thnx ik ga al die linkjes is even begluren. 8)

Ik hoop eigenlijk dat het niks bijzonders is. Want dan gaat de tol erin en gaat er een snaar op. :D
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Of het wat bijzonders is of niet maakt niet zoveel uit toch. Je kan er wat leuks en origineels van maken. :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Oja een indicatie van leeftijd is de breedte tussen de dropouts.
125, 130 of 135mm
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

Jamis Diablo schreef: wo 27 mei 2020, 21:26 Of het wat bijzonders is of niet maakt niet zoveel uit toch. Je kan er wat leuks en origineels van maken. :-q
Klopt maar ik stond vroeger al met een zuur gezicht te kijken als er klassieke auto was gehalfordst dus een klassieker moedwillig slopen... Niet mijn kopje thee
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

Jamis Diablo schreef: wo 27 mei 2020, 21:26 Of het wat bijzonders is of niet maakt niet zoveel uit toch. Je kan er wat leuks en origineels van maken. :-q
Klopt maar ik stond vroeger al met een zuur gezicht te kijken als er klassieke auto was gehalfordst dus een klassieker moedwillig slopen... Niet mijn kopje thee
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

Jamis Diablo schreef: wo 27 mei 2020, 21:26 Of het wat bijzonders is of niet maakt niet zoveel uit toch. Je kan er wat leuks en origineels van maken. :-q
Klopt maar ik stond vroeger al met een zuur gezicht te kijken als er klassieke auto was gehalfordst dus een klassieker moedwillig slopen... Niet mijn kopje thee
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

Jamis Diablo schreef: wo 27 mei 2020, 21:35 Oja een indicatie van leeftijd is de breedte tussen de dropouts.
125, 130 of 135mm
Goed om te weten thnx
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
Plaats reactie