Nutteloos #159 Spareribs & Bokbier

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Mijn initiële vraagstelling:
Meegs schreef: wo 2 december 2020, 14:09 Maar even iets van een andere orde.
Stel je fietst op een route (smal paadje, veel bochtjes, worteltje hier en daar, kuiltje, bultje, je kent het wel, zeg maar) en je merkt dat er iemand achter je aan rijdt, die overigens niet tot je fietsgezelschap hoort. Deze medepadenverslinder vraagt het volgende:
"Mag ik er misschien langs?"
Kun je dan redelijkerwijs het antwoord geven:
"Nee dat mag je niet." Om vervolgens gewoon in je eigen tempo en op je eigen manier dat paadje (smal, bochtje hier en daar, bultje, kuiltje, worteltje, je kent het wel, zeg maar) verder te rijden.
Of is dat uit den boze?
Marcobiker schreef: vr 4 december 2020, 14:06
Tsja, nu ga je tijdens het spel de bakens verzetten.

In je initiële vraagstelling was er geen sprake van "een stuk waar het niet kan", en zelfs in de reactie waaruit ik je citeerde geef je nog duidelijk aan dat het om een stuk gaat waar je prima ruimte kunt maken, maar waarbij dat een keuze is.

En in die situatie is laten passeren gewoon een vanzelfsprekendheid. Of zou het moeten zijn.
Ik stel daarin toch duidelijk het baken van een smal paadje, wat mijns inziens impliceert dat inhalen redelijkerwijs niet mogelijk zou moeten kunnen zijn, en waarin dus door de achteropkomende medepadenverslinder de desbetreffende vraag wordt gesteld, met dien verstande bij de vraagsteller dat er gelijk gehoor in positieve zin wordt gegeven aan de de vraagstelling, en waar ik me dus, theoretisch, afvroeg of het dan ook mogelijk is om het getheoritiseerde antwoord gegeven kan worden. En daarmee dus de vanzelfsprekendheid bij de vragensteller bewust te maken dat die vanzelfsprekendheid niet altijd maar zo klakkeloos vanzelfsprekend aangenomen dient te worden.

Op een stuk waar ruimte maken een zeer zekere mogelijkheid is, ben ik inderdaad de beroerdste niet om de gevraagde passeermogelijkheid te bieden op een voor beide zo vanzelfsprekende manier, met daarbij de gepaste opmerking "Fijne dag nog en veel plezier, go get 'em tiger".
Of eventueel een " 'Attaboy "

Afbeelding

Al denk ik dat die laatste zin eigenlijk nog wel veel mooier en positiever klinkt. Vooral uitgesproken met een typisch Engels accent. Hetgeen ik niet zo heel goed in ben, aangezien mijn Engelse docent op de middelbare school mij een 9 gaf voor mijn leesexamen met als enig minpuntje mijn Amerikaans accent... Had ik een Engels accent gehad, was het een 10 geweest...
Bastard!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Oh crab,
pagina 4 alweer.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Meegs schreef: vr 4 december 2020, 14:36Op een stuk waar ruimte maken een zeer zekere mogelijkheid is, ben ik inderdaad de beroerdste niet om de gevraagde passeermogelijkheid te bieden op een voor beide zo vanzelfsprekende manier, met daarbij de gepaste opmerking "Fijne dag nog en veel plezier, go get 'em tiger".
Check. Laten we het daar maar op houden dan :D want voor de rest van de discussie denk ik vooral "het zal allemaal wel".
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kort samengevat;
Welke onnozele gaat op een smalle single (SINGLE !) trail vragen of 'ie er ff voorbij mag; joh, kijk uit je doppen, wat denk je zelf, hoe dan?
Op een brede baan waar jij met je maten fietst, is de vraag redelijk en niet meer dan je plicht om de weg voor passanten vrij te maken; heb je dan niet door dat je de boel blokkeert?
Nogal nutteloze discussie en al even nutteloze samenvatting.

Ik stel een inhaalverbod voor op alle singletrails in NL want die zijn meestal zo smal dat je niet eens in kán halen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Meegs schreef: wo 2 december 2020, 14:09 Maar even iets van een andere orde.
Stel je fietst op een route (smal paadje, veel bochtjes, worteltje hier en daar, kuiltje, bultje, je kent het wel, zeg maar) en je merkt dat er iemand achter je aan rijdt, die overigens niet tot je fietsgezelschap hoort. Deze medepadenverslinder vraagt het volgende:
"Mag ik er misschien langs?"
Ik vind die vraag al fout. Waarom zou je iemand vragen of je er voorbij kan als er geen ruimte is om er voorbij te gaan? Wat verwacht je dan eigenlijk van die ander?

Laatst ongeveer 2 minuten achter een vader met zoontje gereden op zo'n smalle single track. Hadden ze niet eens door. Dan denk ik: "laat maar, ik ben hier voor mijn plezier".
Laatst gewijzigd door G.P. op vr 4 december 2020, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het is vrijdag en ik heb nog geen enkele foto van een vette hap voorbij zien komen. Zijn jullie bij Maverick op bezoek en zitten jullie aan de gemberthee met een plak zuurdesembrood?
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Nee, niet bij Maverick op bezoek.
Wel vette hap op, nu bezig met wegspoelen.
Dat wegspoelen lukt nog niet zo goed, ik vrees dat eentje niet genoeg is voor een acceptabel resultaat.
Ik gebruik momenteel dit middel:
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

tja, mijn maandelijks weegmomentje zit er weer aan te komen dit weekend, dus geen vette hap vandaag.
lekker gezond aan de groenteburger met een frisse salade ernaast...
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

G.P. schreef: vr 4 december 2020, 17:00
Meegs schreef: wo 2 december 2020, 14:09 Maar even iets van een andere orde.
Stel je fietst op een route (smal paadje, veel bochtjes, worteltje hier en daar, kuiltje, bultje, je kent het wel, zeg maar) en je merkt dat er iemand achter je aan rijdt, die overigens niet tot je fietsgezelschap hoort. Deze medepadenverslinder vraagt het volgende:
"Mag ik er misschien langs?"
Ik vind die vraag al fout. Waarom zou je iemand vragen of je er voorbij kan als er geen ruimte is om er voorbij te gaan? Wat verwacht je dan eigenlijk van die ander?

Laatst ongeveer 2 minuten achter een vader met zoontje gereden op zo'n smalle single track. Hadden ze niet eens door. Dan denk ik: "laat maar, ik ben hier voor mijn plezier".
Nou... eigenlijk is het helemaal geen hypothetische vraag van me geweest, maar nog op waarheid gebaseerd ook. Op Austerlitz nota bene werd ik op een singletrack richting de parkeerplaats bij het Beauforthuis gevraagd of de persoon er langs mocht... En dat er aan mij gevraagd word of iemand er langs mocht is geen probleem, JW weet inmiddels hoe langzaam we fietsen ;-)
En dat stuk is niet technisch moeilijk, maar wel smal en enigszins bochtig. Go figure. Betreffende persoon op een SC hardtail stopte daarna ook op de parkeerplaats om fiets en toebehoren op een auto te plaatsen alsmede daarna zich richting zijn huis te bewegen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Meegs schreef: vr 4 december 2020, 17:29JW weet inmiddels hoe langzaam we fietsen ;-)
Nooit vergeten dat je gaat fietsen voor de fun.
Doe dat vooral in je eigen tempo :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Nu het toch over de UHR gaat: blijven die vignetten een jaar lang vastgeplakt?

Ik heb net nieuwe voor volgend jaar binnen. Bij die van dit jaar zei de verkoopster dat ze niet goed plakken, dus plak ze maar niet op je fiets.
________
Mijn fiets
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Meegs schreef: vr 4 december 2020, 17:34 Nou... eigenlijk is het helemaal geen hypothetische vraag van me geweest, maar nog op waarheid gebaseerd ook. Op Austerlitz nota bene werd ik op een singletrack richting de parkeerplaats bij het Beauforthuis gevraagd of de persoon er langs mocht... En dat er aan mij gevraagd word of iemand er langs mocht is geen probleem, JW weet inmiddels hoe langzaam we fietsen ;-)
En dat stuk is niet technisch moeilijk, maar wel smal en enigszins bochtig. Go figure. Betreffende persoon op een SC hardtail stopte daarna ook op de parkeerplaats om fiets en toebehoren op een auto te plaatsen alsmede daarna zich richting zijn huis te bewegen.
Moest zeker nodig naar het toilet :~
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

G.P. schreef: vr 4 december 2020, 17:58 Nu het toch over de UHR gaat: blijven die vignetten een jaar lang vastgeplakt?

Ik heb net nieuwe voor volgend jaar binnen. Bij die van dit jaar zei de verkoopster dat ze niet goed plakken, dus plak ze maar niet op je fiets.
Zou bij mij geeneens een optie zijn om zo'n lelijke sticker op de fiets te plakken.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

'k Heb die van NM wel eens onder het zadel geplakt. Blijven jaren zitten. Maar die van UHR gaan dat volgens mij niet doen.
________
Mijn fiets
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Meegs schreef: vr 4 december 2020, 17:29 tja, mijn maandelijks weegmomentje zit er weer aan te komen dit weekend, dus geen vette hap vandaag.
lekker gezond aan de groenteburger met een frisse salade ernaast...
Pfft zwaar leven heb jij...sterkte.

Niet inhalen op een singletrail, what the Fock. 9 van de 10 keer is er wel een soort van inham. Voorganger blij dat de nekhijger er langs kan en de nekhijger kan nog iets maken van het tempo hoger houden.

Wel vette hap hier, vegan* kipkorn. Smaakt net echt, nauwelijks dus :winkie:
Bier, ja waarom was er geen bier vanavond. Niet aan gedacht, echt er zijn er die dat overkomt..... :lol:

(*vegan omdat hier elders geschreven werd dat we daardoor meer bos krijgen om te kunnen mountainbiken)
Plaats reactie