Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jurriaan schreef: do 14 januari 2021, 17:07Je overschat de gemiddelde Telegraaflezert Bert..Die gaan het nu overal doen.
Dat was dus wat ik bedoelde maar die boodschap kwam óf niet goed over óf werd niet gewaardeerd. Kan gebeuren :wink:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

dus verbeter de wereld, begin bij jezelf en zeik niet op anderen ............ :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

kan niet meer schreef: do 14 januari 2021, 17:22
maverick76 schreef: do 14 januari 2021, 16:41 Net ook weer een mooi voorbeeld.

De welbekende loslopende honden.

Heel kort.

Ik wilde vandaag beginnen aan een eerste filmpje voor mijn YT kanaaltje.
Mtb route Harderwijk
Loslopende Hond
Valpartij
Gekneusde pols
Snel weglopende eigenaar die het wel zag gebeuren

Klote dag die me nog wel even parten gaat spelen. :evil:

Ik heb nog nooit een rustig fatsoenlijk gesprek kunnen voeren met een hondenbezitter die je aanspreekt op rechten en plichten in 30 jaar tijd.

Bijzonder volk...maar wel heeeel erg vervelend.
Eerste deel van blauw is losloopgebied.
Als het daar gebeurd is dan had je beter moeten anticiperen.
Dit is wel hoe de gemiddelde mtb'er denkt denk ik. We zoeken de schuld bij onszelf of leggen ons erbij neer omdat we inmiddels weten hoe het anders uitpakt.

Andere uiterste zijn mensen die voor alles klagen. Ik heb ooit bij de Veluwe en mevrouw tegen de boswachter horen klagen dat sommige wandelpaden gevaarlijk waren omdat ze aan weerzijden een ravijn hadden en er geen hek stond. Respect voor de boswachter die haar rustig te woord staat.

Paar maanden later wandel ik in Frankrijk langs een rotswand over een officieel pad met niks meer dan m'n eigen kunde en verstand als veiligheid. En daar klaagt niemand.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Maverick heeft hoogstwaarschijnlijk op de groene route gereden en daar mogen honden niet los. Maar kinderen en dieren doen onverwachte dingen dus dat is simpel dan. Die afgrond doet niks, die ligt daar alleen maar.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

twowheeler schreef: do 14 januari 2021, 17:40 Andere uiterste zijn mensen die voor alles klagen. Ik heb ooit bij de Veluwe en mevrouw tegen de boswachter horen klagen dat sommige wandelpaden gevaarlijk waren omdat ze aan weerzijden een ravijn hadden en er geen hek stond. Respect voor de boswachter die haar rustig te woord staat.

Paar maanden later wandel ik in Frankrijk langs een rotswand over een officieel pad met niks meer dan m'n eigen kunde en verstand als veiligheid. En daar klaagt niemand.
Een ravijn op de Veluwe???
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

MVMVML schreef: do 14 januari 2021, 17:49
twowheeler schreef: do 14 januari 2021, 17:40 Andere uiterste zijn mensen die voor alles klagen. Ik heb ooit bij de Veluwe en mevrouw tegen de boswachter horen klagen dat sommige wandelpaden gevaarlijk waren omdat ze aan weerzijden een ravijn hadden en er geen hek stond. Respect voor de boswachter die haar rustig te woord staat.

Paar maanden later wandel ik in Frankrijk langs een rotswand over een officieel pad met niks meer dan m'n eigen kunde en verstand als veiligheid. En daar klaagt niemand.
Een ravijn op de Veluwe???
Dat dacht ik ook. Denk dat ze een van de verhoogde paden bedoelde die aan weerzijde een beetje aflopen. Om nog maar van die levensgevaarlijke houten paden te zwijgen :lol:
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik weet niet of het een feit was van wel of niet goed anticiperen maar het gaat mij om de mentaliteit van “honden” mensen.

Ik ben gek op honden maar ik heb zoals gezegd na tientallen keren en dan bedoel ik toch wel 50+ keer in 30 jaar mensen aangesproken op hun hond die bijvoorbeeld tegen me aanspringt met modderpoten (terwijl ik daarna een begrafenis heb van mijn oma). Ze zien het gebeuren maar kijken snel weg, nog nooit een “sorry” oid. Want dan is het voor mij goed, zelfs als ze er niet los mogen lopen.

Werkelijk nog nooit.

En reken maar dat ik altijd rustig en kalm mensen aanspreek maar het is gewoon een bepaalt slag mensen blijkbaar. (of het moet toeval zijn geweest al die keren dat ik net een “slechte” had.

2x heb ik meegemaakt dat ze hun hond aanlijnden na aanspreken waar dit moest maar bij die 2 keer kwam ik ze na 10 minuten weer tegen en liep de hond weer los.

Maar goed, even mijn ei kwijt na deze slechte fiets dag. Excuus als ik hier honden eigenaren over 1 kam heb geschoren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: do 14 januari 2021, 18:00 Maar goed, even mijn ei kwijt na deze slechte fiets dag. Excuus als ik hier honden eigenaren over 1 kam heb geschoren.
Ach, daar verpest 90% het voor de laatste 10% :bier:


(vraag ik me alleen nog af hoe vaak je je oma herbegraven hebt en vooral waarom :~ )(waarschijnlijk om hondeneigenaren te pesten?)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

2x een oma waarvan die ene keer me speciaal is bijgebleven door dit incident.

Dat je je viervoeter los laat lopen is nog tot daaraantoe ook waar het officieel niet mag maar ik neem aan dat je je hond een beetje kent. Als je weet dat hij grommend op mensen afrent dan zou ik hem tot aangelijnd houden.

Je zou maar bang zijn voor honden dan kan je dus eigenlijk nooit rustig een stukje buiten wandelen want je weet nooit waneer er één met bebloot tandvlees op je af komt gerend alsof z'n laatste missie in z'n leven is om jou ook van dat leven re beroven.

Nee maar zonder gekheid, ik snap dat soort dingen gewoon niet.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Knakworstkweker

'Mensen zijn eikels, vooral in het bos'
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jan Willem schreef: do 14 januari 2021, 13:31 Dan deze;
https://www.telegraaf.nl/lifestyle/6377 ... tainbikers
Goed voorbeeld van nieuws genereren; je publiceert een artikel waarvan je weet dat dit overlast veroorzaakt, de rest gaat vanzelf.
De prutsers.
nagevraagd. De groep is een officiële groep van de fietsvereniging uit Nijverdal. Ze rijden uitsluitend in clubverband op fietspaden die opengesteld zijn en waar iedereen mag fietsen. Ik heb het concept van het artikel gezien en er wordt bij verteld dat nachtrijden op lang niet alle plekken in Nederland is toegestaan en dat je altijd op de borden moet kijken voor je een rit plant.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Knakworstkweker

https://www.wielerflits.nl/nieuws/milan ... ntainbike/

Deze zinnen uit dit artikel boezemen mij intense angst in:

“In Rio deden de BMX’ers het zó goed dat ze bij BMX-verenigingen ledenstops moesten invoeren, zo druk werd het. Dat is wel gewoon een effect dat je krijgt als er goed wordt gepresteerd. En ik denk dat het mountainbiken zeker een sport is die de aandacht verdient. Dus daar gaan we onze best voor doen.” - Milan Vader -
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

bert l. schreef: do 14 januari 2021, 21:03
Jan Willem schreef: do 14 januari 2021, 13:31 Dan deze;
https://www.telegraaf.nl/lifestyle/6377 ... tainbikers
Goed voorbeeld van nieuws genereren; je publiceert een artikel waarvan je weet dat dit overlast veroorzaakt, de rest gaat vanzelf.
De prutsers.
nagevraagd. De groep is een officiële groep van de fietsvereniging uit Nijverdal. Ze rijden uitsluitend in clubverband op fietspaden die opengesteld zijn en waar iedereen mag fietsen. Ik heb het concept van het artikel gezien en er wordt bij verteld dat nachtrijden op lang niet alle plekken in Nederland is toegestaan en dat je altijd op de borden moet kijken voor je een rit plant.
Jeetje. Je mag ook niks meer tegenwoordig.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bert l. schreef: do 14 januari 2021, 21:03
Jan Willem schreef: do 14 januari 2021, 13:31 Dan deze;
https://www.telegraaf.nl/lifestyle/6377 ... tainbikers
Goed voorbeeld van nieuws genereren; je publiceert een artikel waarvan je weet dat dit overlast veroorzaakt, de rest gaat vanzelf.
De prutsers.
nagevraagd. De groep is een officiële groep van de fietsvereniging uit Nijverdal. Ze rijden uitsluitend in clubverband op fietspaden die opengesteld zijn en waar iedereen mag fietsen. Ik heb het concept van het artikel gezien en er wordt bij verteld dat nachtrijden op lang niet alle plekken in Nederland is toegestaan en dat je altijd op de borden moet kijken voor je een rit plant.
Heb je ze ook gevraagd waarom ze meegewerkt hebben aan dit artikel voor de telegraaf? Mensen lezen alleen de titel en zien de foto. Je weet dat dit artikel alleen maar olie op het vuur is voor tegenstanders. En zal anderen inspireren om het te gaan doen (waar het niet mag).

Blijkbaar hebben ze totaal geen gevoel hiervoor en willen ze alleen maar zelf in de schijnwerpers staan
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

maverick76 schreef: do 14 januari 2021, 18:00 Ik weet niet of het een feit was van wel of niet goed anticiperen maar het gaat mij om de mentaliteit van “honden” mensen.

Ik ben gek op honden maar ik heb zoals gezegd na tientallen keren en dan bedoel ik toch wel 50+ keer in 30 jaar mensen aangesproken op hun hond die bijvoorbeeld tegen me aanspringt met modderpoten (terwijl ik daarna een begrafenis heb van mijn oma). Ze zien het gebeuren maar kijken snel weg, nog nooit een “sorry” oid. Want dan is het voor mij goed, zelfs als ze er niet los mogen lopen.

Werkelijk nog nooit.

En reken maar dat ik altijd rustig en kalm mensen aanspreek maar het is gewoon een bepaalt slag mensen blijkbaar. (of het moet toeval zijn geweest al die keren dat ik net een “slechte” had.

2x heb ik meegemaakt dat ze hun hond aanlijnden na aanspreken waar dit moest maar bij die 2 keer kwam ik ze na 10 minuten weer tegen en liep de hond weer los.

Maar goed, even mijn ei kwijt na deze slechte fiets dag. Excuus als ik hier honden eigenaren over 1 kam heb geschoren.
Zie het als iets positiefs ! Meestal doen honden dat alleen als ze je leuk vinden :-D
Plaats reactie