Motivate me.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Tis een gave :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MacReal schreef: zo 19 september 2021, 20:17 Ik denk niet dat mijn vrouw er om kan lachen als ik met een vriendin aan kom zetten om mijn "MTB dip" te verhelpen :roll:
Ik ben eerst gescheiden en daarna een vriendin, dat maakte het makkelijker :bier:

Dat van de kano vind ik een goed idee :-q . Had al op mijn lijst staan om een kano te gaan bouwen.
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

MacReal schreef: zo 19 september 2021, 20:17 Ik denk niet dat mijn vrouw er om kan lachen als ik met een vriendin aan kom zetten om mijn "MTB dip" te verhelpen :roll:
Zal ik bekennen dat ik dat laatst gedaan heb? :o 3 dagen bikepacken over de Green Divide route mét dame die niet mijn partner is. Mijn vrouw stond raar te kijken. Scheelde wel dat de dame in kwestie op andere dames valt....

Phoeeh, een dip: heb ik ook gehad. Na jaaarenlang op de racefiets gereden te hebben, heb ik een stalen gravelbike laten bouwen. Er ging een wereld voor mij open aan mogelijkheden. Tot aan bikepacking tripjes van een weekend tot aan een fietsvakantie naar Copenhagen en op en neer naar Londen. Racefiets recentelijk (vorige maand) verkocht en een hardtail frame opgebouwd. Nu crossen door de bossen met een big smile.

Verandering van spijs doet eten.
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

en nog een idee die ik nog niet voorbij zag komen: sluit je aan bij een trail crew, zo ga je heel anders tegen routes aankijken en kun je kleine wijzigingen waarderen + nodigen uit om te rijden.

Ik herken het ook wel overigens. Elke activiteit de 'verstreken tijd' omrekenen naar uplifts: 2,5 uur XC rondje, dat hadden 5 uplifts kunnen zijn in de Alpen. En dan proberen in de beperkte tijd die ik heb toch nog (halve) daagjes net over de grens te proppen. Maar ook dat gaat vervelen, want ook Witten of Tecklenburg zijn geen bergen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Bram87 schreef: do 23 september 2021, 12:18 en nog een idee die ik nog niet voorbij zag komen: sluit je aan bij een trail crew, zo ga je heel anders tegen routes aankijken en kun je kleine wijzigingen waarderen + nodigen uit om te rijden.
Wellicht zijn er mogelijkheden om jou omgeving een skills park aan te leggen. Vaak kun je voor dat soort dingen subsidie krijgen of sponsors regelen. Als je in het team zit kun je meedenken over het ontwerp.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
RAPTOR88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 13 december 2015, 12:17
Mijn mountainbike: de fijnste die er is.

Voor mij is er een "kleine" wereld open gegaan na het installeren van Komoot. Ik rij nu als ik wil knallen uitgepijlde routes met mijn "snelle clubje" en als ik echt wat wil ontdekken plan ik of een van mijn andere maten een route in Komoot in Nederland, België of Duitsland, dan kom je ook echt overal waarvan je denkt ahaah dit hier?
Ik wil graag snel thuis zijn voordat er ongelukken gebeuren :bier:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Dice, wat ben je stil, waar ben je?
Alles nog op de rails?
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:-D JW ik ben er nog. Niet aan de drank gegaan maar ook nog niet weer aan het fietsen. Heb iig wel veel tips gelezen in het topic dank daarvoor. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik op persoonlijk vlak ook even niet lekker in mijn vel zit dus dat helpt dan ook niet mee. Ga binnenkort nog een keertje naar Willingen om het seizoen af te sluiten en daarna zie ik wel of ik de motivatie weer terug kan vinden. Nog een een dankjewel richting Dutch die mij met leuke ritjes op sleeptouw wil nemen. :-q

Eerst even zelf de batterij weer opladen. :bier:
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Hoop dat fietsen ook daarbij kan helpen :-q

Afbeelding
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Denk dat dit ook wel een beetje "de tijd" is om ongemotiveerd te raken voor het MTB'en, de natte en koudere periode komt er aan.
Ik heb het ook even (nou stiekem al een tijdje) niet meer.
Voornaamste reden is toch wel dat ivm het natte weer de boel er een groot deel van de zomer niet geweldig bij heeft gelegen hier.
En als het lekker droog en warm is vind ik het veel aantrekkelijker om te gaan fietsen.
Hier in het Noorden zijn er echt weinig van zulke dagen geweest dit jaar.
En zelfs na de droogte van september zijn er nog steeds stukken niet opgedroogd. :o

Nu de herfst voor de deur staat moet je dan ook wel even schakelen, we gaan weer een heel ander seizoen in.
Doorgaans niet het meest geschikte seizoen om buiten te zijn. :P
Al hoop ik op een mooie en fleurige herfst! :D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Dice Oldskool schreef: wo 29 september 2021, 10:02 :-D JW ik ben er nog. Niet aan de drank gegaan maar ook nog niet weer aan het fietsen. Heb iig wel veel tips gelezen in het topic dank daarvoor. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik op persoonlijk vlak ook even niet lekker in mijn vel zit dus dat helpt dan ook niet mee. Ga binnenkort nog een keertje naar Willingen om het seizoen af te sluiten en daarna zie ik wel of ik de motivatie weer terug kan vinden. Nog een een dankjewel richting Dutch die mij met leuke ritjes op sleeptouw wil nemen. :-q

Eerst even zelf de batterij weer opladen. :bier:
Zo'n weekendje Willingen kan je een boost geven maar ik zou dan wel meteen even fietsplannen maken voor de weken daarna.
Anders ben je weer terug bij af.
Gezellig met een klein groepje, en dan vooral gewoon op je eigen (saaie?) thuisrondje.
Welke regio woon je ongeveer dat je het daar zo saai vindt?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie