Hoge inflatie goed of slecht?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mijn mening is dat de huidige inflatie een goed iets.

We moeten met z'n allen weer leren sparen en minderen in de extreme overdadige consumptie.

Zelf ben ik totaal niet voor regelingen en geld van de overheid om het “dragelijk” te houden.

Als je je in Nederland niet kan redden met een minimum inkomen (en bijkomende toeslagen, in dat geval) Dan heb je iets fout gedaan of doe je wat fout in mijn visie. (extremen daar gelaten).

En als ik dan hoor dat de middenstand het ook al moeilijk heeft dan breekt mijn klomp helemaal.

Ik kan me nog goed herinneren dat we vroeger met mijn ouders 1 a 2 x per jaar uit eten gingen. Dat was toch heel speciaal.
Ook gingen wij één maal per jaar op vakantie waar een jaar voor werd bespaart. Naar Zwitserland wat een avontuur was ook voor mijn ouders.

Ik denk dat dit soort (kinder) levens eerder standaard waren in de jaren 80 dan uitzondering. Zijn we er aan kapot gegaan? Ik in ieder geval niet.

Het kan nu eenmaal niet altijd maar mooier, beter en meer zijn.

Jullie ideeën hierin?
Laatst gewijzigd door maverick76 op wo 17 augustus 2022, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mijn idee, het helpt geen reet.

2.5 jaar vol shit met corona. Oekraïne wordt binnengevallen, corona is spontaan weg en iedereen zit weer op kantoor, schuift bij elkaar aan aan tafel en staat weer in je persoonlijke zone in de rij bij de supermarkt. Niets geleerd, we gaan gewoon weer door waar we drie jaar geleden op pauze zijn gezet.

Rond 2008 een dikke dip in de huizenmarkt en iedereen schreeuwde moord en brand dat alles zo slecht is, ondertussen is de huizenmarkt op een punt beland waar menig toekomstkijker niet over had kunnen dromen.

Mijn punt: mensen leren niets. Als deze inflatie voorbij gevlogen is gaan we gewoon weer doen waar we mee bezig waren.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Eens. Daarom zal het met het klimaat ook nooit goed komen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind het toch wel zorgwekkend, met name voor de lagere inkomens. De huurprijzen worden fors opgetrokken, energierekening stijgt enorm en de zorgkosten zijn ook fors. Daardoor zijn de vaste lasten enorm toegenomen. En daar kun je niet op besparen. De hoge inflatie maakt het nog zorgwekkender. Ook de levensmiddelen zijn fors duurder geworden. Je ziet ook steeds vaker dat fabrikanten minder in de verpakking doen (b.v. 350 gram i.p.v 500 gram) vaak ook nog tegen een hogere prijs.
Je ziet ook dat steeds meer gezinnen in financiële problemen komen en de voedselbank wordt steeds drukker bezocht. En het einde is nog lang niet in zicht vrees ik ...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dit onderwerp is niet bike-gerelateerd genoeg dus niet geschikt voor dit forum, bij deze dus het verzoek om deze discussie elders te voeren.

Thx.
Gesloten