Tour de France 2014 pooltje

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
riceos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: do 19 juli 2007, 19:35
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon

Net als afgelopen jaren is er weer een pooltje voor de Tour de France.
Inschrijven kan op http://www.sportpools.net.en zoek dan even de subleague: mountainbike.nl

Veel succes! :-q
Wie remt heeft angst!
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Zal 'm komende week even invullen. Verwacht weer een mooi spektakel!
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Toch nog een redelijk aantal deelnemers vanuit hier ondanks de stilte.
Opvallend; volgens mij heeft géén van ons Cavendish opgesteld. Die nu dus ook uitgeschakeld is.
Wat mijn eigen poule betreft, ik kies op één of andere manier altijd zo'n goede kluns dat ze uitvallen. Afgelopen Giro en ik meen vorig jaar ook al in de grote rondes. Wat natuurlijk heel klunzig is maar ook 50 punten kost! Naast Cav' is Sacha Modolo de enige uitvaller na 2 etappes. Sta nu slechts 10 plaatsen verwijderd van de rode lantaarn van Sportpools :-)
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Doe je toch best goed.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
riceos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: do 19 juli 2007, 19:35
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon

Tot nu toe best wat opvallende uitvallers, gelukkig valt het voor mij mee. Als subleague mountainbike.nl doen we het redelijk. Nog even en dan komen de bergetappes. Ben benieuwd hoe Contador dit gaat aanpakken.
Wie remt heeft angst!
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

En dan opeens stapt je geheime wapen niet meer op. Matthias Frank heeft 'n gebroken dijbeen. Hij kan verdomd goed klimmen en had veel van hem verwacht in de bergen, maar helaas heeft hij nog geen enkele echte klim op kunnen fietsen..
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
paso999
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 20 april 2008, 13:52
Mijn mountainbike: Pro-Flex K2 5500 Stevens Selvio
Contacteer:

Mooie uitslag voor Mountainbike.nl we zijn dit jaar bij de eerste 100 geëindigd.

Afbeelding
honing is voor watjes, echte mannen eten bijen!
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Een belachelijk slechte tourpoule vanuit mijn kant. Ver beneden mijn niveau...
Heb aantal jaar geleden die poule nog gewonnen over alle deelnemers en nu zo`n beetje laatste...

Wat risico genomen met Pinot als kluns, veel pech met afstappende mannen en mezelf niet genoeg verdiept in de renners dit jaar. De kunst is om juist renners als Bardet en Pinot te selecteren, of Coquard die je weinig punten kosten maar veel opleveren.

Een redelijk leuke tour gezien, helaas was de winnaar al na 1 bergetappe bekend. Op naar de vuelta.. vorig jaar 80ste of zo geloof ik en wat recht te zetten in die poule ;-)

127ste is een mooi resultaat. Zag dat winnaar 1500+ punten had. Dat is echt veel... Toen ik won had ik er volgens mij 1450 of zo.
Betty1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 14:33

ik denk dat nibali dit jaar wint :lol: ook komende jaren denk ik. voel dat dit de 1e is uit een grote reeks die gaat volgen. ook met de extra toppers erbij. volgend jaar dus weer nibali, al blijf ik altijd een zwak houden voor contador. verder moeten ze die bolletjestrui weer vanuit vorige systeem terugbrengen. maakt het boeiender. 2 grote bergen als eerst boven komen is meteen winst. groene trui is zo wel beter als paar jaar terug. en de lapjestrui herinvoeren zodat sommige renners die overall goed mee kunnen komen ook beloond worden.
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Heb met ongeloof zitten kijken hoe Nibali zich een weg heeft gebaand naar de gele trui.

Heb de etappe naar Risoul met eigen ogen aanschouwd, halverwege de slotklim. Majka kwam als tweede voorbij en bleek later de etappe gewonnen te hebben. Het was duidelijk zichtbaar dat Majka alles gaf. Nibali in het geel zat daar zo'n 55 sec achter op dat moment. Kruijswijk zat nog ergens tussen Majka, Rodriguez en de groep gele trui in. Een overblijfsel van de kopgroep die op de Lautaret al ontstaan was.
Uiteindelijk op de streep: Nibali wordt doodleuk tweede op een paar tellen van Majka, waarbij Kruijswijk op dik 3 minuten binnenkomt. Nibali zou al aardig wat energie kwijt moeten zijn na z'n etappewinsten en succesvolle pogingen om het geel te houden, waarbij Majka de eerste anderhalve week onzichtbaar was, en toch fietst Nibali harder de slotklim op dan Majka.

Overigens niet ontevreden met m'n eigen resultaat in de poule. Na een week op de laatste plaats te hebben gestaan met in het begin -50 punten (uitvallen van kluns Modolo in etappe 2) nog derde geworden! En dat zonder Nibali.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Plaats reactie