Kosten mtb per Jaar?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

nightcrawl schreef: Ben allang gestopt met tellen. Denk dat ik er wel een premium auto voor had kunnen kopen.
Maar daar kan je dan weer geen bunnyhop mee doen :-D
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik ben bang dat, als ik het ga uitrekenen en mijn vrouw het bedrag te zien krijgt, het gelijk oorlog is hier in huis.... Afgelopen 2 jaar elk jaar een nieuwe fiets... Dan nog wat kleding een helm, bescherming, vervangende parts. Probeer het allemaal maar zoveel mogelijk te spreiden, maar het loopt aardig in de duizenden euro's zo. Misschien toch maar eens wat minderen... Maar ja dan zie je weer een nieuw frame :lol:

Mijn vrouw is wel zo, dat ze twee fietsen meer dan genoeg vindt. Dus dat betekend wel altijd de overweging wil ik hem wel of niet verkopen.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Als het om geld gaat wat ten gelegenheid van het fietsen van mijn rekening verdwijnt.
Zal ergens tussen de 5k en 10k liggen op jaarbasis.
Veel te veel in de ogen van anders geïnteresseerde.
Ik vind je leeft en geniet maar 1 keer, dus laat maar rollen die centjes en lets ride.
:-q
Ben nu alweer aan het sparen voor een mooi vorkje en de aandrijvingen raken weer op en binnenkort naar de beurs en en ...............bla bla tsjing tsjing
Doe mijn naam aardig eer aan.
:lol:
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Moet je ook eens berekenen per kilometer...... :D
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik ben meer geld kwijt aan upgraditis dan aan slijtageonderdelen.

Die slijtageonderdelen vallen enorm mee trouwens: Star, singlespeed, stalen blad en kransje, vierkante trapas, gaat eeuwen mee en vervangen is te overzien.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik hoor niemand over tientallen cappucinnos, appelpunten en emmers bier na de rit....
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik drink bijna geen bier, appelpunten eet je hier in de buurt van Den Bosch niet, dan pak je natuurlijk Bsoche Bollen van Jan de Groot en cappucino's moeten dan espresso worden... :lol:
Maar ja elders lusten we ook wel wat... :wink:

Afbeelding
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Globe schreef:Ik hoor niemand over tientallen cappucinnos, appelpunten en emmers bier na de rit....
Die vallen onder de begroting "Recupurist".

Trappist, kaasplankjes en de afsluitende BBQ hiervoor zullen we wel een nieuwe Topic moeten openen. Krijg nu al weer zin om te biken.

http://www.bikeboutique.eu/site/bikebou ... laats.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Hopelijk gaat mijn vrouw niet alle topics op het forum lezen en zeker niet deze... toch het zekere van het onzekere nemen en dus ''vaag'' blijven.
Moet enkele honderden euro's zijn, maar ben bang dat het meer is, veel meer als ik de wegbike's er ook bij optel.
Daarom ook blij met Starre SingleSpeed van Staal. Hiervoor had ik geveerde en geschakelde bike, en die kostte alleen al jaarlijks minstens 250 euro aan onderhoud (kettingen, tandwielsets en vork-onderhoud/revisie). Bedenk dat banden ook aardig slijten. Dan inderdaad de nodige auto-kosten, want mooie route's liggen niet in mijn buurt. Kleding komt er ook nog eens bij.
Zoals Hansde(mede-)gebruiker bedoeld: verslaving kost geld, veel geld.

Wil je optimaal genieten en toch kosten-beheersend biken: stalen bike, starre vork, 1 versnelling :D en kost minder met schoonmaken, dus milieu-vriendelijk ook nog :winkie:
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Dat is het leuke van het hebben van een hobby! De ene geeft er meer aan uit dan een ander, de ene rijd meer km dan een ander, neemt hem vaker mee naar toertochten/buitenland ed. Dus kun je uit je eigen ervaring gaan uitrekenen wat je per jaar kwijt bent aan je bike (onderhoud/upgrades ed).

Zoals iemand hier al heeft vermeld, geld het ook voor mij.....ik ben allang al gestopt met rekenen :lol:
Ik vind het gewoon kei leuk om te biken en mijn bike te upgraden met nieuwigheid! Maar ook kleding en accessiores gerelateerd aan mijn bike kost mij veel geld....En elke weekend een toertochtje (tijdens het seizoen) meepakken kost brandstof, tenzij het niet al te ver uit de buurt is dan fiets ik er na toe. Maar ook bike gerelateerde leesvoer :lol: .......ching ching...

Maar nogmaals het verschilt per persoon. En zolang ik mij dit alles kan veroorloven dan blijf ik dit lekker doen :winkie:

:-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Afgelopen tijd moest ik wel een beetje op de centen letten dus ik heb nu een jaar geleden een 2e hands gekocht. Verder koop ik regelmatig onderdelen op marktplaats, soms nieuw soms 2e hands.
Gebruik ook afgewerkte motorolie op m,n ketting en die ligt er nu ook 2200 km op en was al gemonteerd op de gebruikte fiets. Vraag me dus ook af of het wel wat uitmaakt wat je op je ketting doet. Scheelt dat ik m,n oude fiets nog heb die ik voor de slechtweerritten gebruik. Voordeel van 2 fietsen is dat je de tijd hebt om te zoeken naar onderdelen.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Laatst dacht ik ook weer eens 'ik ben gek om € 6 uit te geven voor een lullig flesje kettingolie' en heb ik het met motorolie geprobeerd, maar dat wordt wel echt een dikke smeerbende hoor....
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik denk dat het ook erg inkomensafhankelijk is, en daarbij moet je natuurlijk gel in je andere hobby's steken, dus... wat kan je missen?
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

asphaltdude schreef:Laatst dacht ik ook weer eens 'ik ben gek om € 6 uit te geven voor een lullig flesje kettingolie' en heb ik het met motorolie geprobeerd, maar dat wordt wel echt een dikke smeerbende hoor....
Ik doe het op een doekje waar ik vervolgens de ketting tussendoor laat lopen. Daarna trek ik de ketting nog door een droge doek. Je moet idd niet meteen een zandbak induiken want dan kraakt het wel maar dat doet die kettingolie misschien ook wel.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Over 2014 gerekend kom ik makkelijk over de duizend euro heen. Maar dan zit dan ook een nieuwe wielset en twee keer een nieuwe aandrijflijn bij.
Ik heb wel gemerkt dat een beetje rond shoppen erg veel kan schelen. Twee jaar geleden bijvoorbeeld bandjes gekocht in een aanbieding. Toen heb ik direct 3 sets gekocht voor een derde van de originele prijs. Daar heb ik nu nog profijt van.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie