De Sektor is gewoon een goede vork, zeker voor het geld. Als je echt steil naar beneden gaat en dan bijvoorbeeld erg krappe haarspeldbochtjes moet maken dan merk je dat de Sektor veel meer flext dan bijvoorbeeld de Yari, Pike of Lyrik. Maar voor gewoon gebruik zeker geen probleem.
Wil je xtremer gaan rijden, dan is de meerprijs van de alternatieven het zeker waard.
Het grote LTHT topic!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Het verschil tussen een 32mm en een 34/35mm is toch wel behoorlijk.
Wellicht merk ik het meer omdat ik niet de lichtste ben, maar remmen en sturen in de afdaling gaat veel gecontroleerder.
Niet dat ik ineens alles aan kan, maar ik merk dat de fiets beter doet wat ik wil.
Het is eigenlijk net als bij een dropper.
Je hebt heel lang zonder gedaan, je kan nog steeds zonder, maar als je eenmaal hebt gevoeld wat het doet...
Wellicht merk ik het meer omdat ik niet de lichtste ben, maar remmen en sturen in de afdaling gaat veel gecontroleerder.
Niet dat ik ineens alles aan kan, maar ik merk dat de fiets beter doet wat ik wil.
Het is eigenlijk net als bij een dropper.
Je hebt heel lang zonder gedaan, je kan nog steeds zonder, maar als je eenmaal hebt gevoeld wat het doet...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 220
- Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
- Mijn mountainbike: Votec VC comp
Ik weet niet ofdat 120 mm onder LTHT valt, maar zoja: mijn nieuwe Votec VC Comp 2017, er komt nog een nieuwe drivetrain aan, XT derailleur+shifter met Sunrace 11 speed cassette (11-40). Misschien dat er dan ook nog een eigen SYS aankomt.
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Toch nog best wel XC georiënteerd, niet echt long & slack... wel gaaf.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Niek-XRAIL schreef:Ik weet niet ofdat 120 mm onder LTHT valt, maar zoja: mijn nieuwe Votec VC Comp 2017, er komt nog een nieuwe drivetrain aan, XT derailleur+shifter met Sunrace 11 speed cassette (11-40). Misschien dat er dan ook nog een eigen SYS aankomt.
He Niek, dan heb ik jou waarschijnlijk even gesproken bij de testdag van de Silverback fietsen van NextBikeParts in Best.
Ziet er mooi uit
@TSTM: Tuurlijk zit er verschil in 32 of 34/35 of meer. Het is ook wat ik schreef dat je het vooral gaat merken bij steile afdalingen, het zelfde wat jij aangeeft. Maar inzet op de meest voorkomende NL'se routes en als het budget daarbij een issue is, dan zou ik wel een Sektor durven monteren. Ik zelf ben ook wat zwaarder dan gemiddeld en heb er toch een 1 1/2 jaar plezier aan beleefd. Zit nu in de fiets van mijn zoon....
Maar zoals je mooi wist te verwoorden, als je eenmaal beter weet....
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 220
- Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
- Mijn mountainbike: Votec VC comp
Dat zou inderdaad zomaar kunnen, dacht al dat ik die blauwe Moondraker herkende.mud mate schreef:Niek-XRAIL schreef:Ik weet niet ofdat 120 mm onder LTHT valt, maar zoja: mijn nieuwe Votec VC Comp 2017, er komt nog een nieuwe drivetrain aan, XT derailleur+shifter met Sunrace 11 speed cassette (11-40). Misschien dat er dan ook nog een eigen SYS aankomt.
He Niek, dan heb ik jou waarschijnlijk even gesproken bij de testdag van de Silverback fietsen van NextBikeParts in Best.
Ziet er mooi uit
@TSTM: Tuurlijk zit er verschil in 32 of 34/35 of meer. Het is ook wat ik schreef dat je het vooral gaat merken bij steile afdalingen, het zelfde wat jij aangeeft. Maar inzet op de meest voorkomende NL'se routes en als het budget daarbij een issue is, dan zou ik wel een Sektor durven monteren. Ik zelf ben ook wat zwaarder dan gemiddeld en heb er toch een 1 1/2 jaar plezier aan beleefd. Zit nu in de fiets van mijn zoon....
Maar zoals je mooi wist te verwoorden, als je eenmaal beter weet....
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
-1 voor de vaste zadelpen
+1 voor de extra veerweg mbv de trampoline
+1 voor de dikke poten vd trampoline
+1 voor de extra veerweg mbv de trampoline
+1 voor de dikke poten vd trampoline
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hier was de fiets net in huis. Om deze voor de zomer Alpen proof te maken staat een droppr en een meer passend verzet op de planning. Verzet is nu 32 voor en 11-36 achter. Binnenkort even uitproberen in het Reichswald maar denk dat dit te zwaar is... Al gaan we het klimwerk in de Alpen tot een minimum beperken
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Hm, ik heb 11-42 met 32T voor, en ik zou het in de Ardennen al zwaar hebben gekregen - laat staan in de Alpen. Maar: gaaf ding! Met een kleiner voorblad kom je voor klimwerk al weer een stukje verderOne Only schreef: Hier was de fiets net in huis. Om deze voor de zomer Alpen proof te maken staat een droppr en een meer passend verzet op de planning. Verzet is nu 32 voor en 11-36 achter. Binnenkort even uitproberen in het Reichswald maar denk dat dit te zwaar is... Al gaan we het klimwerk in de Alpen tot een minimum beperken
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Luc151 schreef:laat ik die van mij er ook maar een in slingeren;
de foto was van de eerste keer dat ie daglicht zag, inmiddels is ie al weer wat gewijzigd.
Ook hier: een dropper zou niet misstaan - zeker met die lange poten van je, zo te zien. Dan wordt het nog een uitdaging een goed passende dropper te vinden... Ik zou kijken naar iets met 150-175mm drop.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Kartoffel
- Mountainbike Junk
- Berichten: 339
- Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
- Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4
Mooi hoor, die Dartmoor! Lekker blits kleurtje ook. Het eerste wat me inderdaad ook opviel was de zadelpen die flink uitsteekt, uit ervaring kan ik vertellen dat een dropper dan een hele fijne investering is!
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Een droppen is een absolute pre. Als je al wil upgraden is dat eigenlijk het eerste wat je moet aanpakken. Pak ook zoveel mogelijk drop als het maar kan. 100mm is in de praktijk toch echt zonde als je ook 150 of meer kan pakken. Dat verschil merk je echt.
Mocht iemand een XT of SLX 8/7000 hebben. Dan kun je eventueel voor de Alpen nog een klein blad aan de binnenzijde monteren zonder schakelsysteem. Zo kun je hem dan even handmatig omleggen als je weet dat je een hele lange klim hebt.
Als je naar beneden gaat wil je ook weer niet een te klein blad voor hebben.
Mocht iemand een XT of SLX 8/7000 hebben. Dan kun je eventueel voor de Alpen nog een klein blad aan de binnenzijde monteren zonder schakelsysteem. Zo kun je hem dan even handmatig omleggen als je weet dat je een hele lange klim hebt.
Als je naar beneden gaat wil je ook weer niet een te klein blad voor hebben.