Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ik vond de dames wedstrijd wel de moeite van het kijken waard. Mooi om Maud Kaptheijns weer op haar oude nivo te zien strijden, opvallend hoe Eva Lechner er bij de start door heen viel en uiteindelijk toch derde werd. Sophie de Boer deed ook aardig weer mee. Er waren natuurlijk paar grote namen als Worst, Cant en Vos niet bij maar was er was wel strijd.

Bij de mannen duurde het even voor Laurens Sweeck naar voren kwam , wat ik wel de de man vind die het moet maken als de grote drie er niet bij zijn. Zijn trage starten breekt hem wel op als de grote drie er wel bij zijn. Tot aan de laatste bocht was niet duidelijk wie er mee op het podium zou gaan. Sterk van David van der Poel dat hij nog derde werd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: za 8 december 2018, 23:45 Ik vond de dames wedstrijd wel de moeite van het kijken waard. Mooi om Maud Kaptheijns weer op haar oude nivo te zien strijden, opvallend hoe Eva Lechner er bij de start door heen viel en uiteindelijk toch derde werd. Sophie de Boer deed ook aardig weer mee. Er waren natuurlijk paar grote namen als Worst, Cant en Vos niet bij maar was er was wel strijd.

Bij de mannen duurde het even voor Laurens Sweeck naar voren kwam , wat ik wel de de man vind die het moet maken als de grote drie er niet bij zijn. Zijn trage starten breekt hem wel op als de grote drie er wel bij zijn. Tot aan de laatste bocht was niet duidelijk wie er mee op het podium zou gaan. Sterk van David van der Poel dat hij nog derde werd.
Voor mij blijven de meeste dameswedstrijden niet echt boeiend en een echt bijprogramma onderdeel. Dat veel mensen het wel mooi vinden is denk ik vooral omdat de NL-sen er goed scoren. Ik heb niets met dat soort chauvinisme. Tenzij , zoals al eerder gemeld, ik de acteurs/actrices of hun nabije famillie persoonlijk ken. Dat betekent dat ik alleen de dames veldritten enigszins interessant vind als Marianne Vos er bij is.
Vandaag overigens twee allang bestaande evenementen op dezelfde dag: de Druivencross in Overijse en de EKZ cross in Eschenbach. (Het strijdtoneel van het WK in 1995 met Richard Groenendaal na Koksijde voor het 2e jaar op rij 2e)
Hier nog wat info over de cross mede georganiseerd door Beda Wildhaber: https://ekz-crosstour.ch/eschenbach/
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vandaag moddercross, paar flinke crashes van Lucinda Brand, startveld bij de vrouwen was dit keer wel heel beperkt. Toch mooie strijd van Brand met Brammeier, Brammeier met iets meer techniek , Brand met meer power. Volhoudendheid van Brand zorgde ervoor dat Brammeier op een geven moment niet meer kon.

Bij mannen was Toon Aerts de te kloppen man en was ook redelijk snel weg van het pak. Daar achter was wel wat positie wisseling maar niet heel spannend , had er meer van verwacht.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: zo 9 december 2018, 18:14 Vandaag moddercross, paar flinke crashes van Lucinda Brand, startveld bij de vrouwen was dit keer wel heel beperkt. Toch mooie strijd van Brand met Brammeier, Brammeier met iets meer techniek , Brand met meer power. Volhoudendheid van Brand zorgde ervoor dat Brammeier op een geven moment niet meer kon.

Bij mannen was Toon Aerts de te kloppen man en was ook redelijk snel weg van het pak. Daar achter was wel wat positie wisseling maar niet heel spannend , had er meer van verwacht.
Vandaag in Overijse werd, als je nog niet overtuigd was, het bedenkelijke niveau van het vrouwenveldrijden wel erg goed getoond. Wat een gestuntel bij de vrouwen (zelfs bij de winnares). De masters 60+ bij de mannen lijken me zeker zo vaardig.
Bij de profs werden mijn favorieten 1e , 4e, 5e en 10e. Jammer dat de zoon van Jupp Meisen net niet het podium haalde. De zoon van Jos Pauwels kwam heel sterk terug en de zoon van Adrie van der Poel kende in de tweede helft van de koers helaas een terugval.

Lars Forster (VC Eschenbach) wint zijn thuiscross, Marcel Wildhaber 7e : https://my5.raceresult.com/88702/result ... e#1_800A80
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Over de niveau gesproken. De zoon van Pauwels ging in de eerste ronde op een recht stuk onderuit. Verder was de race halftijds al beslist. Bij de dames was er nog enige strijd. En dan die mannen die zich via een reclamebord dachten te kunnen lanceren.......
Mijn favoriet het kleinkind van beppe Gertruda van Nepscheuten viel helaas uit.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Peter243 schreef: zo 9 december 2018, 20:31 Over de niveau gesproken. De zoon van Pauwels ging in de eerste ronde op een recht stuk onderuit. Verder was de race halftijds al beslist. Bij de dames was er nog enige strijd. En dan die mannen die zich via een reclamebord dachten te kunnen lanceren.......
Mijn favoriet het kleinkind van beppe Gertruda van Nepscheuten viel helaas uit.
Das wel erg spijtig :D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Waar andere renners na trainingsstage 1 a 2 wedstrijden nodig hebben om weer in wedstrijdritme te komen heeft Mathieu er maar 4 rondes voor nodig. Het leek dus even spannend te worden, maar Wout wist al snel hoe ver het was. Wel goed om te zien dat Toon Aerts goed mee kon komen.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Is er ergens een gratis livestream van Zonhoven?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Corke schreef: zo 16 december 2018, 15:32 Is er ergens een gratis livestream van Zonhoven?
Bijvoorbeeld deze : http://iptvfull.net/4u4u/stream7.html
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Eerste ronde al 20 seconden voor Mathieu. Wat een machtsvertoon weer, niet erg spannend wederom. Bij de vrouwen meer spanning, jammer dat Worst paar keer probleempje had. Sterk van Cant dat ze het af wist te maken aan het einde.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Tsjibiti schreef: zo 16 december 2018, 15:40
Corke schreef: zo 16 december 2018, 15:32 Is er ergens een gratis livestream van Zonhoven?
Bijvoorbeeld deze : http://iptvfull.net/4u4u/stream7.html
Dank je!
Hij reed weer met overmacht! Wat een sportman zeg.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Fenomenaal van MVDP !
Cant lijkt er eindelijk door te komen .
Zonhoven , in de tijd van Nys was dat een mensenzee , ook bij minder weer.
Christonabike!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hij maakte weer een aantal leuke sprongetjes 8)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vanmiddag geen livestream nodig om de Waaslandcross in Sint-Niklaas te kijken. Vanaf 13.35 uur alles rechtstreeks in Sporza op één.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Sporza staat op.
Hopen op een 2tal mooie ritten.

Zondag is de wereldbekerwedstrijd te bekijken via Eurosport1.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie