Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

cheeta schreef: ma 30 december 2019, 09:08 En ze wisselen ook van fiets dus als je nu gewoon een fiets met motortje meeneemt, tijdens de wedstrijd wisselt en voor de finish weer terugwisselt. Maar de UCI blijkt dus ook in de materiaalpost.te controleren...
Haha, zie je er ineens een "sneaky" de materiaalpost uitkomen op een mountainbike. :p

Maar snap je punt, het is uiteindelijk net zo hard valsspelen als doping of een motortje.
Eira

RobBoZ schreef: ma 30 december 2019, 11:25
cheeta schreef: ma 30 december 2019, 09:08 En ze wisselen ook van fiets dus als je nu gewoon een fiets met motortje meeneemt, tijdens de wedstrijd wisselt en voor de finish weer terugwisselt. Maar de UCI blijkt dus ook in de materiaalpost.te controleren...
Haha, zie je er ineens een "sneaky" de materiaalpost uitkomen op een mountainbike. :p
Dat zou zo ongeveer vergelijkbaar zijn met als dat bij de formule 1 ze "sneaky" de pitlane uitkomen met een landbouwtraktor. :D
Eira

Vanmiddag de Ethias cross in Bredene rechtstreeks te zien op VTM vanaf 13.30 u :
https://vtm.be/vtmgo/live-kijken/vtm
https://ethiascross.be/bredene/
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Eira schreef: ma 30 december 2019, 12:42 Dat zou zo ongeveer vergelijkbaar zijn met als dat bij de formule 1 ze "sneaky" de pitlane uitkomen met een landbouwtraktor. :D
Haha idd.
Dacht vroegah altijd dat een cx fiets werd gekozen als uitdaging omdat een MTB te makkelijk was.
En dat iemand op een MTB ze zo kwijt reed.

Ben nu zelf ook op een gravel/cross geval bezig (28" 30mm banden) en merk goed dat hij een stuk sneller is dan de MTB op de parcoursen hier.

Probleem is alleen dat ik (nog) niet goed genoeg kan fietsen om daar ook overal gebruik van te maken. :p
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mathieu die vandaag weer zo mensen uit het wiel rijdt...

Ik vind het tof dat Eli in ieder geval nog probeert om met Mathieu mee te rijden.
De rest doet namelijk helemaal niks wanneer Mathieu vertrekt.
Ze doen niet eens een poging om er naar toe te rijden.

Ik snap het niet.
Zulk soort gasten zouden gewoon met een serieuze inspanning naar het wiel van Mathieu kunnen rijden als ie nog maar 10m voorsprong heeft, maar ze blijven allemaal zitten als makke schapen en geven het bij voorbaat al op lijkt wel :~
Alleen Eli springt er achteraan, en Toon Aerts (als ie er bij is).
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Tja.....wie maakt nu de cross kapot vraag je je af... :roll:
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Stond nog een leuk stukje in het AD een tijdje terug:

https://www.ad.nl/wielrennen/er-zijn-we ... ~a345037f/
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Inderdaad ! :lol:
Heb sinds "de rel" een beetje gegoogled op meneer de Vlaeminck...( interviews, ook wat oudere ) maar wat is dat een verschrikkelijk arrogant manneke zeg...en altijd al geweest ook kennelijk 🤮
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: do 2 januari 2020, 00:47 Mathieu die vandaag weer zo mensen uit het wiel rijdt...

Ik vind het tof dat Eli in ieder geval nog probeert om met Mathieu mee te rijden.
De rest doet namelijk helemaal niks wanneer Mathieu vertrekt.
Ze doen niet eens een poging om er naar toe te rijden.

Ik snap het niet.
Zulk soort gasten zouden gewoon met een serieuze inspanning naar het wiel van Mathieu kunnen rijden als ie nog maar 10m voorsprong heeft, maar ze blijven allemaal zitten als makke schapen en geven het bij voorbaat al op lijkt wel :~
Alleen Eli springt er achteraan, en Toon Aerts (als ie er bij is).
Heb je dat gebaar van Trentin gezien in de Tour of Britain? ...... die werd na een paar dagen al moedeloos .... deze jongens worden al jaren kapot gereden en zijn gewoon gebroken. Denk serieus dat VdP een kwart vd crossen die hij wint helemaal niet zo onklopbaar is maar dat de rest na weer een demarrage gewoon direct knakt. Fysiek en mentaal is hij ze de baas, al jaren ....... Zo'n Iserbyt krijgt hoop aan het begin vh jaar omdat hij in de winning mood is maar wordt er in de eerste cross tegen VdP gewoon afgereden.


..... ook de factor techniek niet onderschatten, er zijn tal van crossers die na elke bocht een paar tienden moeten dichtrijden op VdP ..... Ook als VdP kapot zit (Namen) rijdt hij zo bizar hard op technische passages dat de concurrentie fouten gaat maken (ook afgelopen WK slaat hij gat puur op techniek).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Rayb81 schreef: do 2 januari 2020, 00:47 Mathieu die vandaag weer zo mensen uit het wiel rijdt...

Ik vind het tof dat Eli in ieder geval nog probeert om met Mathieu mee te rijden.
De rest doet namelijk helemaal niks wanneer Mathieu vertrekt.
Ze doen niet eens een poging om er naar toe te rijden.

Ik snap het niet.
Zulk soort gasten zouden gewoon met een serieuze inspanning naar het wiel van Mathieu kunnen rijden als ie nog maar 10m voorsprong heeft, maar ze blijven allemaal zitten als makke schapen en geven het bij voorbaat al op lijkt wel :~
Alleen Eli springt er achteraan, en Toon Aerts (als ie er bij is).
Eli zei ook in het interview dat de versnelling van Mathieu net te veel van het goede was om bij te blijven.
Als hij wel mee gaat dan rijdt hij zich over de kop en is de 2e plaats ook weg.
Als Mathieu er ineens vandoor gaat en hij heeft een gaatje van 30 seconden hoeft hij alleen het tempo van de achtervolgers in de gaten te houden. En dat moet hem normaal gesproken wel lukken.
Maar ik heb makkelijk lullen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Mike123 op do 2 januari 2020, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

RobBoZ schreef: do 2 januari 2020, 07:30 Stond nog een leuk stukje in het AD een tijdje terug:

https://www.ad.nl/wielrennen/er-zijn-we ... ~a345037f/
Het zou t zeker een stuk leuker maken :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Gewoon even met VdP meegaan. Het klinkt bijna eenvoudig.

Maar als je een wedstrijd moet rijden van een uur waarbij je continu dicht of op je maximale inspanning zit kon dat wel eens een heel slecht plan zijn. Dit nog los van de vraag of je de explosiviteit en techniek op dat moment überhaupt kunt matchen.

Het mentale aspect zal inderdaad ook meespelen. Als je weet wat die jongen kan dan raak je waarschijnlijk niet zo snel enthousiast om er in het begin vol achteraan te gaan. In een laatste ronde is het makkelijker om alles of niets te spelen. Maar als je nog zover moet valt 't zowel fysiek als mentaal niet mee. Met deze wedstrijdinstelling heeft VdP er op de weg ook al meer dan eens een ander spelletje van gemaakt. Niks wachten tot de laatste kilometers. Helpers weg, gewoon vroeg de koers openbreken en kom me maar halen.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Pfff achter MvdP aanjagen ?
Daarmee jaag jezelf over de kop.
Leuk voor het publiek, leerzaam voor de collega's. Maar als iemand altijd harder dan jou fietst, is hij of zij er beter in, en dat ga je in de wedstrijd niet oplossen.
Liever 2de dan kapot, respect voor die keuze, want als nr. 1 om welke reden dan ook niet finisht ben je alsnog 1ste.
Iedereen die aan wedstrijden heeft deelgenomen of met wedstrijd rijders mee mag trainen, begrijpt dit.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja ik snap het wel (en dat gebaar van Trentin weet ik nog wel idd), maar het is jammer.
Als je al maximaal zit terwijl vd Poel nog op 85% rijdt dan gaat het idd nooit lukken.

De wedstrijd van een week geleden (weet niet meer precies wanneer) was een stuk leuker toen Mathieu van bijna achteraan terug moest komen en uiteindelijk nog won.

En wat ik inderdaad ook zie is dat iedereen na een bocht alweer de aansluiting heeft verloren terwijl Mathieu zonder moeite de bocht doorrijdt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5504
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: vr 3 januari 2020, 02:36 En wat ik inderdaad ook zie is dat iedereen na een bocht alweer de aansluiting heeft verloren terwijl Mathieu zonder moeite de bocht doorrijdt.
Yup, VdP rijdt met veel meer commitment de bochten en technische passages, maar ja, hij moet ook de hele zomer Nino volgen in de afdalingen :winkie:
De "rest"zijn echt geen pannekoeken, ook niet qua skills maar bij VdP klopt gewoon alles; kracht, conditie, techniek en mentaliteit.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie