Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Leuk ook om Fontana de top 10 te zien halen. Wat een klasbak :)
http://instagram.com/p/ykM3bEsFih/" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Speedfreak98 schreef:Zeker knap van van der Poel, had heel anders kunnen lopen als van Aert niet zoveel pech had gehad.
Simon Andreassen is ook MTB-er en werd 1e bij junioren.
Pech hoort erbij .... en die crash (eigen fout) heeft 'm het meeste achterstand opgeleverd. vd Poel heeft heel koel gereden ook al kwamen ze soms dichtbij, elke keer netjes fiets gewisseld, risico wanneer het moest en druk vd ketel als het niet perse hoefde (zoals bij de sprongetjes die hij op het einde weer liep). Hij heeft gereden als een prof en meer dan terecht gewonnen :wink: :-q :bier: :bier: :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Tsjibiti schreef:Nog een paar videotjes die de moeite waard zijn:
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sp ... /1.2226693" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nos.nl/artikel/2016750-adrie-van ... pioen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tanx voor de links :-q
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Vraag me af of Wout Van Aert SRAM CX1 gebruikte? Volgens het commentaar was het de eerste keer dat hij met één blad voor reed.
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Forau schreef:Vraag me af of Wout Van Aert SRAM CX1 gebruikte? Volgens het commentaar was het de eerste keer dat hij met één blad voor reed.
Jazeker:
Afbeelding
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Da's geen goede reclame dan.
RL!
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 20 februari 2008, 23:28

Forau schreef:Vraag me af of Wout Van Aert SRAM CX1 gebruikte? Volgens het commentaar was het de eerste keer dat hij met één blad voor reed.
De eerste keer? Dat zou hem wel een enorme amateur maken. Doet me denken aan de olympische wax van Nicoline.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Wout rijdt al enige tijd met CX1. Wuyts en Hereijgers heb ik best hoog zitten, maar waar het de technische zaken aan gaat zit met name Wuyts er vaak naast en is erg suggestief.

Mooi WK overigens, in alle aspecten. Vrouwen koers was voor de verandering eens enorm spannend zelfs.
Jammer dat veel van de Belgen zulke slechte verliezers zijn. Wout persoonlijk niet zo zeer, maar zijn entourage incl. sommige commentatoren. Wout zou hebben gewonnen als, als, als. Maar het simpele feit is dat een ander eerder over de streep kwam en bij mijn beste weten is dat nog altijd degene die de wedstrijd wint.

Cant is ook nogal van de klaagzang.

Hier staat wel een treffende reactie (al pleit ik ervoor dat ze vooral blijven crossen :-P ): http://www.demorgen.be/opinie/van-aert- ... 00/26VqTY/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

De Nederlanders zijn nog veel slechtere verliezers , met name de NOS , want die geven bij geen succes helemaal geen aandacht aan deze mooiste tak van het wielrennen.
Overigens ook Frankrijk mag fier zijn op de kleinzoon van Raymond Poulidor :-q
Die andere kleinzoon was overigens ook nog 33e.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

DeKerfs schreef:
Hier staat wel een treffende reactie (al pleit ik ervoor dat ze vooral blijven crossen :-P ): http://www.demorgen.be/opinie/van-aert- ... 00/26VqTY/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die opinieauteur vergeet gemakshalve wel even te vermelden dat in Vlaanderen een zodanige veldrit cultuur is ontstaan dat de top-Vlamingen (en ook de niet-Belgen die er wonen) een beter inkomen met veldrijden genereren dan de meeste wegrenners.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Dat van die slechte verliezers klopt in mijn ogen wel. Net als het geklaag over verkoudheden, antibioticakuurtjes etcetera. Kom op, je fietst bij +2 graden Celsius in de modder en haalt steeds een nat pak. Natuurlijk wordt je 1-2x per winter verkouden, net als elk ander persoon.
Vind veldrijden mooi om naar te kijken, maar bij de voorbeschouwing gaat het geluid uit omdat ik die onzinverhalen niet wil horen (doe dan als Vd Haar in Milton Keynes (toch??), en meld je af als je je te ziek voelt die dag). En ben blij dat ik naar de NOS heb gekeken met naar mijn mening goed commentaar van Jeroen Koster en Thijs Al ipv naar Sporza. Denk dat ik door al dat gealsditenalsdat mijn liefde voor deze sport zou hebben verloren.

Het geld verdienen buiten beschouwing gelaten, vind ik het opinieartikel een prachtig stukje, wat mijn mening over veel Belgische veldrijders (Nijs bv niet, maar die heeft ook al iets meer ervaring) en de wereld er om heen bevestigd...
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

drpaul schreef:Dat van die slechte verliezers klopt in mijn ogen wel. Net als het geklaag over verkoudheden, antibioticakuurtjes etcetera. Kom op, je fietst bij +2 graden Celsius in de modder en haalt steeds een nat pak. Natuurlijk wordt je 1-2x per winter verkouden, net als elk ander persoon.
Vind veldrijden mooi om naar te kijken, maar bij de voorbeschouwing gaat het geluid uit omdat ik die onzinverhalen niet wil horen (doe dan als Vd Haar in Milton Keynes (toch??), en meld je af als je je te ziek voelt die dag). En ben blij dat ik naar de NOS heb gekeken met naar mijn mening goed commentaar van Jeroen Koster en Thijs Al ipv naar Sporza. Denk dat ik door al dat gealsditenalsdat mijn liefde voor deze sport zou hebben verloren.

Het geld verdienen buiten beschouwing gelaten, vind ik het opinieartikel een prachtig stukje, wat mijn mening over veel Belgische veldrijders (Nijs bv niet, maar die heeft ook al iets meer ervaring) en de wereld er om heen bevestigd...
Helemaal eens met jouw verhaal, behalve over de verkoudheid, dat is namelijk een virus en loop je niet op door kou of nattigheid. Zou jij toch moeten weten DRpaul. :lol:
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

van Tuyl schreef:
drpaul schreef:Dat van die slechte verliezers klopt in mijn ogen wel. Net als het geklaag over verkoudheden, antibioticakuurtjes etcetera. Kom op, je fietst bij +2 graden Celsius in de modder en haalt steeds een nat pak. Natuurlijk wordt je 1-2x per winter verkouden, net als elk ander persoon.
Vind veldrijden mooi om naar te kijken, maar bij de voorbeschouwing gaat het geluid uit omdat ik die onzinverhalen niet wil horen (doe dan als Vd Haar in Milton Keynes (toch??), en meld je af als je je te ziek voelt die dag). En ben blij dat ik naar de NOS heb gekeken met naar mijn mening goed commentaar van Jeroen Koster en Thijs Al ipv naar Sporza. Denk dat ik door al dat gealsditenalsdat mijn liefde voor deze sport zou hebben verloren.

Het geld verdienen buiten beschouwing gelaten, vind ik het opinieartikel een prachtig stukje, wat mijn mening over veel Belgische veldrijders (Nijs bv niet, maar die heeft ook al iets meer ervaring) en de wereld er om heen bevestigd...
Helemaal eens met jouw verhaal, behalve over de verkoudheid, dat is namelijk een virus en loop je niet op door kou of nattigheid. Zou jij toch moeten weten DRpaul. :lol:
Klopt. Maar!!!!!! Door het lage vetpercentage en het veel vragen van je lichaam bij natte en koude omstandigheden, ben je er wel meer vatbaar voor dan wanneer je met 20 graden rustig je rondjes rijdt :wink:
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Als Belg zeg ik dat het een welverdiende overwinning is van Van der Poel !! Zal plezant zijn om de WK trui zoveel te zien en crossen winnen. Zoals al iemand zei , den eersten die over de streep komt is gewonnen , punt. Valpartijen , panne horen er nu gewoon bij.

Maar Nys is en blijft mijn favoriete crosser , klassebak !
Christonabike!!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

christmtb schreef:Als Belg zeg ik dat het een welverdiende overwinning is van Van der Poel !! Zal plezant zijn om de WK trui zoveel te zien en crossen winnen. Zoals al iemand zei , den eersten die over de streep komt is gewonnen , punt. Valpartijen , panne horen er nu gewoon bij.

Maar Nys is en blijft mijn favoriete crosser , klassebak !

Nijs.... Gewoon een all time hero! Net als Valentino Rossi in de Moto GP. De best ooit, maar nu niet meer de beste, maar dat maakt niets uit. We zijn blij met een opleving en een enkele zege. Hoop dat hij in zijn laatste seizoen nog een paar keer mooi kan uithalen!!
Plaats reactie