Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bert l. schreef: ma 3 februari 2020, 09:45
aurelius schreef: zo 2 februari 2020, 17:42 Wat een machtsvertoon van vdP weer...
‘De sport ontgroeid’ schrijft de courant. Tijd voor iets anders en CX als neven-activiteit te gaan beschouwen.
Hij is nog geen Esther Vergeer, dus kan best nog even doorgaan :wink:

Veldrijden was ook dit seizoen al minder de hoofdzaak trouwens
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RobBoZ schreef: ma 3 februari 2020, 11:22 O beter, dat wist ik niet.
Is er toevallig ook ergens een overzicht met uitzend tijden te vinden?
( Sorry als ik een beetje te lui ben om te googelen, maar misschien heeft iemand hem zo bij de hand. :tong )
https://www.redbull.com/nl-nl/uci-mount ... ender-2020
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in de rondetijden van zaterdag en zondag.
http://www.velofacts.com/cx-laps/
De regen heeft het zondag toch mooi een zwaarder parcours van gemaakt. Onder 23 mannen reden snellere rondetijden als de Elite zondag.
Wat een beetje regen niet kan doen. :-q (En ook een rondje minder natuurlijk).
Tis ook geen eerlijk vergelijk.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

v_schultinge schreef: ma 3 februari 2020, 10:44
RobBoZ schreef: zo 2 februari 2020, 21:25

Mooi inderdaad.
Hoop dat we nu ook wat meer van het mountainbiken op tv gaan zien dankzij hem.
Is in mijn ogen een beetje een vergeten sport wat tv uitzendingen betreft, terwijl het onder de mensen als hobby toch behoorlijk populair is heb ik het idee.

Bijkomend voor/nadeel (haal door wat niet van toepassing is) is dan wel dat het misschien nog drukker in de bossen wordt.
Alles is gewoon te zien op Red-Bull TV. Kan je via Chromecast gewoon streamen naar je TV. Bovendien zendt Ziggo het ook uit op hun eigen kanaal.
RAI Sport zend alles integraal uit via hun internetkanaal. Te zien als je in Italia bent, of als je een VPN hebt waarmee je kunt doen alsof
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Leuke strijd bij de dames vandaag In de DVV trofee, helaas Worst weer geklopt in de sprint ,en opkomend Nederlands talent ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Mooie wedstrijden, zowel bij de mannen als vrouwen.
Vind eindsprints echt de kers op de taart bij een race.
Ook al was die bij de mannen niet voor de winst, het was toch een spannende.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Eerste tv cross is vandaag verreden, bij de vrouwen won het jonge talent het van de gevestigde garde. Sanne Cant slechts zesde, ook waren er een aantal nog niet bij: Ceylin Alvarado was bezig de Nederlandse titel op de mtb te winnen, en Annemarie Worst was bezig met een wegwedstrijd.

Bij de mannen was Iserbyt al snel vertrokken en kon Sweeck de boel afstoppen zodat Iserbyt zijn voorsprong kon uitbreiden. Jammer dat Sweeck in hetzelfde team zit als Iserbyt, had ze graag tegen elkaar zien strijden. Toon Aerts wist nog 2e te worden wat niet slecht is na een slechte start. Niet echt een spannende wedstrijd maar de kop is er af.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Alverado bij de beloften niet bij de Elite vrouwen. Daar won Anne Terpstra.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Staat er ook niet maar idd Alvarado bij de belofte, ze is dan wel wereldkampioen bij de elites veldrijden maar op mtb rijdt ze dus belofte.
Dat Terpstra bij de elites won lag wel een beetje in de lijn der verwachting maar het gat naar Tauber was enorm, dat viel me toch wat tegen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Er zijn deze week ook nog een paar mtb wedstrijden op het kanaal van Ziggo te zien. Kanaal 14. En Redbull denk ik ook.
Vandaag de Short Track in modderige omstandigheden.
https://www.mtbnmnm.com/wc-program
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Speedfreak98 schreef: zo 27 september 2020, 17:19 Staat er ook niet maar idd Alvarado bij de belofte, ze is dan wel wereldkampioen bij de elites veldrijden maar op mtb rijdt ze dus belofte.
Dat Terpstra bij de elites won lag wel een beetje in de lijn der verwachting maar het gat naar Tauber was enorm, dat viel me toch wat tegen.
Las het idd alsof je ‘even’ vergat dat Anne Terpstra niet zo goed is. Maar ik denk dat Alverado het lastig zou hebben bij de elite vrouwen. Ze wil overigens wel naar de Olympische spelen heeft ze gezegd.

Misschien is Terpstra nog wel sterker geworden. Dat zou wel mooi zijn. Kan ze echt elke wedstrijd meedoen met de internationale top.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Denk idd dat in het mountainbiken Terpstra flink beter is dan Alvarado, in het veldrijden zal dat anders zijn. Terpstra kan goed mee in de wereldtop anders win je geen Worldcup wedstrijd. Ben meer een fan van Anne Tauber maar die lijkt momenteel niet helemaal goed te gaan.

Zag dat Alvarado ook mee doet met MTB deze week, had verwacht dat ze volledig voor veldrijden zou gaan. Maar als ze olympische spelen mee wil doen zal ze wel moeten. Zaterdag is er weer cross.

Van der Poel had ook beter op mountainbike kunnen stappen, AGR afgelast.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Uche


Beetje weg gezakt , maar volgt men niet meer het veldrijden 2021 /2022 ?, :roll: we gaan zondag naar de wereldbeker wedstrijd in Overijse, een kijken of Betsema en Eli weer onverslaanbaar zijn .. 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik heb al weer een paar wedstrijden gezien en Betsema doet het zeker niet verkeerd.
Eli is ook goed bezig en Toon begint er goed in te komen leek het wel afgelopen zondag.
Maar de Belgische commentatoren vroegen zich wel af hoe het met Eli zou gaan als "1 van de grote 3" weer mee zou doen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Op naar het EK !, vandaag de elite vrouwen , en morgen de Mannen .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie