Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Waar zien jullie dat ze gediskwalificeerd is ?
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

op sporza.be
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

RobBoZ schreef: zo 5 januari 2020, 18:41 Waar zien jullie dat ze gediskwalificeerd is ?
https://m.hln.be/sport/wielrennen/veldr ... ~a3c138e4/


5.1.039
De materiaalwissel dient te gebeuren binnen de beperking van de materiaalwisselstrook
en op hetzelfde punt. De renner die het einde van de materiaalpost voorbijreed moet
voortrijden tot de volgende post om van rijwiel of wiel te verwisselen. De renner die zich
nog in de wedstrijdstrook bevindt mag de wisselstrook vervoegen, op voorwaarde dat hij
rechtsomkeer maakt in de wedstrijdstrook en de andere strook binnenrijdt bij het begin
ervan zonder zijn tegenstrevers te hinderen.
Laatst gewijzigd door Mike123 op zo 5 januari 2020, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Bedankt. :-q
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Als je de beelden bekijkt zie je dat ze de andere renster in gevaar brengt, en is de diskwalificatie terecht.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Buiten de regels vind ik de diskwalificatie ook terecht, ze ramt gewoon iemand buiten de wedstrijd. Misschien moet Kastelijn eens wat gaan mountainbiken in de zomer, haar technische vaardigheden zijn echt beneden peil, gister nam ze Alvarado al mee in haar val en zo zijn er al meer situaties geweest.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Speedfreak98 schreef: zo 5 januari 2020, 21:21 Buiten de regels vind ik de diskwalificatie ook terecht, ze ramt gewoon iemand buiten de wedstrijd. Misschien moet Kastelijn eens wat gaan mountainbiken in de zomer, haar technische vaardigheden zijn echt beneden peil, gister nam ze Alvarado al mee in haar val en zo zijn er al meer situaties geweest.
Vroeger werd gezegd dat juist veldrijden goed voor je techniek zou zijn... :winkie: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Speedfreak98 schreef: zo 5 januari 2020, 21:21 Buiten de regels vind ik de diskwalificatie ook terecht, ze ramt gewoon iemand buiten de wedstrijd. Misschien moet Kastelijn eens wat gaan mountainbiken in de zomer, haar technische vaardigheden zijn echt beneden peil, gister nam ze Alvarado al mee in haar val en zo zijn er al meer situaties geweest.
.... gebeurt bij mannen en vrouwen geregeld dat iemand valt en een ander meeneemt of hindert .... hoort bij het spelletje.

Verder is het technisch niveau van de meeste veldrijders een stuk hoger dan hier wel eens wordt vermoed.

Hoorde VdP vorig jaar nog lachend zeggen dat iedereen in hun ploeg de trucjes van een Sagan ook wel kon.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Een van de commentatoren op Sporza, had meer stuurkunsten verwacht van Verdonschot. In zijn ogen had zij eerder koers moeten bepalen ipv tegen Kasteleijns aan te fietsen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2495
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jammer van kasteleijns , maar terecht , ik vond het domme aktie , om ze ook niet in de wedstrijd zat .Denk ook de reden dat ze in tranen over de finish kwam , het lukte gewoon niet . Jammer dat het aanstormend talent daar de dupe van is .

Maar goed dat is het leven en minste wat ze kon doen was excuus aanbieden . :-q

Bij de Mannen was het weer een one man show .

Ben echt benieuwd hoe straks het nk gaat " lopen" bij de heren en dames ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Snelle Buffer schreef: ma 6 januari 2020, 09:06 Jammer van kasteleijns , maar terecht , ik vond het domme aktie , om ze ook niet in de wedstrijd zat .Denk ook de reden dat ze in tranen over de finish kwam , het lukte gewoon niet . Jammer dat het aanstormend talent daar de dupe van is .

Maar goed dat is het leven en minste wat ze kon doen was excuus aanbieden . :-q

Bij de Mannen was het weer een one man show .

Ben echt benieuwd hoe straks het nk gaat " lopen" bij de heren en dames ...
Idd , tijdens de race eens foeteren op elkaar , na de race excuses en gedaan.
Het NK bij de dames zal spannend zijn , bij de mannen iets minder .
In België net andersom denk ik.
Christonabike!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: zo 5 januari 2020, 21:39 Verder is het technisch niveau van de meeste veldrijders een stuk hoger dan hier wel eens wordt vermoed.
Paar jaar terug een rondje met Annemarie Worst gereden. Die rijdt allen op techniek hier 95% op een hoop (conditioneel zullen het er geen 5 zijn die haar bij houden...) :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Waar kan ik (als Belg) het NK volgen aub ?
Christonabike!!
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Merci !!
Christonabike!!
Plaats reactie