Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

En op naar het komend weekend.
MvdP nr 1 bij de heren
Vosje bij de vrouwen ?

#popcorntime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: ma 19 november 2018, 19:43 Meeuwsen ook technisch een zeer leuke rijder om te zien.
Viel me echt op dat hij bij de eerste ronde met halve "whips" over de balken sprong :)

Verder ben ik ook wel fan van Pidcock.
Die jongen vliegt er als een jonge hond in.
Jammer dat ie het net niet lang genoeg vol kan houden.

Parcours van zondag vond ik 3x leuker dan van zaterdag.
Meeusen, Bosmans en VdP rijden geregeld in Dirtpark E19, skills zitten wel goed bij veel van die jongens. Meeusen is ook erg sterk in ijs/sneeuw ... maar zelfs hij gaf na afgelopen koers aan dat Mathieu op bochten snelheid bijna niet te volgen is.

Wel een heel mooie redding van Tom ..... op 0:49 :wink:

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... m4TK7_Mpr8
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dit weekeinde twee keer rechtstreeks veldrijden op Sporza: zaterdag de Ambiance cross in Wachtebeke (is 1e editie) en zondag de WB in Koksijde.
Dat Sporza het uitzendt heeft het voordeel dat we in NL het niet hoeven te stellen met een livestream en het aangename commentaar van Michel Wuyts en vooral Paul Herijgers.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Tsjibiti schreef: vr 23 november 2018, 19:09 Dit weekeinde twee keer rechtstreeks veldrijden op Sporza: zaterdag de Ambiance cross in Wachtebeke (is 1e editie) en zondag de WB in Koksijde.
Dat Sporza het uitzendt heeft het voordeel dat we in NL het niet hoeven te stellen met een livestream en het aangename commentaar van Michel Wuyts en vooral Paul Herijgers.
Tijdens de Ambiancecross in Wachtebeke twee aardige dingen waargenomen.
Ruben Van Gucht die Arzuffi in het Italiaans haar woordje liet doen en nog interessanter de opmerking dat eind volgende maand Zdenek Stybar een aantal wedstrijden gaat rijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

In tegenstelling tot haar teamgenote speelde Worst het ploegenspel wel. Denk dat ze er goed aan heeft gedaan gister niet te diep te gaan met het oog op vandaag. Cross van de mannen van gister niet gezien, maar leek toch wel of MvdP iets moest toegeven .
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Betsema !! 2op2. Sterk bezig.
Als Belg toch teleurgesteld in de Belgische wereldkampioenen.
Volgens insiders zouden volgend jaar maar liefst 10 Cx organisatoren moeten afhaken wegens financiële problemen.

Dat zou wel jammer zijn.

Straks de grote MVDP show !! #fanvan
Christonabike!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben wel benieuwd naar de toekomst van het veldrijden.
Wat meer actie/spanning zou leuk zijn, hoe graag ik vd Poel ook zie rijden.

Zie dit artikel:
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/v ... oest-komen
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rayb81 schreef: do 29 november 2018, 00:58 Ben wel benieuwd naar de toekomst van het veldrijden.
Wat meer actie/spanning zou leuk zijn, hoe graag ik vd Poel ook zie rijden.

Zie dit artikel:
https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/v ... oest-komen
Eigenlijk is er niets nieuws. Er zijn wel meer periodes geweest met een tijdelijke suprematie van een renner. Het veldrijden bestaat al 70 jaar (en ik volg het ongeveer een halve eeuw) en heeft altijd wel hoogtepunten en mindere periode gekend. Deze fantastische sport heeft zijn grootste dip gehad door de concurrentie van het MTB-en wat onder druk van de Amerikaanse commercie meteen OOlympisch werd. Maar ook daar is het veldrijden weer goed boven op gekomen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Laten we hopen dat de sport nog lang blijft bestaan.
Sinds een jaar of 2 vind ik het eindelijk leuk om te zien.

Vroeger vond ik het altijd maar een raar gedoetje, lopen met de fiets, fietswissels etc, maar sinds vd Poel ben ik het stiekem aan gaan kijken.

Vroeger werd het ook op zondag avond op Studio Sport vertoond met Richard Groenendaal (is de enige naam die ik me nog kan herinneren, was toen nog kind haha)
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Dit weekend zijn de grote mannen en vrouwen allemaal op trainingstage, dat geeft de mindere goden een kans en dan ziet het verloop van de cross er waarschijnlijk heel anders uit.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Cross van de mannen van gister niet gezien, maar leek toch wel of MvdP iets moest toegeven .
[/quote]

Knap om te concluderen als je het niet gezien hebt....
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

@ Geralt :tong niet volledig gezien , alleen de hoogte punten. Cross van vandaag wel gezien, bij vrouwen van Loy die won , niet verwacht. Betsema kwam aan het eind nog heel dichtbij. Bij mannen Kevin Pauwels als winnaar, jammer dat David van der Poel niet vooraan mee kon. Sterk dat Eli Iserbyt teamspel uit kon spelen voor Pauwels.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: za 1 december 2018, 01:08 Dit weekend zijn de grote mannen en vrouwen allemaal op trainingstage, dat geeft de mindere goden een kans en dan ziet het verloop van de cross er waarschijnlijk heel anders uit.
Qua spanning om de zege was het bijna net zo "saai" als de grote mannen er wel waren geweest maar het gegeven dat de Kevin won maakte voor mij het kijkgenot toch de moeite.
Van de renners waarvan ik hoop dat ze succes hebben , omdat ik hun vaders persoonlijk ken , waren er vier in de toptien: Kevin Pauwels 1e , Marcel Meisen 4e ( zijn vader Jupp eergister nog brons op het WKmasters in Mol), David van der Poel 7e en Nicolas Cleppe 9e.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Morgen de Bricocross in Essen (woonplaats van o.a Zdenek Stybar en Tom Meeusen) rechtstreek op VTM (in NL op livestream te zien) van 13.35-16.30 uur
Zondag de Vlaamse Druivencross van Overijse rechtstreeks in Sporza op één.
Zet ook maar vast in de "agenda" een prachtige docu van Belga Sport op vrijdag 21 dec. over Roland Liboton.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Weer mooie wedstrijd in Essen zonder de "groten". Prachtig de manier waarop David van der Poel zich nog op het podium reed.
Ik vond het gestuntel van de vrouwenwedstrijd niet de moeite om te blijven kijken en even snel een paar boodschappen gaan doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie