Het 50+ hoekje.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

hmm. nog een jaar in de groepje en dan kan ik overstappen naar de 60+. :-{
Maar goed..als ik naar mezelf kijk toen ik tussen de 20 en 45 jaar oud was, was ik vooral druk met vrouw/gezin. Huis kopen, kids die geboren werden. Was vroeger een fanatieke motorrijder die soms 20.000km per jaar reed. Toen de kids kwamen liep dat fors terug naar soms maar 1000km op jaarbasis.
Zoals Robster ook schreef, vergrijzing zie je ook bij de recreatie van de leeftijdsgroep 20-40 jaar bij onze MTB club Bar-End . Te druk met het gezin en vaak kunnen ze dan alleen fietsen als het dan uitkomt. Maar overal zie ik die vergrijzing..
Ook met schaatsen op de kunstijsbanen zie je tijdens de recreatie uren weinig jonge snelle hardrijders. De grijze/kale koppen overheersen dan :winkie:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Stunning schreef: ma 21 maart 2022, 16:26
Giant-E schreef: zo 20 maart 2022, 12:53

Probeer dit zo lang mogelijk vol te houden. :winkie:

“Age is just a number”. Voorbeeldje:

Vorige week op ‘t bikeparkje Vlaardingen stond een groep bikers te twijfelen bij de steilste afdaling. Dan zelf zonder twijfelen naar beneden duiken, via de switchbacks omhoog karren en dan je helm van je 55 jaar oude grijze kop afzetten…
Die verbaasde blikken: Priceless! :bier:
:-q

Geweldig ! Daar doe je het voor :winkie:

Jong van geest, maar wel ervaring hebben, dat is goud !
Dat is het, met techniek kun je eventuele fysieke achteruitgang compenseren. Op mijn 40ste had ik niet verwacht 20 jaar later nog zo te kunnen genieten van ritten op de MTB-routes, of van windsurfsessies bij windkracht 6/7. Voor mijn gevoel gaat dat nu niet veel anders dan toen, in ieder geval is de lol nog hetzelfde. Kracht en uithoudingsvermogen zullen echt wel zijn afgenomen, maar dat heeft geen enkel effect op de beleving. Misschien een opsteker voor al die jonge goden hier.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik mag nog een half jaartje 50+ en dan ben ik 60. Wat ook goed is om met wat jonger volk op pad te gaan. Heb neven van rond de 40 die mij dan nog wel eens een beetje uitdagen. En als ik dan goed op orde ben en hun iets minder dan lukt het soms wel eens. :winkie:
En toch af en toe proberen om de grenzen wat te verleggen.
Afbeelding
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Da’s nog een beste drop! :bier:
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ontdek nu ineens dit draadje :-q

Ben ondertussen 53. Onder de helm komt een grijze bos krullen uit, maar de smile is nog altijd die van een klein jongetje. De ballen zijn misschien iets minder groot dan in de tijd dat ik nog op mijn Stinky in Winterberg rond scheurde. Aan de andere kant hoef ik niet meer zuinig op die ballen te zijn, want een gezin is al geproduceerd. :lol:

Een groot voordeel van 'the big five o' is dat de geldingsdrang er wat af is. Ik kan het nu prima handelen dat ik op een klim voorbij wordt geblazen door twintigers en dertigers in lycra.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

ducatif1 schreef: di 22 maart 2022, 11:43 hmm. nog een jaar in de groepje en dan kan ik overstappen naar de 60+. :-{
Dan moeten we dit jaar nog een afscheidsritje
organiseren met 'de Hamer' als eindbestemming 😋
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Bijna 70+
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Tot die tijd in het 60+ hoekje dan maar?
Er is een filmpje van Rémy Métailler waarin hij een trail rijdt met een vrouw van 73…. https://m.youtube.com/watch?v=1STiDWK8yoY
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bettina schreef: zo 3 juli 2022, 15:58Bijna 70+
Alvast gefeliciteerd :bier:
Knappe leeftijd om te biken :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Dank je!
Plaats reactie