Welke auto?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

mud mate schreef:Toch heb ik ook wel eens een fiets uit die dubbele bodem zie verschijnen. Dus als je dan toch nog aan het passen en meten bent.... btw die zaak met 1.2... had mij alleen het gevoel van heel snel go qua kennis en kunde.
Mudmate,

Ik kan me van deze dubbele bodem geen voorstelling maken.
Ik had aan de eerste plaats gedacht aan een ruimte waar een reservewiel en wat gereedschap onder kon liggen.

Zowel met de aanschaf van de auto, alsook de aan schaf van een mtb ben ik verkopers tegen gekomen die mijn wensen niet begrijpen en mij wat anders adviseerden.
Dat kan gebeuren en dan zoek ik een andere zaak op.
Bij de zaak met 1.2. ontmoette ik een verkoper die mijn wensen al helemaal voor zich zag en graag een aantal voor mij geschikte mtb's liet zien. Hij ziet me graag terug zodra ik de auto heb en kijkt dan ook graag met mij mee welke mtb de beste keuze wordt. Zodra ik de auto heb gaat de eerste rit daarheen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bettina schreef: Bij de zaak met 1.2. ontmoette ik een verkoper die mijn wensen al helemaal voor zich zag en graag een aantal voor mij geschikte mtb's liet zien. Hij ziet me graag terug zodra ik de auto heb en kijkt dan ook graag met mij mee welke mtb de beste keuze wordt. Zodra ik de auto heb gaat de eerste rit daarheen.
Wat maakte een bike dan wel of niet geschikt, dat begrijp ik niet uit je verhaal. Je zal hoe dan ook het voorwiel eruit moeten halen, wat maakt bike A dan wel geschikt en bike B juist weer niet?
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

misschien moeten we gewoon wachten tot de dag er is dat 1 en 2 samen komen , er komt hier dan een foto en dan zegt iedereen ooooooooooooo zoooooo bedoel je dat , tot die tijd begrijpen we er helemaal niks van, dus ik denk dat we geduld moeten hebben tot ons oooooooooo momentje :D
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
RonaldH76
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: di 23 september 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Cube Limited Race 29"

Een reservewiel is optioneel,standaard krijg je een pompje en flesje lekdichtmiddel.

Wil je een reservewiel moet je die extra bestellen,net als de krik en gereedschap en bevestigingsmateriaal.

Je kan ook je ramen achter laten tinten
-----__o
---_\ <,
--(_)/(_)
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

alleen een wiel is zat , voor de rest bel je gewoon anwb :winkie:
groetjes Marcel
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

RonaldH76 schreef:Een reservewiel is optioneel,standaard krijg je een pompje en flesje lekdichtmiddel.

Wil je een reservewiel moet je die extra bestellen,net als de krik en gereedschap en bevestigingsmateriaal.

Je kan ook je ramen achter laten tinten
De ramen zijn bij deze uitvoering al wat getint. Ik denk dat ik ze extra laat tinten.
Het optionele 360 graden rondomcamerasysteem is hier een handige uitkomst bij.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

M.A.S schreef:alleen een wiel is zat , voor de rest bel je gewoon anwb :winkie:
Wiel is ook niet nodig. Ik laat hem gewoon wegslepen.
En als ik echt op een zeer riskante plek sta met een lekke band, dan rijd ik met een lekke band langzaam door naar een plaats waar ik mijn auto wel goed aan de kant kan parkeren.

Het maakt mij dan niet uit of een band hierdoor nog meer beschadigt.
Ik wil niet het risico lopen dat tijdens een wiel wisselen iemand achterop rijdt.
Laatst gewijzigd door Bettina op zo 21 augustus 2016, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Dice Oldskool schreef:
Bettina schreef: Bij de zaak met 1.2. ontmoette ik een verkoper die mijn wensen al helemaal voor zich zag en graag een aantal voor mij geschikte mtb's liet zien. Hij ziet me graag terug zodra ik de auto heb en kijkt dan ook graag met mij mee welke mtb de beste keuze wordt. Zodra ik de auto heb gaat de eerste rit daarheen.
Wat maakte een bike dan wel of niet geschikt, dat begrijp ik niet uit je verhaal. Je zal hoe dan ook het voorwiel eruit moeten halen, wat maakt bike A dan wel geschikt en bike B juist weer niet?
Bij mijn huidige mtb is de buis tussen zadelpen en trapas vrij lang. De bovenste buis, tussen zadelpen en stuurhuis, staat helemaal horizontaal.

Bij mijn volgende mtb moet de buis tussen trapas en zadelpen zo kort mogelijk zijn.
De bovenste buis van stuurhuis naar zadelpenbuis moet schuin naar beneden lopen.
Het effect hiervan is dat de mtb zonder zadelpen een stuk lager is en daardoor gemakkelijker in de auto moet passen.
En een langere zadelpen om het zadel op gelijke hoogte te hebben.

Vervoer in de auto moet zo gemakkelijk mogelijk gaan. Liefst de mtb compleet achterin.
Indien niet mogelijk dan alleen de zadelpen + zadel er uit.
Indien niet mogelijk, dan alleen het voorwiel er uit.

Kortom IK moet mijn mtb ZO GEMAKKELIJK MOGELIJK in en uit de auto krijgen.
Dus ook met MINIMALE demontage van onderdelen.
De mtb die hiervoor in aanmerking komt wordt aangeschaft.
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

M.A.S schreef:misschien moeten we gewoon wachten tot de dag er is dat 1 en 2 samen komen , er komt hier dan een foto en dan zegt iedereen ooooooooooooo zoooooo bedoel je dat , tot die tijd begrijpen we er helemaal niks van, dus ik denk dat we geduld moeten hebben tot ons oooooooooo momentje :D
M.a.s,

Inderdaad, dan zie je een Passat Variant met een mtb achterin.
Het enige probleem is hoe ik 1 en 2 op elkaar afgestemd wil hebben.
Probleem 1 is opgelost. Voor probleem 2 staan al oplossingen klaar.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Pas er maar voor op dat je straks een MTB hebt die perfect in je auto past met een lekkere korte buis hier en een schuin buisje daar etc, en waar jij straks helemaal niet goed meer op zit.
Zoals ik het nu lees, stel je het doel van in de auto passen ver boven het zelf goed passen op de fiets.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Bettina schreef:
M.A.S schreef:alleen een wiel is zat , voor de rest bel je gewoon anwb :winkie:
Wiel is ook niet nodig. Ik laat hem gewoon wegslepen.
En als ik echt op een zeer riskante plek sta met een lekke band, dan rijd ik met een lekke band langzaam door naar een plaats waar ik mijn auto wel goed aan de kant kan parkeren.

Het maakt mij dan niet uit of een band hierdoor nog meer beschadigt.
Ik wil niet het risico lopen dat tijdens een wiel wisselen iemand achterop rijdt.
Ach wat maakt het uit, je hebt tenslotte toch je fiets bij!

P.S. Ken je het boek the Rosie Project? Lijkt hier wel een beetje op.....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

Ik adviseer een dropper, als extra handig. Bied echt volle functionaliteit in deze. En maakt de keuze uit bikes weer extra ruim.

Geen dank, graag gedaan.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Gerard Butter schreef:Ik adviseer een dropper, als extra handig. Bied echt volle functionaliteit in deze. En maakt de keuze uit bikes weer extra ruim.

Geen dank, graag gedaan.
Volledig mee eens.. en trouwens waarom geen vouw-mtb die past in elke auto.. als je dan toch de fiets kiest na de auto
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

niels.o schreef:
Gerard Butter schreef:Ik adviseer een dropper, als extra handig. Bied echt volle functionaliteit in deze. En maakt de keuze uit bikes weer extra ruim.

Geen dank, graag gedaan.
Volledig mee eens.. en trouwens waarom geen vouw-mtb die past in elke auto.. als je dan toch de fiets kiest na de auto
Dat ben ik niet gewend dat je het met mij eens bent. Je hebt een PB :((
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Gerard Butter schreef:
Dat ben ik niet gewend dat je het met mij eens bent. Je hebt een PB :((
pleurt op met je pb's. ...

Enne wen dr maar niet aan
Plaats reactie