Seasucker Talon/Mini Bomber?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Daniel L. schreef: di 30 juni 2020, 17:31
Ik heb ervaring met een vergelijkbaar product, van Treefrog: https://treefrogracks.eu/product/treefrog-bike-rack/. Ik heb de enkele variant hiervan:

Afbeelding

Vorig jaar mee naar Tsjechië op en neer gereden, gaf geen krimp. Daarnaast meerdere keren gebruikt voor uitstapjes in NL en BE, telkens foutloos.

De Seasucker is de 'original', maar ik vind de Treefrog een prima (en veel betaalbaarder) alternatief. Ook de klantenservice is heel erg goed, snel antwoord op vragen, snelle levering. En erg fijn: je kan bij bestelling aangeven wat voor fork mount je nodig hebt, geen gekloot met extra (dure) adapters.

Anyway, ik ben tevreden in ieder geval :-q
Bedankt voor de info :-q
Kijkend naar de foto van jou polo met 1 fiets op het dak vraag ik mij serieus af of er wel 2 fietsen op het dak van onze Audi a1 passen aangezien deze hetzelfde formaat heeft als jou polo?
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Heb 'm hier heel ruim naar het midden zitten, 2 fietsen zou prima moeten passen. Heb 'm ook op een (nieuw model) Mini zien zitten, zonder problemen :bier: .
M!chel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 10 april 2016, 10:16
Mijn mountainbike: Devinci Troy 27.5

Hier ook een zeer tevreden TreeFrog gebruiker!
Of het echt een voordeel is weet ik niet, maar TreeFrog heeft TuV goedkeuring. Seasucker heeft dit niet.

Afbeelding
NickVE
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: za 18 april 2020, 21:32

Wat ik me toch afvraag , is het niet zwaar om je fiets zo op t dak te zetten ?
—Cube reaction TM Pro—
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

NickVE schreef: di 30 juni 2020, 19:26 Wat ik me toch afvraag , is het niet zwaar om je fiets zo op t dak te zetten ?
Bedoel je of t zwaar is om je fiets naar en op t dak van de auto te tillen? Dat hangt denk ik van je eigen kracht en zwaarte van de fiets af.
Het voorwiel haal je eruit voordat je hem optilt en dat scheelt ook al weer wat gewicht, dus dat valt wel mee denk ik?
M!chel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 10 april 2016, 10:16
Mijn mountainbike: Devinci Troy 27.5

NickVE schreef: di 30 juni 2020, 19:26 Wat ik me toch afvraag , is het niet zwaar om je fiets zo op t dak te zetten ?
Zwaar om te tillen of te zwaar voor je dak bedoel je?
Je krijgt er geen deuken van in je dak. En als je het lastig vind om hem boven je hoofd te tillen dan moet je dat wat vaker oefenen.
Fiets weegt nog geen 20kg, dus dat mag geen probleem zijn.
Plaats reactie