Bier van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
The_Duke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 13:08
Mijn mountainbike: Olympia Bull
Contacteer:

Op de een of andere manier associeer ik deze tijd van het jaar toch wel het meest met speciale bieren, in combinatie na een lekkere (bagger)rit. Alles weer gepoetst en schoon en dan op de bank met een lekker biertje en een paar blokjes oude kaas met mosterd. Al lust ik ze de rest van het jaar ook wel hoor! Ik heb het eens nagezocht en ik vind het hier nergens. Het zal wel neerkomen op smaak, maar ben toch benieuwd of er bepaalde combinaties zijn, of bepaalde gebruiken in den lande. Niets bijzonders, mooie verhalen... of goede tips...

Mijn absolute favoriet na een baggerritje: Brugse Zot Straffe Hendrik :bier:

Klaas
For those about to bike, we salute u!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Haha, mooi topic! Nou ga ik meestal 's ochtends, en ik ben rond 13:00 terug... Beetje vroeg voor bier. En doordeweeks drink ik niet. En dan in het weekend vergeet ik het meestal... Maar laatste weken is hier wel een Choufke in de koeler te vinden!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Afbeelding
Botloos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: di 18 september 2012, 19:30
Mijn mountainbike: Canyon!

In deze tijd van het jaar is een speciaal biertje toch vaak net wat lekkerder dan anders, na het biken komt het alleen lang niet altijd tot een biertje... Maar voor een goed bokbiertje of een Grimbergen Dubbel gaat er altijd goed in!
"If you call yourself a "mountainbiker" and you dont love it all (DH, enduro and XC) then you're doing it wrong!" Jared Graves
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Laarbeeks blond
Croy Grand cru
Troubadour

En zo lust ik er nog wel enkele. :)
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Delirium Tremens
La Chouffe blond
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

La Chouffe, Duvel, Hertog Jan, maar meestal in de avond en in het weekend.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

13:00 te vroeg voor bier? Perfecte tijd na een ochtendrit.
In Noord-Amerika is het vrij standaard, na een groepsrit ga je meestal gezamenlijk naar de plaatselijke brouwerij voor een stevige lunch en een goed glas ambachtelijk brouwsel.
Lijkt me een concept dat ook goed in de Ardennen toe te passen valt: bike & beer weekend, proef de lokale trails en bieren.
:bier:

AfbeeldingAfbeelding
brutus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 425
Lid geworden op: wo 8 januari 2003, 00:22
Mijn mountainbike: Gary Fisher HIFi 29er/Merida Big Nine.
Contacteer:

Bier na het fietsen?
Meestal drink ik er een paar voor het mountainbiken, is veel leuker.

Ook na het fietsen [en andere activiteiten] kun je mij blij maken met lekkere koude snavels.
Ben echt een liefhebber van het gerstenat. [kun je ook steeds meer zien.]
En dan het liefst Carmeliet, alle Chouffe, alle Leffe, alle La Trappe, Brugse Lot, Straffe Hendrik en ga zo maar door.

Ben al sinds zeer lang een groot voorstander voor het oprichten van een Bierkerk [voor Ongelovigen]
En ik wil best de eerste BierPaus worden.
Fiat Voluntas
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

nielsvk schreef:13:00 te vroeg voor bier? In Noord-Amerika is het vrij standaard, na een groepsrit ga je meestal gezamenlijk naar de plaatselijke brouwerij voor een stevige lunch en een goed glas ambachtelijk brouwsel.
Heerlijk die Amerikanen en zuid-afrikanen die tijdens de lunch al de BBQ aansteken met een lekker lokaal biertje en het liefst op het strand. Dit probeer ik hier ook te introduceren. Ook omdat het later vaak te koud is voor de BBQ.

Mijn favoriete lokale bieren zijn;
http://www.val-dieu.com/bieren.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://dasbierdesabends.de/biere-blonde-de-malmedy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Afbeelding

:bier:
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Na het biken is een dubbel vaak het lekkerst, maar 's avonds heeft Rochefort, Chimay of Westmalle toch de voorkeur :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kijk! Dit topic begint de juiste vormen aan te nemen. Nog een paar posts erbij, zeg 25 in totaal, over het feit dat 13:00 prima biertijd is, en ik denk dat we er een wet, of minstens een voorgenomen besluit, van kunnen maken!

Ik zie ook al aardig wat bikegerelateerde biertjes voorbij komen. Nog meer daarvan? Lachen man!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Bij mij zit er meestal wel wat tijd tussen een goede rit en het verdiende biertje, als wil ik die 13:00 petitie best tekenen. ;)

Maar meestal ga in dan 's avonds na het eten er even goed voor zitten. Paar jaar terug ging het dan meestal om Duvel, Chouffe of Palm of een ander biertje van onze zuiderburen. Tegenwoordig ben ik wat meer van de Weizen varianten van over de oostelijke grens. In deze tijd van het jaar zijn dat vaker Erdinger Dunkel en Urweisse. Iets minder richting speciaal, maar de Pikantus is nig niet bij mijn duitse slijter gearriveerd :(.

Dit verhaal typende vind ik het hoog tijd om een paar nieuwe speciaalbieren te testen (zodra ik van me hersenschudding af ben). Misschien een forummeet in Eindhoven? Ligt de Bierprofessor daar nog? :lol:
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Gebruikersavatar
Tosmos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 09:26

Een paulaner gaat er na het fietsen altijd wel in :-q

Afbeelding
Plaats reactie