Bier van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik weet eigenlijk niet of dit pilseners / bieren zijn zoals die zijn oorspronkelijk bedoeld, goede vraag :lol:

Wat ik wel weet is dat er juist helemaal niets magisch aan zit en dat maakt ze juist zo lekker.

De smaken zitten een klein beetje in de hoek van een Warsteiner, maar dan een 2.0 versie.

De Kroatische Ozujsko is redelijk goed via internet verkrijgbaar. Het wordt eerdaags warm weer, waag eens een gokje zou ik zeggen (mits je liefhebber bent van een recht toe, recht aan pilsje).
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Stunning schreef: di 15 juni 2021, 20:08 Een goede triple op z'n tijd kan ik prima waarderen, maar persoonlijk ben ik niet zo'n fan van al die drama smaken bieren zoals IPA's, Radlers etc.
Een lekkere triple gaat er af en toe ook wel in :bier:

Ik vind het vooral mooi dat er in de breedte steeds meer te krijgen is en zowel keuze als smaak van alcoholvrij en laag alcoholisch enorm is verbeterd de afgelopen 10 jaar, in die hoek vind ik de IPA's een welkome aanvulling. Omdat ik vaak nog met de auto naar huis moet is het fijn niet de hele avond fris of lauwe pis (van vroeger) te hoeven drinken. Dat je er niet zo lam van wordt vind ik (meestal) ook wel lekker :wink:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Knakker29 schreef: di 15 juni 2021, 14:00 Doorgaans drink ik vooral de alcoholvrije van Brand, die vind ik ook erg geslaagd (vooral om lekker weg te tikken met dit warme weer, of tijdens een lange online vergadering :D ).
Die vind ik ook niet eens zo vervelend nee, vooral de IPA dan. Haalt het niet bij die van Vds maargoed ze kosten dan ook minder dan de helft dus dat compenseert :winkie:
Demoniac schreef: ma 14 juni 2021, 17:29 Bock, love it or hate it.. ik pak er af en toe één in het seizoen 'omdat het erbij hoort', maar op een bockbierfestival ga je mij ook niet vinden, terwijl ik doorgaans dol ben op zoet en roasty. Voor mij zit er net iets te vaak zo'n onaangename metaalsmaak aan.
Exact mijn mening over bocks verwoord :-q Er zijn zeker lekkere te vinden, maar eigenlijk pak ik dan gewoon liever een ander bier.
Stunning schreef: wo 16 juni 2021, 07:37 Ik weet eigenlijk niet of dit pilseners / bieren zijn zoals die zijn oorspronkelijk bedoeld, goede vraag :lol:

Wat ik wel weet is dat er juist helemaal niets magisch aan zit en dat maakt ze juist zo lekker.

De smaken zitten een klein beetje in de hoek van een Warsteiner, maar dan een 2.0 versie.

De Kroatische Ozujsko is redelijk goed via internet verkrijgbaar. Het wordt eerdaags warm weer, waag eens een gokje zou ik zeggen (mits je liefhebber bent van een recht toe, recht aan pilsje).
Ik ben wel benieuwd ook, zal ze proberen te onthouden. Over het algemeen komen inderdaad fijne pilseners uit die hoek.
Tazzy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 juni 2008, 14:00
Mijn mountainbike: Giant XTC4 '04
Contacteer:

Net een spring ale ingeschonken van Pronck, had al een IPA op. Best lekker bier!
Blood, sweat & gears
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Iemand hier al eens iets van Adroit Theory gedronken?
https://www.adroit-theory.com/

Zag ze laatst bij een bierwinkel staan en de namen van de bieren spraken me wel aan.
Erg heavy metal achtig.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Meegs schreef: vr 18 juni 2021, 22:59 Iemand hier al eens iets van Adroit Theory gedronken?
https://www.adroit-theory.com/

Zag ze laatst bij een bierwinkel staan en de namen van de bieren spraken me wel aan.
Erg heavy metal achtig.
Die behoren wel tot de beteren in de bier wereld, en qua artwork misschien wel tot de top 10. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk :-D

Ze brouwen vooral in de NE/D/T/B IPA hoek, en andere varianten. Ook af en toe een stout natuurlijk. Kwalitatief altijd goed, maar aangezien ze meestal ook als zodanig geprijsd zijn even goed kijken welke je wel of niet meeneemt.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Meegs schreef: vr 18 juni 2021, 22:59 Iemand hier al eens iets van Adroit Theory gedronken?
https://www.adroit-theory.com/

Zag ze laatst bij een bierwinkel staan en de namen van de bieren spraken me wel aan.
Erg heavy metal achtig.
Toevallig afgelopen woensdag voor het eerst, Death of Civilization in Slow Motion IV. Erg lekkere imperial NEIPA. Vrijdag het muzikale advies van het blik geluisterd, dat was een stevige bak metal.

Vanavond Oedipus Kinderyoga BA gehad. Dee verwachtingen waren hoog, maar het was tamelijk zuur/wrang. Het heeft op rode wijn-vaten gelegen, dat zou het kunnen zijn, maar deed mij ook aan brett-infectie denken..
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Agamer schreef: do 27 november 2014, 09:13 Na het biken is een dubbel vaak het lekkerst, maar 's avonds heeft Rochefort, Chimay of Westmalle toch de voorkeur :-q
Zie hier een post van mezelf van 7 jaar geleden. Ongelooflijk hoe je smaak kan ontwikkelen over zo'n tijd. Hoewel met de traditionele Belgische bieren natuurlijk niets mis is, is een gewone dubbel toch wel heeeeel lang geleden dat die hier nog eens in het glas heeft gezeten 😮
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Stunning schreef: wo 16 juni 2021, 07:37 Ik weet eigenlijk niet of dit pilseners / bieren zijn zoals die zijn oorspronkelijk bedoeld, goede vraag :lol:

Wat ik wel weet is dat er juist helemaal niets magisch aan zit en dat maakt ze juist zo lekker.

De smaken zitten een klein beetje in de hoek van een Warsteiner, maar dan een 2.0 versie.

De Kroatische Ozujsko is redelijk goed via internet verkrijgbaar. Het wordt eerdaags warm weer, waag eens een gokje zou ik zeggen (mits je liefhebber bent van een recht toe, recht aan pilsje).
Ozujsko is een fijn pilsje! Zat van gehad -ijskoud- in de schaduw bij 30 graden plus.
Zmajska pivovara heeft een heerlijke pale ale, met vlierbloesem.

Verder ben ik niet zo van de “smaakjes”. Ondanks dat ik uit Twente kom drink ik het liefst Heineken of warsteiner. Daarnaast graag een weizen: paulaner, franziskaner of Schneider weisse. Een IPA als het warm is, maar na 2 of 3 is dat ook wel mooi geweest.
Dubbels, tripels en quadrupels gaan er ook prima in maar niet zo vaak.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Laatst was Warsteiner in de aanbieding, weer eens een kratje meegenomen. Blijft toch gewoon smaakvolle pils :-q

Ik vind het wel jammer dat sommige Duitse stijlen zo weinig te zien zijn of slecht verkrijgbaar buiten hun gebied, al is het wel een goede reden om het eens daar te drinken (alt, rauch, schwarz, marzen etc) :winkie:
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

floris500 schreef: do 1 juli 2021, 09:24 Laatst was Warsteiner in de aanbieding, weer eens een kratje meegenomen. Blijft toch gewoon smaakvolle pils :-q

Ik vind het wel jammer dat sommige Duitse stijlen zo weinig te zien zijn of slecht verkrijgbaar buiten hun gebied, al is het wel een goede reden om het eens daar te drinken (alt, rauch, schwarz, marzen etc) :winkie:
Heel veel Duitse bieren mogen niet in Nederland worden verkocht omdat er geen conserverende middelen inzitten.
Sommige zijn. Daarom aangepast om in Nederland verkocht te mogen worden
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Sabazius schreef: zo 4 juli 2021, 09:22
floris500 schreef: do 1 juli 2021, 09:24 Laatst was Warsteiner in de aanbieding, weer eens een kratje meegenomen. Blijft toch gewoon smaakvolle pils :-q

Ik vind het wel jammer dat sommige Duitse stijlen zo weinig te zien zijn of slecht verkrijgbaar buiten hun gebied, al is het wel een goede reden om het eens daar te drinken (alt, rauch, schwarz, marzen etc) :winkie:
Heel veel Duitse bieren mogen niet in Nederland worden verkocht omdat er geen conserverende middelen inzitten.
Sommige zijn. Daarom aangepast om in Nederland verkocht te mogen worden
Wat is je bron? Ik vind deze wel interessant.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat ik heb gehoord:
Traditioneel wordt Duits bier gebrouwen volgens het Reinheitsgebod.
Dat staat haaks op de EU voorschriften voor levensmiddelen.
Dus mag niet meer.
Behalve in Duitsland zelf.

Verbeter me als ik het fout heb.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Dat klopt en daardoor is Duits bier niet zolang houdbaar ik geloof ongeveer een maandje. En daardoor mag het niet geëxporteerd worden.
Maar er zijn meerdere Duitse producten die aangepast moeten worden voor export omdat het langer houdbaar moet zijn.
Mooi voorbeeld is Erdinger als je deze in Nederland koopt is het een vrij helder biertje maar als je deze in Duitsland koopt is hij wat donkerder en troebel.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Plaats reactie