Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

kermit schreef:
38x10 schreef:Vind ik toch wat anders. Hard omhoog kunnen fietsen "hoort" net als kundig kunnen sturen bij de standaard skills van de MTB'er.
(...)
Maar het hoort natuurlijk bij jouw persoonlijke perceptie van een mountainbiker, er zijn ook mensen op een mtb die totaal niet met snelheid bezig zijn en dan zijn goed ontwikkelde skills ook minder belangrijk (voor de goede orde, dat is ook niet mijn favoriete manier van fietsen).
Uiteraard! Waarmee ik maar wil zeggen dat het IMHO net zo legitiem is om te stellen dat je als "echte" MTB'er hard omhoog moet kunnen rossen als dat een "echte" goed omlaag moet kunnen sturen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: Uiteraard! Waarmee ik maar wil zeggen dat het IMHO net zo legitiem is om te stellen dat je als "echte" MTB'er hard omhoog moet kunnen rossen als dat een "echte" goed omlaag moet kunnen sturen.
Het grote verschil is dat je voor hard omhoog rijden tijd moet hebben om dat te trainen en bij te houden, hard naar beneden lukt mij ,met de in de loop der jaren opgebouwde skills, ook wel als ik een poos wat minder fiets. :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik denk dat het met de E-bikes wel meevalt. Ik geloof ( hoop ) niet dat de echte sporter zich laat verleiden door "vals te spelen" met een E-bike. IMHO zal degene op de E-bike die extra ondersteuning dan "nodig" hebben.
Iemand die op een gewone MTB al geen fatsoen heeft zal dat ook op de E-mtb niet hebben ( en andersom ook niet ) daar veranderd dat motortje niks aan.

Ik geloof dat we ons zelf er drukker over maken dan nodig is, op de ronde rondom Nijmegen heb ik er in alle eerlijkheid nog maar 1 gezien! Die haalde me wel in bergop op een stukje asfaltklim maar daar had ik geen last / hinder van.

Ik heb t dan wel over E-MTB's met een motor als ondersteuning, die andere die hier genoemd worden en de 50km/u halen ken ik niet, zou ze dan ook net als crossmotoren niet in het bos willen tegenkomen. Die snelheid hoort gewoon niet in het bos.

Verder wat Prulleman zegt; kort samengevat een beetje meer rekening houden met elkaar.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Omdat het alweer een tijdje stil is in dit topic:
https://www.ed.nl/auto/s-werelds-snelst ... ~abc16cd2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland



Het meest charmerende... In dezelfde tijd kun je gewoon meer leuke trails rijden en rijd je je niet compleet leeg op de uphills; dan ben je vanzelfsprekend niet op een polderroute onderweg.

Daar heb je overigens niet zo'n halve motorfiets met trappers voor nodig.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

E-bike is de nieuwe shuttle?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je het zo wilt zien, alleen:
a) heb je met een shuttle altijd een chauffeur nodig met en met een e-bike niet,
b) moet je een weg hebben waar je kunt en mag rijden, op sommige plaatsen is of die weg niet voorhanden of ben je wel heel serieus aan het omrijden.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Sommigen gebruiken hem ook voor herstelritjes, daar zit ook wel wat in.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Je kunt ook langzamer fietsen....
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Dat maar niemand beweert dat het best meevalt met het aandeel e-mtb's.....vandaag was zowat de helft elektrisch aan het biken. Was op de nieuwe Maastricht route.
Over 2 jaar is de full-man powered bike een uitzondering.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ramon 73 schreef:Dat maar niemand beweert dat het best meevalt met het aandeel e-mtb's.....vandaag was zowat de helft elektrisch aan het biken. Was op de nieuwe Maastricht route.
Over 2 jaar is de full-man powered bike een uitzondering.
Testdag? Daar struikel je over op het moment.
Ik ben er tot nu toe in het wild nog maar eentje tegengekomen en dat was op een verbindingsroute. (En die had dan wél meteen zo’n motor bij je crank, geen idee hoe dat heet, én een motor in allebei z’n wielnaven)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik werd vorige week kneiterhard ingehaald door een elektrobrommer. Wachtte netjes tot hij er langs kon, maar ik blijf het een raar gezicht vinden. Vervolgens bleek dezelfde figuur een handjevol KOMs op rondje Amerongen gereden te hebben. Dat vind ik dan weer een beetje sneu.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gisteren gezien wat een e-mtb kan, en wat niet. Want hoewel dankzij de e-motor de betreffende biker makkelijk de Tuin van Frank kon verlaten (die uitgang is voorzien van twee dikkere wortels achter elkaar) bleek desbetreffende e-biker geen techniek te hebben en was het vervolg van Hooge Vuursche eigenlijk te hoog gegrepen.

Vandaag zelf weer eens e-mtb's testen. Volgens mij is het een kwestie van tijd tot een veel groter deel van de mts'ers een e-mtb aanschaft. Want waarom regelmatig mountainbiken of zelfs trainen als dat met een e-mtb niet hoeft. En het besef dat mountainbiken een sport is en je dus eerst lessen moeten volgen is ook nu nog niet ingedaald. Dus of dat dan indaalt als men een e-mtb aanschaft valt te betwijfelen.

Het is nu nog de kat uit de boom kijken voor vele mtb'ers, en wachten op een aantal e-pioneers.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Rayb81 schreef:Sommigen gebruiken hem ook voor herstelritjes, daar zit ook wel wat in.
En die profs hebben vast geen énkele andere reden om die dingen aan te prijzen!
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Alien schreef:
Rayb81 schreef:Sommigen gebruiken hem ook voor herstelritjes, daar zit ook wel wat in.
En die profs hebben vast geen énkele andere reden om die dingen aan te prijzen!
Inderdaad :bier:
Het is gewoon de volgende melkkoe van de fiets industrie, voor stadsfietsen is het al big business, voor MTB zit het er ook aan te komen. De industrie doet er in ieder geval alles aan. Als ze ook YouTubers als Sam Pilgrim sponsoren...
Gesloten