De actieradius is heel sterk afhankelijk van de ondersteuningsstand die je gebruikt. Ik denk dat met een 500Wh accu de rit die je beschrijft prima te doen is, maar dan moet je wel het grootste deel in eco rijden. Wat overigens ook goed te doen is, ook in eco fiets je redelijk makkelijk 25km/h op vlakke stukken.Mate schreef: ↑do 31 december 2020, 12:36 @Frankie70 ik ben mij ook een beetje aan het oriënteren en heb interesse in de Levo turbo. Ik lees dat jij ook een Levo hebt. Kan je mij misschien iets meer vertellen over de accu duur.
Ik fiets veel in het westen van het land ( Noordwijk, Zandvoort en Schoorl ), en rij afstanden van 55 tot ongeveer 75 km. Een rondje welke ik bv veel fiets is eerst over de weg naar Noordwijk, daar de nodige tracks pakken en weer over de weg terug. Dit is dan 45km over de weg en ongeveer 20km tracks totaal 65km.
Dit is wat ik minimaal van een e-mtb verlang...
Een Levo met 700Wh accu geeft natuurlijk nog meer marge in de actieradius...
@Losseschroef, ik heb het aanbod momenteel niet meer zo goed op m'n netvlies als toen ik 2,5 jaar geleden mijn eigen e-mtb kocht, maar een fully voor dat budget zal waarschijnlijk niet voorzien zijn van toponderdelen
Mijn vriendin heeft afgelopen voorjaar een Cube hardtail gekocht (Acces Hybrid) met een adviesprijs van €2.800,-
Daar zat een Suntour met twee staalveren en zonder fatsoenlijke demper in (wel 34mm stanchions), wielen met Shimano 400 naven (Alivio niveau?), een Sram SX groep en geen dropper. In feite betaal je vooral voor de basis van een goede motor en grote accu (Bosch 625Wh) en een fatsoenlijk frame. Om echt te mountainbiken is die afmontage imo ondermaats, met name de vork.
Ik heb de fiets meteen opgewaardeerd met een RCZ-aanbieding-Aion en de dropper die overgebleven was van mijn eigen fiets. Maar afgaande op de afmontage van deze 2.800 euro hardtail vrees ik dat een fully van 3.500 euro niet heel veel beter afgemonteerd zal zijn.
Bosch biedt accu's van 500Wh en 625Wh aan, als je de actieradius van de 625 niet persé nodig hebt is het misschien beter het budget in wat betere onderdelen te stoppen dan in de grotere accu.
Of incalculeren om langzaamaan wat te upgraden.
De fiets rijdt verder prima, ik vond zelfs het stuurgedrag op de lokale mtb-rondjes boven verwachting prettig. Op papier is de geo conventioneler dan die van mijn Merida (met name een steilere vork en langere chainstays) maar iig op dit soort terrein reed het -na enige gewenning- prettig.
Afgaande op mijn ervaring met mijn Merida e-onesixty kan ik daar maar een ding over zeggen: dikke vette aanrader!
Maar dat was 2,5 jaar geleden al een 5.000 euro fiets met een van de beste afmontages in die prijsklasse en een geometrie die mij iig perfect ligt.
Maakt wel dat als ik nu in de markt zou zijn voor een opvolger ik zeker bij Merida zou kijken.
Maar willen is een ding, leverbaar zijn is ook bij e-mtb's een ander ding...