Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

mauke schreef: zo 17 januari 2021, 23:24 Ja vind het een leuk pakketje, wat ik wel een beetje jammer/slecht vind zijn die foto's die ze gebruiken.
Waarom niet een wat ruimer aantal foto's en vooral wat netter.
Deze bijvoorbeeld die ik nu besteld heb, ik dacht dat het een zilveren radon logo op de downtube was. Dit is een zwart logo maar door lichtval gewoon niet duidelijk.
En als ik plaatjes op google kijk van de oude modellen zitten daar ook pareltjes tussen..
Afbeelding
Ik ben heel benieuwd naar deze fiets, heb deze serieus overwogen.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Dit komt meer in de buurt van wat ik als opvolger zoek; alleen jammer dat ie niet in alu verkrijgbaar is...

https://www.vojomag.nl/test-nieuw-orbea ... startpunt/
feel the fear,do it anyway!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik heb toevallig de sl en de levo getest, en moet wel zeggen dat het ook echt een plezier was op de sl.. je voelt direct dat je iets rijd wat makkelijker te besturen is en ook heel prettig in de performance.
Wat ik wel vind is dat je bijv een levo kan terug zetten in koppel zodat je hetzelfde gedrag krijgt in vermogen wat de sl heeft.. anders om kan dit natuurlijk niet als je dan een rit hebt waar je echt even wat meer nodig hebt baal je dan natuurlijk. Alles waar je nu rijd analoog en je bent een beetje fit is natuurlijk vaak gewoon goed te doen met een beetje extra power. Ik ben dus zelf nu ooj gegaan voor wat extra en ga deze proberen aan te passen naar de sl zodat je echt nog een lekker gevoel hebt bij het fietsen.. daarbij gaat het berijk ook een stuk omhoog wat voor lange ritte ook weer prettig is.
Maar zoek je iets wat echt nog in de buurt komt van een analoge bike zijn dat top opties
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb laatst ook op een Levo gereden van een collega.

Mijn ervaring met de Levo (en 1 andere hardtail E-bike) is dat het ze leuk zijn om je routes te rijden zonder dat je kapot bent. Of in het buitenland met veel hoogtemeters.

Wat mij vooral weerhoud van het zelf aanschaffen van een E-MTB is dat ze door het gewicht niet meer speels zijn, natuurlijk kan je er nog best een tafeltje mee springen die bergaf ligt maar een beetje bunnyhop is al een uitdaging. Het zijn echte dode logge machines op speels gebied in mijn beleving.

Maar er komt zeker een tijd dat ik er wel één aanschaf en die tijd is vaat en zeker minder ver in de toekomst dan ik nu denk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

maverick76 schreef: wo 20 januari 2021, 10:47 Ik heb laatst ook op een Levo gereden van een collega.

Mijn ervaring met de Levo (en 1 andere hardtail E-bike) is dat het ze leuk zijn om je routes te rijden zonder dat je kapot bent. Of in het buitenland met veel hoogtemeters.

Wat mij vooral weerhoud van het zelf aanschaffen van een E-MTB is dat ze door het gewicht niet meer speels zijn, natuurlijk kan je er nog best een tafeltje mee springen die bergaf ligt maar een beetje bunnyhop is al een uitdaging. Het zijn echte dode logge machines op speels gebied in mijn beleving.

Maar er komt zeker een tijd dat ik er wel één aanschaf en die tijd is vaat en zeker minder ver in de toekomst dan ik nu denk.
Je hebt er vorig jaar nog een gehad. Alweer vergeten zeker :winkie: :D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja maar die was op de bovengenoemde reden na 3 dagen “proberen” weer terug naar Mantel.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

maverick76 schreef: wo 20 januari 2021, 10:47 Ik heb laatst ook op een Levo gereden van een collega.

Mijn ervaring met de Levo (en 1 andere hardtail E-bike) is dat het ze leuk zijn om je routes te rijden zonder dat je kapot bent. Of in het buitenland met veel hoogtemeters.

Wat mij vooral weerhoud van het zelf aanschaffen van een E-MTB is dat ze door het gewicht niet meer speels zijn, natuurlijk kan je er nog best een tafeltje mee springen die bergaf ligt maar een beetje bunnyhop is al een uitdaging. Het zijn echte dode logge machines op speels gebied in mijn beleving.

Maar er komt zeker een tijd dat ik er wel één aanschaf en die tijd is vaat en zeker minder ver in de toekomst dan ik nu denk.
Maar wat ik zeg he, de levo vond ik ook wel echt iets anders dan een fiets.. de levo SL zou je echt eens moeten testen! Dat is indd voor de bunnyhop wel aan de zwaardere kant maar voelt kwa bochtenwerk enz echt als een speels fietsje nog!
Orbea heeft nu ook zon modelletje en volgens mij gaan er nog velen volgen!! Ik denk dat het echt iets is voor fietsers die nog aardig fit zijn en toch net wat meer willen genieten(meer energie over hebben)op een enduro ritje of mis net die extra kilometers eraan knopen bijv..
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik kan hem wel proberen maar ik wil mijn nier nog zo graag even houden. :roll:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Verkoop je toch een ander orgaan :roll:
Of toch veel blijven bewegen en conditie houden..
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Net als jij heb ik de éne blessure na de ander dit jaar. Met dat blijven bewegen/fietsen gaat het niet zo lekker de afgelopen tijd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Was niet kwaad bedoeld hoor.
Blessures helpen niet nee, maar het herstellen helpt mij voorlopig wel om een beetje meer aandacht aan bewegen te geven. Ik hoop dat jij ook weer snel kan lopen en/of fietsen.
Lekker fietsen!
Larrrrrs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 21 januari 2021, 00:22

Jazeker, al regelmatig tegen gekomen in het bos. In (volgens mij) alle gevallen full-suspension.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

maverick76 schreef: wo 20 januari 2021, 23:59 Net als jij heb ik de éne blessure na de ander dit jaar. Met dat blijven bewegen/fietsen gaat het niet zo lekker de afgelopen tijd.
Das balen ja, ik heb hem ook aangeschaft omdat ik gewoon niet zoveel kan fietsen dan ik eigenlijk zou willen. en zou allemaal best kunnen maar ze hebben die fietsen niet voor niets uitgevonden toch. Helaas zijn ze nog wel erg prijzig ja maar ik ga hem ook gebruiken bij mooi weer voor woon werk en denk sowieso wat meer op de fiets als je zoiets hebt staan.
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Ik kan wel zeggen dat ik meer ben gaan fietsen nu ik een Levo heb. Afgelopen maand 500km gefietst, en ik kan inmiddels wel zeggen dat ik net zo moe thuis kom als voorheen met de gewone mtb. Alleen rij ik nu grotere afstanden...
Op de single track kan je hartstikke speels en desgewenst agressief rijden door het feit dat je meer veerweg hebt en grovere banden waardoor je de bochten sneller kan nemen.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Mate schreef: za 23 januari 2021, 20:28 Ik kan wel zeggen dat ik meer ben gaan fietsen nu ik een Levo heb. Afgelopen maand 500km gefietst, en ik kan inmiddels wel zeggen dat ik net zo moe thuis kom als voorheen met de gewone mtb. Alleen rij ik nu grotere afstanden...
Op de single track kan je hartstikke speels en desgewenst agressief rijden door het feit dat je meer veerweg hebt en grovere banden waardoor je de bochten sneller kan nemen.
En toch word je lui op de emtb. Ik ben het helemaal met je eens. Ik geniet met de emtb ook op de singletracks. Meer dan met een gewone mtb. Daarom heb ik hem ook weggedaan. Ik kwam na de ritten ook vaak met vermoeide benen thuis.
Totdat ik besloot om er een gravel bij te pakken. Wat viel het op het begin vies tegen op een singletrack. Het weer op snelheid komen na een bocht was er toch effe uit. Heb toch weer flink aan de bak gemoeten om de explosiviteit weer terug te krijgen.

Maar los daarvan. De emtb is er nog steeds en heb er nog steeds de grootste lol op. Net als op de gravel.
Gesloten