Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vittoria Mezcal en Maxxis Rekon zijn er in 2.6 en dat zijn geen hele grove banden. Ik meen dat ook de Ikon er in die maat is en die is nog meer xc.

In 2.35/2.4 is de keuze in xc-achtige banden nog groter. Racing Ray/Ralph etc.

Ik heb dus zelfs een Rekon in 2.8 (27.5")
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Van Vittoria zijn de E-Barzo en E-Agarro wel interessant. Deze zijn in de meest gangbare maten te verkrijgen.

De Racing Ralph is er ook speciaal voor de EMTB in de breedte 2.35. Voor zou je kunnen kiezen voor de nobby nic in de breedte 2.60.

Of ...

Achter de Racing Ray 2.35 of de Rock Razor 2.35 en voor de Nobby nic 2.60.
Dit zijn allemaal banden welke geschikt zijn voor de EMTB...

Dit zijn bandjes die bij mijn gebruik passen en dus erg persoonlijk.
Ik rij veel op zandbanen met harde ondergrond ( single track ).
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Die Wolfpack heeft inderdaad ook mooie bandjes voor de EMTB. En zeer vriendelijk geprijst!!!

Zoals gezegd de Cross 2.60 voor en Race 2.40 achter.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mate schreef: zo 24 januari 2021, 19:08
mauke schreef: zo 24 januari 2021, 18:59

Ligt een beetje aan wat je zoekt.. xc is er vooral tot 2.25. Trail/enduro is er genoeg in 2.35/2.40 en soms zelfs 2.6
En dat bedoel ik dus...
Ik wil met een totaal gewicht van ongeveer 110 kg geen banden van 2.25. Ik wil dan minimaal 2.35 en 2.40 voor XC gebruik. En die zijn er nog niet heel veel.
Continental crossking is er in 2.3 en 2.6 weet ik. De 2.3 valt al aardig aan de brede kant vergeleken met maxxis bijv.. ik ga denk ik ook voor de crosking achter en trailking voor in 2.6
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij je eerste rit in serieus terrein met steile beklimmingen ga je spijt krijgen ;-)
Dan gaat zo'n X-king gigantisch door de mand vallen. En "steil" als in, op een analoge bike moeten lopen.

Voor NL-gebruik zal het prima gaan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

kermit schreef: ma 25 januari 2021, 11:19 Bij je eerste rit in serieus terrein met steile beklimmingen ga je spijt krijgen ;-)
Dan gaat zo'n X-king gigantisch door de mand vallen. En "steil" als in, op een analoge bike moeten lopen.

Voor NL-gebruik zal het prima gaan.
Thanks voor de tip. wellicht probeer ik die maxxis ook eerst nog even uit ook. het is de 3c versie en die had ik de laatste keer niet, maar twijfel of dat kwa grip gevoel iets uit gaat maken aan de voorkant.
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Erwin25 schreef: za 23 januari 2021, 23:58 Wolfpack Cross (2.4) voorop en de Race (2.25) achterop. Veel fijner fietsen dan de overkill downhill banden die er standaard op zitten. Ik heb ze gekocht bij Elan in Nijmegen.
Heb ook een setje besteld. Alleen heb ik gekozen om voor en achter voor 2,4 te gaan...
Ben benieuwd;-))
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Dat zal je zeker bevallen.
Het verschil in breedte tussen 2.25 en 2.4 inch is nihil. Het scheelt na montage 2mm in breedte.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Schoonvader rijdt met Specialized Fasttrak 2.6 op z'n Levo... ook enorm tevreden over!
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding



Dat kaal aluminium is hem helemaal he dit jaar geloof ik?


Zit daar nou helemaal geen coating overheen? Gepolijst is het wel zo te zien. Misschien ook nog blanke lak?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Af fabriek kan ik me bijna niet voorstellen dat er geen blanke lak overheen zit. Een echt kaal frame blijf je poetsen als het moet blijven blinken, en blank alu gaat meteen corroderen.
Bij DIY kaal gemaakte frames hangt het af van de moeite die de betreffende persoon wilde doen ;-)

Commencal blijft toch een merk om mee te nemen in je lijstje als je voor een e-fully in de markt bent. Veel waar voor je geld (geen idee van de levertijden).
Toen ik mijn Merida kocht (2018) had ik de Meta ook al als 2e op mijn lijstje staan...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Erwin25 schreef: di 26 januari 2021, 10:13 Dat zal je zeker bevallen.
Het verschil in breedte tussen 2.25 en 2.4 inch is nihil. Het scheelt na montage 2mm in breedte.
Ben ook erg benieuwd! Heb de bandjes al binnen...
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

D-man schreef: di 26 januari 2021, 14:08 Schoonvader rijdt met Specialized Fasttrak 2.6 op z'n Levo... ook enorm tevreden over!
Dat zijn ook mooie bandjes!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: di 26 januari 2021, 15:26 Af fabriek kan ik me bijna niet voorstellen dat er geen blanke lak overheen zit. Een echt kaal frame blijf je poetsen als het moet blijven blinken, en blank alu gaat meteen corroderen.
Bij DIY kaal gemaakte frames hangt het af van de moeite die de betreffende persoon wilde doen ;-)

Commencal blijft toch een merk om mee te nemen in je lijstje als je voor een e-fully in de markt bent. Veel waar voor je geld (geen idee van de levertijden).
Toen ik mijn Merida kocht (2018) had ik de Meta ook al als 2e op mijn lijstje staan...
Sowieso mooi spul dat Commencal :bier:
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Er valt hier regelmatig de opmerking te lezen ( van mensen die echt niet weten waar ze over praten...) dat je op een EMTB lui wordt, als je het al niet bent!

Vanmiddag heerlijk rondje gefietst en had de laatste 10 km windje mee. Ik heb de laatste 10 km ruim boven de 30 km/h getrapt terwijl mijn fiets dan al een poosje niet meer ondersteunt. Leuk om te zien dat je dan ook 10 km geen batterij verbruik hebt..

Maar waar het omgaat is dat mijn conditie in de maand januari echt wel verbetert is, en dat met de EMTB!

( ik fietste normaal tijdens de winter ongeveer 250 km per maand op een normale MTB tegenover ongeveer 600 km nu met de EMTB. )
Gesloten