Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Ik zit zelf vaker op internationale ( specifieke EMTB fora ), alleen omdat die overzichtelijker zijn. Lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk dat steeds meer mensen met een EMTB over stappen op deze fora....
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mate schreef: do 11 februari 2021, 20:26 Ik zit zelf vaker op internationale ( specifieke EMTB fora ), alleen omdat die overzichtelijker zijn. Lijkt mij ook niet onwaarschijnlijk dat steeds meer mensen met een EMTB over stappen op deze fora....
Ik denk eerder het er gewoon afentoe even bijpakken.. ik vind die sysjes hier nog altijd leuk en een letsride internationaal is ook wat minder handig 😁
Mate
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 22:26

Haha, ja dat wordteen beetje lastig. Aan de andere kant, ik zie wel hele mooie plaatjes van tracks op schitterende plaatsen....

Maar ik moet zeggen dat ik “dit”forum er af en toe even bij pak en meer op specifieke EMTB fora zit...
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

baron062 schreef: do 11 februari 2021, 09:26 Die vraag is eerder gesteld, en we, moderatorteam, zijn er nog niet over uit wegens veel overlap met de normale MTB's en normale e-bikes. De behoefte die ik bespeur lijkt vooral "Bikeadvies" te zijn, en daar hebben we al een afdeling voor.
Dat is de behoefte die jij hier op dit forum bespeurt. Houd je daar ook rekening met het feit omdat er juist helemaal niks is dat mensen ook bepaalde vragen niet uiten. Ik heb een account op het e-mtb forum en ga daar heen met specifieke e-mtb vragen. Daarnaast heerst er een vooroordeel over het gebruik van een e-mtb.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

superrob schreef: vr 12 februari 2021, 00:37
baron062 schreef: do 11 februari 2021, 09:26 Die vraag is eerder gesteld, en we, moderatorteam, zijn er nog niet over uit wegens veel overlap met de normale MTB's en normale e-bikes. De behoefte die ik bespeur lijkt vooral "Bikeadvies" te zijn, en daar hebben we al een afdeling voor.
Dat is de behoefte die jij hier op dit forum bespeurt. Houd je daar ook rekening met het feit omdat er juist helemaal niks is dat mensen ook bepaalde vragen niet uiten. Ik heb een account op het e-mtb forum en ga daar heen met specifieke e-mtb vragen. Daarnaast heerst er een vooroordeel over het gebruik van een e-mtb.
+1
Het feit dat het e-mtb topic onder "loungebar" valt zegt ook iets ? Gelukkig wordt er intussen wat serieuzer en genuanceerder naar gekeken omdat er diverse members zijn overgestapt op een e-mtb.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

superrob schreef: vr 12 februari 2021, 00:37
baron062 schreef: do 11 februari 2021, 09:26 Die vraag is eerder gesteld, en we, moderatorteam, zijn er nog niet over uit wegens veel overlap met de normale MTB's en normale e-bikes. De behoefte die ik bespeur lijkt vooral "Bikeadvies" te zijn, en daar hebben we al een afdeling voor.
Dat is de behoefte die jij hier op dit forum bespeurt. Houd je daar ook rekening met het feit omdat er juist helemaal niks is dat mensen ook bepaalde vragen niet uiten. Ik heb een account op het e-mtb forum en ga daar heen met specifieke e-mtb vragen. Daarnaast heerst er een vooroordeel over het gebruik van een e-mtb.
En ik altijd maar denken dat dit topic bedoeld was om je e-bike te verantwoorden....... :bier:
feel the fear,do it anyway!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

superrob schreef: vr 12 februari 2021, 00:37
baron062 schreef: do 11 februari 2021, 09:26 Die vraag is eerder gesteld, en we, moderatorteam, zijn er nog niet over uit wegens veel overlap met de normale MTB's en normale e-bikes. De behoefte die ik bespeur lijkt vooral "Bikeadvies" te zijn, en daar hebben we al een afdeling voor.
Dat is de behoefte die jij hier op dit forum bespeurt. Houd je daar ook rekening met het feit omdat er juist helemaal niks is dat mensen ook bepaalde vragen niet uiten. Ik heb een account op het e-mtb forum en ga daar heen met specifieke e-mtb vragen. Daarnaast heerst er een vooroordeel over het gebruik van een e-mtb.
Dat vooroordeel geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn genoeg "analoge bikers" die gewoon genuanceerd naar e-mtb's kunnen kijken. Maar een deel zit inderdaad wel met (voor)oordelen, dat zul je ook nog heel lang houden vrees ik. Dat gaat ook niet weg met een apart onderdeel voor e-mtb's op het forum ;-)

Maar het lijkt mij daarom misschien wel goed om zo min mogelijk onderscheid tussen analoog en e-biken te maken. Er zijn uiteindelijk veel meer overeenkomsten dan verschillen in de beleving van de hobby maar ook in de onderdelenkeuze.
Dus voor vragen over banden, vering, etc. is er niet zoveel reden tot een aparte e-mtb sectie, die kun je gewoon in de daarvoor aanwezige topics kwijt.

Het enige waarvoor ik eventueel naar het Engelstalige e-mtb forum ga zijn vragen die puur aan de electronica gerelateerd zijn. Met een grote wereldwijde kennisbron heb je dan meer kans op bruikbare antwoorden dan met dat kleine groepje e-bikers in NL/hier op het forum.

En dingen kunnen veranderen, wie weet wat er allemaal nog gebeuren gaat. Misschien rijdt over vijf jaar 90% hier op een e-mtb en houden we een apart hoekje aan voor die paar analoog bikende fossielen... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

kermit schreef: vr 12 februari 2021, 11:36 Maar het lijkt mij daarom misschien wel goed om zo min mogelijk onderscheid tussen analoog en e-biken te maken. Er zijn uiteindelijk veel meer overeenkomsten dan verschillen in de beleving van de hobby maar ook in de onderdelenkeuze.
Dus voor vragen over banden, vering, etc. is er niet zoveel reden tot een aparte e-mtb sectie, die kun je gewoon in de daarvoor aanwezige topics kwijt.

Het enige waarvoor ik eventueel naar het Engelstalige e-mtb forum ga zijn vragen die puur aan de electronica gerelateerd zijn. Met een grote wereldwijde kennisbron heb je dan meer kans op bruikbare antwoorden dan met dat kleine groepje e-bikers in NL/hier op het forum.

Goede duidelijke onderbouwing waarom het is zoals het is en een E-MTB gedeelte niet nodig / dubbelop is. :-q
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

als je eens wist hoe vaak ik in het verleden "hier" weggescholden werd met mijn singlespeed verhalen , dan hebben de E-mtb'ers nog een lange weg te gaan voordat ze serieus genomen gaat worden :winkie:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Hilco schreef: vr 12 februari 2021, 14:06 als je eens wist hoe vaak ik in het verleden "hier" weggescholden werd met mijn singlespeed verhalen , dan hebben de E-mtb'ers nog een lange weg te gaan voordat ze serieus genomen gaat worden :winkie:
Dat zal met 29ers en gravelbikers niet veel anders zijn geweest denk ik :winkie:

En toch ga ik lekker vanaf volgende week in mijn lycrapakje met mijn nieuwe E-mtb door de bagger Strava Kommetjes verpulveren :D :bier:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In lycra op een e-mtb ? :o

Ik vindt dan weer dat zulke personen een aparte sectie op dit forum zouden moeten hebben.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

MonkeyRider schreef: vr 12 februari 2021, 14:16
Hilco schreef: vr 12 februari 2021, 14:06 als je eens wist hoe vaak ik in het verleden "hier" weggescholden werd met mijn singlespeed verhalen , dan hebben de E-mtb'ers nog een lange weg te gaan voordat ze serieus genomen gaat worden :winkie:
Dat zal met 29ers en gravelbikers niet veel anders zijn geweest denk ik :winkie:

En toch ga ik lekker vanaf volgende week in mijn lycrapakje met mijn nieuwe E-mtb door de bagger Strava Kommetjes verpulveren :D :bier:
ride safe :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

tiewrap schreef: vr 12 februari 2021, 14:37 In lycra op een e-mtb ? :o

Ik vindt dan weer dat zulke personen een aparte sectie op dit forum zouden moeten hebben.
Nou, er zijn grenzen aan onze tolerantie... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En meteen hierop volgend de mededeling dat we vanaf nu in "bikeadvies" verder gaan over de fantastische uitvinding der e-mtb's ;-)
Daar komt een topic bovenin te staan en in de lounge gaan we het topic afsluiten:

Naar aanleiding van wat vragen van members hierover hebben we besloten het e-mtb topic uit de lounge te halen en naar de “bikeadvies” sectie te verplaatsen. In de lounge hoorde het eigenlijk allang niet meer thuis maar we hadden een appje van een member nodig om daar even wakker voor te schrikken ;-)

We hebben uiteraard ook nagedacht en overleg gehad over een complete sectie voor e-mtb’s zoals er voor de gravelbikes bestaat. De reden om dat niet te doen is dat de overlap tussen analoog en e-biken veel groter is dan met gravelracers, waardoor heel veel vragen ook in de reguliere topics passen.
De onderdelen die op e-mtb’s zitten en de beleving van de hobby overlappen voor een heel groot deel, voor vragen over banden, vering, remmen etc. kun je dan ook gewoon in de bestaande topics die daarover gaan terecht. We zitten niet te wachten op een soort schaduwtopics van wat er al loopt.

Als moderators willen we ook het liefst zo min mogelijk hokjes timmeren, de focus op het forum houden we graag op dat wat ons bindt in het beleven van onze hobby: lekker in het terrein op een fiets spelen. De vorm is weliswaar verschillend, maar het plezier daarbij is net zo groot op een e-mtb als op een analoge, op een hardtail, een fully, een starre singlespeed of een gravelbike.

Uiteraard zal er best eens een grijs gebied zijn als je wat wilt posten/vragen, dat is er ook zonder de e-mtb’s al. Ik noem maar wat, je bent een beginner, vrouw, en je hebt een vraag over banden…

Dus dan weten jullie een beetje de reden voor deze keuze.
Een ding verandert nooit: have fun on the trails en op het forum, ongeacht je fiets ;-)


Vanaf nu kunnen we hier verder:
viewtopic.php?f=3&t=149731
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten