Ik denk dat de discussie "wel of geen" e-bikes in het verkeer intussen achterhaald is. Er worden meer E-bikes verkocht als andere fietsen dus over een paar jaar is het de overgrote meerderheid. Ook speed-pedelics zullen hun plekje wel vinden als vervanger van de bromfiets, waarschijnlijk op de openbare weg binnen de bbk en op (snel) fietspaden buiten de bbk.
Als het er voor zorgt dat er meer mensen uit de stadauto blijven en er minder recreatief wordt getoerd met auto's of motoren dan is dat alleen maar winst. We leven nu eenmaal op een kluitje.....dus moet je jezelf af en toe aanpassen aan veranderingen en ontwikkelingen.
Ouderen op E-bikes is natuurlijk een vergelijkbaar "probleem" als ouderen in de auto.....of in de supermarkt bij de kassa...............misschien is iets meer respect en wat minder haast daarvoor de oplossing ? De maatschappij is niet alleen voor hippe&vlotte 20-50ers maar ook voor kinderen en ouderen......en daar moet je af en toe rekening mee houden. Ik vind een onhandige oudere die nog moet wennen aan zijn E-bike minder gevaarlijk als een jongere die met zijn verse rijbewijs te hard met zijn auto door de wijk scheurt........dus als we dan ergens "begrenzers" moeten inbouwen ?
Ik denk dat E-mtbers, net als mtb-ers en racefietsers af en toe enorm asociaal zijn.......ik zie persoonlijk niet veel verschil
Elektrische mountainbikes
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Dus onveilig gedrag, beperkt reactie vermogen en geen controle over je fiets moeten we zo gaan behandelen? Lijkt mij de omgekeerde wereld. Dit heeft niks met haast te maken i.m.oMonkeyRider schreef: ↑zo 25 augustus 2019, 15:47 Ik denk dat de discussie "wel of geen" e-bikes in het verkeer intussen achterhaald is. Er worden meer E-bikes verkocht als andere fietsen dus over een paar jaar is het de overgrote meerderheid. Ook speed-pedelics zullen hun plekje wel vinden als vervanger van de bromfiets, waarschijnlijk op de openbare weg binnen de bbk en op (snel) fietspaden buiten de bbk.
Als het er voor zorgt dat er meer mensen uit de stadauto blijven en er minder recreatief wordt getoerd met auto's of motoren dan is dat alleen maar winst. We leven nu eenmaal op een kluitje.....dus moet je jezelf af en toe aanpassen aan veranderingen en ontwikkelingen.
Ouderen op E-bikes is natuurlijk een vergelijkbaar "probleem" als ouderen in de auto.....of in de supermarkt bij de kassa...............misschien is iets meer respect en wat minder haast daarvoor de oplossing ? De maatschappij is niet alleen voor hippe&vlotte 20-50ers maar ook voor kinderen en ouderen......en daar moet je af en toe rekening mee houden. Ik vind een onhandige oudere die nog moet wennen aan zijn E-bike minder gevaarlijk als een jongere die met zijn verse rijbewijs te hard met zijn auto door de wijk scheurt........dus als we dan ergens "begrenzers" moeten inbouwen ?
Ik denk dat E-mtbers, net als mtb-ers en racefietsers af en toe enorm asociaal zijn.......ik zie persoonlijk niet veel verschil
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
+1
Indien men, door wat voor reden dan ook, niet meer op een veilige verantwoorde wijze kan deelnemen aan het verkeer dient men conclusies te trekken in plaats van maar (on)bewust en met oogkleppen op door blijven gaan in de veronderstelling dat alle anderen daar maar op moeten anticiperen.
Indien men, door wat voor reden dan ook, niet meer op een veilige verantwoorde wijze kan deelnemen aan het verkeer dient men conclusies te trekken in plaats van maar (on)bewust en met oogkleppen op door blijven gaan in de veronderstelling dat alle anderen daar maar op moeten anticiperen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Mtb-forummers zijn blijkbaar ook af en toe enorm asociaal
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Ik zie een patroon. Eenzijdige benadering en stigmatisering.
Bewust te hard rijden. Mensen betichten van oogkleppen op hebben.
Kijk naar je eigen oogklep !
Afschrijven van mensen is voor sommigen de gewoonste zaak in de wereld: die ook wel 'ratrace' genoemd wordt.
Bewust te hard rijden. Mensen betichten van oogkleppen op hebben.
Kijk naar je eigen oogklep !
Afschrijven van mensen is voor sommigen de gewoonste zaak in de wereld: die ook wel 'ratrace' genoemd wordt.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- slapbandje
- Pro Biker
- Berichten: 991
- Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
- Mijn mountainbike: Te veel
Ik zie ook een patroon van alles maar willen goedpraten waar de verkeersveiligheid in het geding is.
Wil je dan alcoholgebruik in het verkeer ook maar toestaan en verwachten dat anderen daar dan maar rekening mee houden? Dat een beschonken bestuurder minder snel reageert en niet meer dezelfde controle heeft over zijn/ haar voertuig is dan ook prima?
De wet stel helder dat jij/wij als bestuurder, en of dat nou een fiets, brommer of een auto is, altijd, zowel fysiek als mentaal, in staat moet zijn om op een veilige en verantwoorde wijze deel te nemen aan het verkeer en in staat moet zijn om de volledige controle over dat voertuig te hebben.
Wanneer dat niet het geval is, en of dat nou komt door alcohol- of drugsgebruik of omdat je door je fysieke gesteldheid niet meer de volledige beheersing hebt over je voertuig, kan het niet de bedoeling zijn dat dat maar geaccepteerd en goed gepraat dient te worden.
Dat heeft niets met afschrijven van bevolkingsgroepen te maken.
Vind jij dat allemaal OK zijn je oogkleppen van een buitenproportioneel formaat.
Wil je dan alcoholgebruik in het verkeer ook maar toestaan en verwachten dat anderen daar dan maar rekening mee houden? Dat een beschonken bestuurder minder snel reageert en niet meer dezelfde controle heeft over zijn/ haar voertuig is dan ook prima?
De wet stel helder dat jij/wij als bestuurder, en of dat nou een fiets, brommer of een auto is, altijd, zowel fysiek als mentaal, in staat moet zijn om op een veilige en verantwoorde wijze deel te nemen aan het verkeer en in staat moet zijn om de volledige controle over dat voertuig te hebben.
Wanneer dat niet het geval is, en of dat nou komt door alcohol- of drugsgebruik of omdat je door je fysieke gesteldheid niet meer de volledige beheersing hebt over je voertuig, kan het niet de bedoeling zijn dat dat maar geaccepteerd en goed gepraat dient te worden.
Dat heeft niets met afschrijven van bevolkingsgroepen te maken.
Vind jij dat allemaal OK zijn je oogkleppen van een buitenproportioneel formaat.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Ik had ook gezegd met alle respect voor de oudere maar de snelheid en leeftijd komt simpelweg niet overeen en dat is een feit waar eigenlijk niemand omheen kan maar dat zien we dan met ze alle door de vingers ik zeg 12km/u max, dan heb je gewone e-bike's voor gewoon oudere mensen
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
- Ad58
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2751
- Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
- Mijn mountainbike: Niner Ros 9
En wat zijn dan ouderen? Welke leeftijdsgrens? Ik zelf ben bv al 61 maar tik nog nog zeer regelmatig de 50 aan op mijn racefiets. Bij mijn mountainbike de 40. En als ik dan op een e-bike zou stappen, zou ik bv alleen nog maar max. 12 km/uur mogen?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
- Contacteer:
Ik ben ff naar een andere lounge bar....hier voel ik me niet zo thuis.
Juist dit is precies wat ik bedoel je hebt de e-bike niet nodig Ad ik had over de oudere die zelf geen 20+km/u kunnen rijden en ook daar ook niet meer op ingesteld zijn....omdat joost mag weten hoeveel tijd daar overheen is gegaan, en daardoor ook geen reactie vermogen meer op hebben volgens mij erg normaal dit verloop
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
geloof d'r niks vanMonkeyRider schreef: ↑zo 25 augustus 2019, 20:40 Ik ben ff naar een andere lounge bar....hier voel ik me niet zo thuis.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?
Dan Empfield
Dan Empfield
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3829
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
In NL zijn ze, vind ik, voor mensen die gewoon nog fit zijn overbodig.
Echter ik ben nu in Duitsland en hier zou ik er toch wel eentje willen hebben om zelf de bergen op te rijden en dan omlaag te knallen.
Echter ik ben nu in Duitsland en hier zou ik er toch wel eentje willen hebben om zelf de bergen op te rijden en dan omlaag te knallen.
- Ad58
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2751
- Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
- Mijn mountainbike: Niner Ros 9
Gewoon net zoals rijbewijzen? Een keuring bij een bepaalde leeftijd?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.