Elektrische mountainbikes

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Het is ook net waar je fiets, wil je profijt hebben van je emtb.
Als ik een rondje Horst pak, veel singletrack en weinig hoogte verschil, dan scheelt het in tijd niet veel of ik met mijn mtb of mijn emtb ga.
Ga ik naar het zuiden, richting de Parkstadroutes waar veel meer hoogte verschil is, dan merk ik wel zeker verschil in tijden. Hier maak ik veel meer kilometers met mijn emtb in dezelfde tijd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Het e-ei van de MTB wereld, made by Aden. Nu dus voor iedereen: gas op de lollie...

Afbeelding.

Enige puntje, het is illegaal :-{
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Jurriaan schreef: wo 2 oktober 2019, 14:42 Het e-ei van de MTB wereld, made by Aden. Nu dus voor iedereen: gas op de lollie...

Afbeelding.

Enige puntje, het is illegaal :-{
€ 1900,00 voor het setje... das een simpele add-on
Frankie70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 25 november 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert, Specialized Camber Comp 29", Specialized Turbo Levo FSR

Tja, in dit kikkerlandje menen we altijd een mening te moeten geven, afijn tis wel goed voor de forums en t houd de mens bezig 😜.
Ik bike met een groepje (10-12 bikers in de leeftijd 30-55 jaar) in t zuiden des lands waar de ebike inmiddels ook zijn intrede heeft gedaan. Te teller staat inmiddels op 5 en is stijgende. Er is al veel over geschreven en wil er eigenlijk alleen nog aan toevoegen dat de fun factor in ons groepje alleen maar groeit.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Enduro series ook ‘E’, erbij:
EWS Launches E-MTB Race Series for 2020: EWS-E
https://m.pinkbike.com/news/ews-launche ... -2020.html
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kunnen de voormalige profs mee blijven doen..is de emtb toch iets voor oudjes :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jurriaan schreef: ma 21 oktober 2019, 14:06 Kunnen de voormalige profs mee blijven doen..is de emtb toch iets voor oudjes :bier:
:-D waar kan ik me opgeven :~ :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 21 oktober 2019, 14:06 Kunnen de voormalige profs mee blijven doen..is de emtb toch iets voor oudjes :bier:
Zag van de week een filmpje voorbij komen dat Martin Maes er eentje mee wil gaan rijden.
Echt iets voor oudjes inderdaad :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MacReal schreef: ma 21 oktober 2019, 14:32
Jurriaan schreef: ma 21 oktober 2019, 14:06 Kunnen de voormalige profs mee blijven doen..is de emtb toch iets voor oudjes :bier:
Zag van de week een filmpje voorbij komen dat Martin Maes er eentje mee wil gaan rijden.
Echt iets voor oudjes inderdaad :roll:
Dat staat natuurlijk gewoon in zin sponsorcontract he. GT wil scoren met dat ding.

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 21 oktober 2019, 14:33
MacReal schreef: ma 21 oktober 2019, 14:32

Zag van de week een filmpje voorbij komen dat Martin Maes er eentje mee wil gaan rijden.
Echt iets voor oudjes inderdaad :roll:
Dat staat natuurlijk gewoon in zin sponsorcontract he. GT wil scoren met dat ding.

:bier:
Dan mogen ze die demper wel eens anders plaatsen. Want afgezien van die schuine demper is het best een mooi ding.
Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

e-Beauty is in the optical sensor of the beholder... ;)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hij maakt hem gewoon :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MacReal schreef: ma 21 oktober 2019, 14:32
Jurriaan schreef: ma 21 oktober 2019, 14:06 Kunnen de voormalige profs mee blijven doen..is de emtb toch iets voor oudjes :bier:
Zag van de week een filmpje voorbij komen dat Martin Maes er eentje mee wil gaan rijden.
Echt iets voor oudjes inderdaad :roll:
Kennelijk is ie al met pensioen...
Frankie70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 25 november 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert, Specialized Camber Comp 29", Specialized Turbo Levo FSR

Frankie70 schreef: za 5 oktober 2019, 07:40 Tja, in dit kikkerlandje menen we altijd een mening te moeten geven, afijn tis wel goed voor de forums en t houd de mens bezig 😜.
Ik bike met een groepje (10-12 bikers in de leeftijd 30-55 jaar) in t zuiden des lands waar de ebike inmiddels ook zijn intrede heeft gedaan. Te teller staat inmiddels op 5 en is stijgende. Er is al veel over geschreven en wil er eigenlijk alleen nog aan toevoegen dat de fun factor in ons groepje alleen maar groeit.

Mijn E-bike (en steeds meer merken krijgen deze opties) is middels een app te tunen naar wens. Zo kan ik onder andere het ondersteuningsnivo (support) en het motorvermogen (peak-power) dusdanig instellen dat alleen het extra eigen gewicht van de e-bike wordt weggenomen. In de praktijk levert dat dan geen grote verschillen op in de gemengde groep e-bikers/conventionele bikers. Verder blijft het principe van een e-bike dat je eerst zelf vermogen op de pedalen moet geven om er electrisch vermogen voor terug te krijgen. Is aan de rijder zelf om te bepalen hoeveel hijzelf wil geven en ervoor terug wil krijgen. Uiteraard is even een rondje knallen na het werk in een hogere ondersteuning (wij noemen dat hier inmiddels "FUN-stand") wel erg lekker :-)
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

uit nieuwsgierigheid ben ik me is aan het oriënteren op het vlak van een E-MTB.. rij nu op een HT en ben benieuwd naar jullie ervaring met een E-MTB

Hoeveel harder fietsen jullie gemiddeld met een E-MTB in vergelijking met een normale MTB met de zelfde inspanning?
Gesloten