Ik heb een idee voor een Mtb show op youtube

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

PaganiProductions schreef:
japie carbon schreef:
Ik heb het al vaker gevraagd, maar jij antwoord niet. Als je je filmpje terug kijkt, kijk je hem dan helemaal af? En wat vind je er dan van?
Als ik naar de views is dat niet zo'n geweldige aflevering eigenlijk een redelijk slechte.
Maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag, heb je de gehele aflevering in 1 keer afgekeken?
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

PaganiProductions schreef:
japie carbon schreef:Eerder flatline, als je nou eens goed naar de tips gaat luisteren en er ook echt wat mee doet, dan kan er een stijgende lijn in komen.

Ik heb het al vaker gevraagd, maar jij antwoord niet. Als je je filmpje terug kijkt, kijk je hem dan helemaal af? En wat vind je er dan van?
Als ik naar de views is dat niet zo'n geweldige aflevering eigenlijk een redelijk slechte.
Niet naar de views kijken, naar je eigen film kijken en dan beoordelen. Vind JIJZELF het goed op basis van wat je gemaakt hebt? Of 100.000 man het zien of maar 10 man, dat zegt niets over de kwaliteit an sich.

Bekijk het filmpje en vraag je dit af:

Zijn ALLE beelden:
- scherp in focus?
- trillingsvrij?
- Interessant?
- Vertellen ze iets, dragen ze iets bij?

Kun je hierop Nee antwoorden dan haal je die beelden eruit.

Tegen beter weten in, hier wat random puntjes:[verbeterpuntjes staan erachter]

https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=460" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat gaat hier mis?
1 Je kunt hem niet bijhouden met pannen, je staat waarschijnlijk op een statief die niet geschikt is voor pannen. (Geen videokop)[videokop kopen of uit hand leren filmen en de trillingen eruit knippen of laten corrigeren. Youtube kan dit ook]
2 Na het pannen zwiep je weer terug voor het volgende shot. Dat is voor kijkers enorm irritant. [Dat zwiepen moet je eruit knippen.]

https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=635" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat kun je hier veranderen?
1 verder uitzoomen zodat ze er beter op staan
2 niet praten EN keihard de muziek er doorheen. [Of praten OF muziek. Niet beide.]

https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=1253" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat kun je hier veranderen?
1 Standpunt is goed, geeft leuke beelden maar de zon/tegenlicht verpest het en maakt er slechte beelden van. [zoek punt waar je geen tegenlicht hebt]
2 Lens is vies, kan gebeuren als je hem laag zet maar let er dan op en maak hem snel schoon. [sneller schoonmaken en deze beelden niet gebruiken]

https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=1318" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat gaat hier mis?
1 Je autofocus staat fout, hij stelt scherp op een takje. Dat mag als creatieve ding ertussen door maar het duurt best lang voor je corrigeert
2 Je camera staat enorm schuin [waterpas op camera zodat hij altijd vlak staat of zelf vlakker houden]
3 Ik weet niet wat je aan het doen bent maar ik hoor rare geluiden. [Probeer gewoon niet praten of geluiden te maken]

https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=1368" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat hier te veranderen?
1 Enkel je camera recht zetten, vgerder een goed gekozen punt, geeft leuke beelden.


https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=1397" onclick="window.open(this.href);return false;
[Niet terug zwiepen]
[cameracorrecties eruit knippen, niet laten zitten. Ook de geluiden]

https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=1463" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat gaat hier fout?
1 Je kunt het niet bijhouden. Probeer dat dan ook niet. Sla een fietser over en zet er 2 goed op ipv 4 half en slecht. De geluiden van de camera zijn ook erg irritant, dat tikken etc.

https://youtu.be/4D6-v0nBUSc?t=1545" onclick="window.open(this.href);return false;
De finish breng je uit verschillen hoeken in beeld, prima. Maar waarom focussen op de wandelaar met blauwe jas?
Ook zwiep je van links naar rechts voor je je doel in beeld hebt. Dat mag, maar knip het er uit, dat hoeft de kijker niet te zien.
Op een gegeven moment zit je met je vinger voor de lens? Eruit knippen.

Op Dorst:
Je camerastandpunt is slecht gekozen, althans het omhoog en omlaag bewegen kijkt niet prettig, of vindt je dat zelf wel? De tekst daar, oplezen en niet ter plekke verzinnen met tig x "uh" en "eh"

Nawoord:
Haal de rotzooi uit beeld. De kijker zit nu te focussen op wat je allemaal op tafel hebt liggen, een fietsblad, tiewraps etc. Leidt onnodig af.
Laatst gewijzigd door John77 op za 14 juli 2018, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
PaganiProductions

Alleen stukjes nooit de gehele aflevering.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

PaganiProductions schreef:Alleen stukjes nooit de gehele aflevering.
Major error #1
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Goede tips van John77.
Lees zijn post eens een flink aantal keer en probeer dit toe te passen.

Het meeste is edit werk.
En de rest is goede camera standpunten kiezen.
Je staat vaak te dichtbij, of te ver ingezoomd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Rayb81 schreef:Het positieve is dat het alleen maar beter kan worden.
:-D

Vind het nog best knap dat er nog steeds bikers zijn die Pagani van tips voorzien. Water naar de zee dragen zou zinvoller zijn.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Dice Oldskool schreef:
Rayb81 schreef:Het positieve is dat het alleen maar beter kan worden.
:-D

Vind het nog best knap dat er nog steeds bikers zijn die Pagani van tips voorzien. Water naar de zee dragen zou zinvoller zijn.

Of blijven geloven dat Tom de tour gaat winnen :-D
PaganiProductions

Alles komt goed
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Ik ben reuze benieuwd of je de volgende keer op zijn minst al dat terug zwiepen eruit geknipt hebt, fietsers er geheel opzet en je lens schoonhoudt cq de beelden met vuile lens niet plaatst en niet meer door de muziek heen praat of vice versa. Dat zou al een verbetering zijn waarmee je aantoont dat je de hints begrepen hebt.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

John77 schreef:Ik ben reuze benieuwd of je de volgende keer op zijn minst al dat terug zwiepen eruit geknipt hebt, fietsers er geheel opzet en je lens schoonhoudt cq de beelden met vuile lens niet plaatst en niet meer door de muziek heen praat of vice versa. Dat zou al een verbetering zijn waarmee je aantoont dat je de hints begrepen hebt.
Ik zet er 25 euro op dat dezelfde basale fouten er weer inzitten.
PaganiProductions

Ik ben al weer bezig aan aflevering 10
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Dat klinkt prettig.
Wat kunnen we verwachten?
Sneeuwmonster
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Misschien moet je eens de CX race-recap video's van Bill Schieken bekijken.

Hij filmt CX races in de VS en maakt dan een samenvatting van 5-15minuten. Deze video's, samen met zijn commentaar, geven een goed overzicht van de race.
Denk dat dit best leerzame filmpjes voor je zijn, hij filmt ook met 1 camera maar kiest zijn punten erg goed uit. Daarmee kan hij veel van de actie filmen en wat hij mist kan hij in zijn commentaar kwijt.

Kijk maar eens op https://www.youtube.com/channel/UC6t2VK ... uvOQS_xtwA
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Meest irritante vind ik het gemis aan voorbereiding...
Weet wat je gaat doen... Weet wat je gaat zeggen...
Mijn dochter van 9 maakt zelfs een hele voorbereiding voor haar Musica.lys
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
PaganiProductions

vedet schreef: do 11 oktober 2018, 12:13 Meest irritante vind ik het gemis aan voorbereiding...
Weet wat je gaat doen... Weet wat je gaat zeggen...
Mijn dochter van 9 maakt zelfs een hele voorbereiding voor haar Musica.lys
Zal er eens serieus naar kijken.
Gesloten