Whisky van de biker...

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Spec29
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 9 juli 2019, 20:50

[/quote]

Goeie smaak, The Balvenie is ook 1 van mijn favo Schotse. ;)

Maar zo’n 30 yo, daar mag je je buidel wel voor opentrekken... :o
[/quote]

Ja behalve bij mensen en dieren gaan ook bij whiskies de jaren tellen :-) De 40 yo kost al gauw 3.500 euro, en de 50 yo zelfs al gauw 45.000 euro (als je er al eentje weet te vinden die nog te koop is). Wel kun je bij andere verzamelaars soms wat mooie flessen inruilen, dat wel. En het verzamelen van mooie houten kistjes die voor bepaalde flessen als verpakking dienden is natuurlijk ook leuk, kun je als display een kamerhoekje mee aankleden.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Spec29 schreef: di 20 augustus 2019, 13:52
Goeie smaak, The Balvenie is ook 1 van mijn favo Schotse. ;)

Maar zo’n 30 yo, daar mag je je buidel wel voor opentrekken... :o
[/quote]

Ja behalve bij mensen en dieren gaan ook bij whiskies de jaren tellen :-) De 40 yo kost al gauw 3.500 euro, en de 50 yo zelfs al gauw 45.000 euro (als je er al eentje weet te vinden die nog te koop is). Wel kun je bij andere verzamelaars soms wat mooie flessen inruilen, dat wel. En het verzamelen van mooie houten kistjes die voor bepaalde flessen als verpakking dienden is natuurlijk ook leuk, kun je als display een kamerhoekje mee aankleden.
[/quote]

Ja precies, een hoop geld voor een drankje dus! :D

En ik heb van mijn Balvenie items zo'n hoekje. Nou ja hoekje...ze staan achter een raam van mijn studio die uitkijkt op de woonkamer. Want mijn studioruimte (ik ben tevens muzikant) is eigenlijk oorspronkelijk een begane grond slaapkamer met raam erin naar in mijn woonkamer kant (wat in studio setting eigenlijk perfect is als zijnde control room met zicht op je opnameruimte) en in die vensterbank heb ik mijn lege Balvenie kokers met de flessen erop neergezet, zodat je die achter glas in de woonkamer kan zien staan. Verder staan er ook nog Glenfiddich en Craigellachie flessen bij, als zijnde mede-Speyside merken en ter herinnering aan een bezoek aan Dufftown, het kloppend hart van de Speyside regio met het hoogste aantal distillerderijen per dorp in Schotland. :bier: 8)
Spec29
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 9 juli 2019, 20:50

[/quote]

Ja precies, een hoop geld voor een drankje dus! :D

En ik heb van mijn Balvenie items zo'n hoekje. Nou ja hoekje...ze staan achter een raam van mijn studio die uitkijkt op de woonkamer. Want mijn studioruimte (ik ben tevens muzikant) is eigenlijk oorspronkelijk een begane grond slaapkamer met raam erin naar in mijn woonkamer kant (wat in studio setting eigenlijk perfect is als zijnde control room met zicht op je opnameruimte) en in die vensterbank heb ik mijn lege Balvenie kokers met de flessen erop neergezet, zodat je die achter glas in de woonkamer kan zien staan. Verder staan er ook nog Glenfiddich en Craigellachie flessen bij, als zijnde mede-Speyside merken en ter herinnering aan een bezoek aan Dufftown, het kloppend hart van de Speyside regio met het hoogste aantal distillerderijen per dorp in Schotland. :bier: 8)
[/quote]

Inderdaad veel geld voor 0,7 liter drank :-) maar bij zeer gefortuneerden toch in trek als beleggingsobject of om een glas te drinken na een gesloten miljoenendeal. En natuurlijk ook als praatstuk in een vitrine, voor het geval je vrienden langskomen. De gemiddelde whiskyfan zal echter zo'n fles niet opentrekken om ervan te drinken, hooguit een 40 yo kopen als belegging omdat je bij een bank tegenwoordig 0 % rente krijgt voor een spaartegoed. Maar een 50 yo Balvenie of ander topmerk is ook wel een onderwerp van gezamenlijk beleggen door de leden van een whiskyclub, je staat er soms versteld van hoe creatief men kan worden om een bepaalde fles (samen) te bemachtigen.

Het is inderdaad erg leuk om objecten in een doorkijkje of room divider te zetten zodat je ze zo vaak mogelijk kunt zien (is toch wat minder als het achter gesloten deuren in een kast staat, tenzij het een mooie vitrinekast is). Daar moet ik maar eens verder over nadenken :-)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja zo'n mooie vitrinekast dan wel cabinet is zeker gaaf om te hebben.

Ik las mijn openingspost nog eens terug en daar noemde ik de 'wens' voor een cabinet ook al ... ik was toen net verhuisd en had even niet echt budget voor zoiets. En als ik dat nu bekijk zou ik dat op zich kunnen vrijmaken maar ik geef eerlijk gezegd mijn geld dan toch liever uit aan fiets- of muziekspullen...mijn collectie whisky staat eigenlijk op dit moment ook prima in de an sich niet zo heel chique kast die ik er nu voor beschikbaar heb. ;)

Edit ter verduidelijking: die Balvenie en andere flessen in dat raamkozijn zijn dus allemaal lege, ter herinnering... :D

De volle (cq halfvolle en bijna lege) heb ik dus in die kast staan waarvan nog 1 Balvenie deel uitmaakt op dit moment. :bier:
Plaats reactie