Fotografen op het forum?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Zelf een beetje bezig in de concertfotografie(vooral het hardere genre),dus veel te maken met weinig licht of veel R/B/G ,en beweging op het podium.
Daarnaast geregeld bij de cyclocross (soms wat mtb) wat foto's schieten(GOW veldrijden),als ik zelf niet mee doe.

Slayer Frontstage Zwolle
Afbeelding

Sven Nys in Apeldoorn.
Afbeelding
:bier:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mark-V schreef: za 1 december 2018, 22:28 Dit was trouwens wat ik vroeger deed :D (niet embed omdat ze niets met fietsen te maken hebben :D)

https://ibb.co/h87Ctpt
https://ibb.co/jkDWnTp
https://ibb.co/6HpfX1M
https://ibb.co/zsHygGd
https://ibb.co/7CMn9XY
https://ibb.co/yNRJk4Z
https://ibb.co/rcJBxYh
Nee nee....volkomen begrepen natuurlijk....alleen maar plaatjes d'r van schieten, heb je natuurlijk geen ruk aan.... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

TenZNL schreef: za 1 december 2018, 11:18 Het lijkt me wel eens leuk om een "workshop" met een aantal rijders te doen.
Zekers leuk!

Enne.... in welke context heb je mijn werk eerder gezien? Hebben we elkaar al eens ontmoet?!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nee, niet ontmoet maar ik ben wel eens via/via op jullie site geweest. Weet ff niet meer wie me tipte toen.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik fotografeer zelf op amateur basis. Mezelf heb ik nooit op al fietsend op de foto gezet. Ik mountainbike regelmatig een tocht en af en toe staat er een fotograaf waar je achteraf kan bestellen. Ik heb eigenlijk nog nooit een mountainbiker op de foto gezet, tijdens het biken neem ik wel af en toe een actioncam mee.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Toch wel leuk dan om s een keer met een clubje af te spreken :)

Ik heb vanmiddag nog even snel model gestaan voor mezelf :winkie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Om het dan maar wat concreter te maken: misschien in de week van Kerst ergens op Austerlitz/Zeist/Amerongen/Leersum afspreken voor fotoshoot? Iemand op die locaties voorkeursplek?

Zomaar wat ideetjes:
- het jumpje in Zeist na afdaling na oversteken Krakelingweg
- Harry Slinger in Amerongen
- Ergens in de afdaling na de afdaling met slingers

Type foto's die ik wel zou willen maken:
- ingeflitst met beweging (MTB scherp, rest onscherp en wat dokerder, groothoek)
- "portretten" met telelens

Zelf nog niet veel ervaring met MTB fotografie, maar wel veel met andere genres, dus verwacht dat er wat moois uit moet komen. Zo moet ik o.a. nog ff bekijken hoe ik alles meekrijg.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Zaskar schreef: do 13 december 2018, 10:02 Om het dan maar wat concreter te maken: misschien in de week van Kerst ergens op Austerlitz/Zeist/Amerongen/Leersum afspreken voor fotoshoot? Iemand op die locaties voorkeursplek?

Zomaar wat ideetjes:
- het jumpje in Zeist na afdaling na oversteken Krakelingweg
- Harry Slinger in Amerongen
- Ergens in de afdaling na de afdaling met slingers

Type foto's die ik wel zou willen maken:
- ingeflitst met beweging (MTB scherp, rest onscherp en wat dokerder, groothoek)
- "portretten" met telelens

Zelf nog niet veel ervaring met MTB fotografie, maar wel veel met andere genres, dus verwacht dat er wat moois uit moet komen. Zo moet ik o.a. nog ff bekijken hoe ik alles meekrijg.
Ik ben er nog nooit geweest op die locaties :D
Misschien kan ik wel ergens tijd maken in die week. De natuur ziet er met die witte gloed ook mooi uit.
Vandaag even aan de slag geweest om de dSLR mee te nemen als videocamera. Dat werkt ook prima, en als je je sluitertijd flink omhoog gooit tijdens het filmen, zou je die beelden ook kunnen gebruiken als foto....
Enige wat je dan nog mist is iemand die meebeweegt :D
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding

Dat is dan weer het leuke van filmen met de dSLR. Als je de sluitertijd hoog genoeg zet, heb je gewoon 24/25 foto's per seconde die je afzonderlijk kunt gebruiken.
Nadeel is alleen dat de max resolutie van de 5DII op 1920x1080 ligt. Maar goed.... :)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mark-V schreef: do 13 december 2018, 20:56 Afbeelding
Afbeelding

Dat is dan weer het leuke van filmen met de dSLR. Als je de sluitertijd hoog genoeg zet, heb je gewoon 24/25 foto's per seconde die je afzonderlijk kunt gebruiken.
Nadeel is alleen dat de max resolutie van de 5DII op 1920x1080 ligt. Maar goed.... :)
haah die is echt lachen, je hebt jezelf gekloond zo snel ging je :D
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Helemaal gemist dit topic...

Heb zelf altijd wel wat met mn mobiel aan zitten klooien, maar uiteindelijk de slechte kwaliteit toch echt wel beu en vond het maken van MTB foto's stiekem veels te leuk. Dus ongeveer een half jaar geleden maar een dslr set gekocht en het afgelopen half jaar veel geoefend (heb gelukkig wel een fanatiek mountainbikende vriendengroep, dus goed oefenmateriaal :-D ). Is nog meer dan genoeg om te verbeteren maar dat is ook het leuke eraan vind ik, je leert altijd weer wat bij. Hieronder een paar foto's van het afgelopen jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(op mn pinkbike staat nog wel meer)

Een lets ride of iets dergelijks met andere fotografen lijkt me wel een keer leuk. Kun je ook een keer zien hoe anderen te werk gaan en een goede foto van jezelf is ook wel een keer leuk :lol:
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Laten we dat maar s afspreken dan! :)

Trouwens, leuke foto's! :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb recentelijk de 20L Evoc van HdB overgenomen omdat m'n DSLR hier perfect in moet passen. Nou weer een keer een mooi tochtje maken :lol: Zou graag een keer met wat fotograferende bikers naar Winterberg of LHR o.i.d. gaan omdat fotograven onder elkaar het wachten niet zo hinderlijk vinden :lol:
Waar woke is, is vuur
NovaX
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 320
Lid geworden op: di 18 juli 2017, 11:25

Ik heb al enkele keren gezien hoe er met drones selfie/actiefoto's worden gemaakt. Je krijgt dan van die foto's waarbij je je afvraagt hoe ze dat vanuit zo een hoek voor elkaar hebben gekregen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Dit topic wat nieuw leven in blazen misschien?
Is er nog animo om es wat af te spreken?
Plaats reactie