Vuurwerk 2018-2019

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Tsja,
Ondanks dat het als entertainment gebruikt wordt, kan vuurwerk ook als wapen gebruikt worden en zou dus ook op die manier bestraft moeten worden.
Maar het hebben en afsteken (op een verantwoorde manier) van vuurwerk is m.i. net zo gevaarlijk als het gebruik van een keukenmes, een schiethamer of een decoupeerzaag...
Als ik iemand te lijf ga met dat gereedschap dan is ook niet gelijk het gereedschap de boosdoener. Voor mij geldt hetzelfde voor vuurwerk.

Ik geef er zelf niet zoveel meer om, heb wat vuurwerk vorige week bij de Lidl gekocht zodat mijn zoontje al wat kan zien, maar dat is heel licht siervuurwerk. Was totaal 11 euro kwijt geloof ik. Prima, meer ga ik er ook niet aan uitgeven ;)

Het hoeft van mij niet persé, maar een verbod is volledig onacceptabel ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik hou ook van tradities en vuurwerk tijdens de jaarwisseling is daar 1 van. Vanochtend samen met de kids dan ook even Duitsland in geweest en het nodige gekocht.

:bier:
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vuurwerk vinden mijn kids en ik geweldig en hoort bij de jaarwisseling, ook dit jaar zullen wij vuurwerk afsteken. :bier:

Men voorspelt helaas een mistige jaarwisseling, ik kan mij die van een aantal jaren terug nog herinneren.
Ik kreeg zowat geen adem door de zeer zware rook die bleef hangen, daarnaast was er nauwelijks iets te zien van wat je in de lucht schoot.

De vervuiler gaat in de toekomst betalen voor een beter milieu dan is het natuurlijk op zijn minst vreemd dat er nog vuurwerk wordt afgestoken.

Dat realiseer je je des te meer tijdens de eerste mtbrit van het jaar als je die heerlijke, frisse boslucht mag inademen :-q
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

PaganiProductions schreef: vr 28 december 2018, 11:45 Vuurwerk is zeer zeker van deze tijd alleen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid de ongelukken komen verkeerd gebruikt en dommigheid en alcohol tijdens het afsteken en toeschouwers en voorbijgangers die niet op letten of geen geduld hebben.
Het is altijd de verantwoordelijkheid van degene die het afsteekt. Niet de voorbijganger. Als ik voorbij loop, heb jij te wachten met afsteken, of te waarschuwen.
Juist zo'n opmerking is waarom ik een hekel heb aan consumenten vuurwerk. Het excuus 'had je maar op moeten letten'... :evil:
Doe mij maar een algeheel verbod voor consumenten en een georganiseerde show door de gemeente ofzo.
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Van mij mogen ze het vuurwerk gelijk verbieden
Ik een hond die er heel bang voor is ,en een hele maand niet naar buiten wil

Als het nu alleen op oudjaarsavond/nacht is ok
Maar vanaf Sinterklaas tot ver in Januari zijn ze aan het knallen
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, mijn katten zijn er ook bang voor. 1tje is echt panisch en zit de hele nacht onder het audiomeubel (12cm) letterlijk te shaken van angst.
Nu vind ik verbieden wat ver gaan maar vuurwerkvrije zones/aangewezen plekken lijkt me wel een goed plan.
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

futura schreef: vr 28 december 2018, 14:48 De vervuiler gaat in de toekomst betalen voor een beter milieu dan is het natuurlijk op zijn minst vreemd dat er nog vuurwerk wordt afgestoken.
De vervuiler betaald nu al. Vuurwerk kopen kost namelijk geld. Daarnaast ruim ik de paar potten die ik afsteek ook op en gooi ze in de grijze container wat me nog eens geld kost.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Johan !! schreef: vr 28 december 2018, 15:21 Van mij mogen ze het vuurwerk gelijk verbieden
Ik een hond die er heel bang voor is ,en een hele maand niet naar buiten wil
Van mij mogen ze honden gelijk verbieden...
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Van mij mogen ze het allebei verbieden! :tong
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Van mij mogen ze mensen verbieden. Ben je van al het gezeik af!
Waar woke is, is vuur
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Oke, die ook.
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Ik zou graag willen dat we in 2019 wat minder verboden hebben en wat meer op het gezonde verstand afgaan.
In de media roepen enkele politici en andere invloedrijke mensen op tot een vuurwerkverbod. De handhaving op illegaal vuurwerk is nu al vrijwel niet aanwezig en vrijwel alle overlast komt voort uit illegaal vuurwerk.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vuurwerk waar niemand last van heeft is er niet.
Ook het zogenaamd geen overlast veroorzakend vuurwerk heeft gevolgen voor de volksgezondheid. Daar zijn veel zware metalen in verwerkt die allemaal in ons leefmilieu terecht komen. Het is behoorlijk hypocriet als bijvoorbeeld terecht chroomverf verboden wordt maar in deze periode klakkeloos de chroomverbindingen klakkeloos in de lucht komen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Tsjibiti schreef: vr 28 december 2018, 18:22 Vuurwerk waar niemand last van heeft is er niet.
Ook het zogenaamd geen overlast veroorzakend vuurwerk heeft gevolgen voor de volksgezondheid. Daar zijn veel zware metalen in verwerkt die allemaal in ons leefmilieu terecht komen. Het is behoorlijk hypocriet als bijvoorbeeld terecht chroomverf verboden wordt maar in deze periode klakkeloos de chroomverbindingen klakkeloos in de lucht komen.
Houtkachels, CV-ketels, voertuigen met verbrandingsmotor, paasvuren, BBQ's. Allemaal overlastgevers en slecht voor de volksgezondheid. En laten we onze eigen hobby ook niet vergeten. Hoe milieubelastend en belastend voor de lokale volksgezondheid van de fabrieksarbeider en de lokale bevolking is het allemaal wel niet om het frame te produceren, en al die onderdelen. En dat alles voor een hobby.

Moeten we dan alles wat een beetje plezier oplevert verbieden? Wat denk je dat er vrij komt bij een vulkaanuitbarsting en wat vervolgens over duizenden kilometers verspreid wordt? Gebeurt vrij regelmatig en een beetje uitbarsting spuwt meer schadelijke stoffen voor ons milieu en ons uit dan een eeuw vuurwerk volgens mij.
Gesloten