Vuurwerk 2018-2019

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Een groot nadeel van al dat gezonde leven is dat we ouder worden. Dat moeten we toch niet willen? Vergrijzing, overbevolking, hogere pensioenleeftijd en what-so-ever.

Kom maar door met dat vuurwerk, kachels, diesels en andere ongezonde dingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gewoon de Postbus 51 campagne 'Stoppen met roken' afschaffen en huisartsen weer sigaretten aan laten bevelen bij nervositeit ende andere klachten.

Afbeelding

Beetje promotie door een bekende acteur en we de gemiddelde levensverwachting zit zo weer onder de 70 :-q
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Jer_81 schreef: vr 28 december 2018, 17:56 [...] wat meer op het gezonde verstand afgaan.
Als het om gezond verstand ging staken jullie daar in Nederland niet ieder jaar in een paar minuten dik 60 miljoen euro in de fik ;-)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jamis Diablo schreef: vr 28 december 2018, 19:07 Gewoon de Postbus 51 campagne 'Stoppen met roken' afschaffen en huisartsen weer sigaretten aan laten bevelen bij nervositeit ende andere klachten.

Afbeelding

Beetje promotie door een bekende acteur en we de gemiddelde levensverwachting zit zo weer onder de 70 :-q
In het museum van Guinness in Dublin is ook een gedeelte gewijdt aan de heilzame werking van Guinness voor de gezondheid. In de jaren '50 van de vorige eeuw werd het zelfs door doktoren voorgeschreven voor zwangere vrouwen.
Afbeelding

Dus als we de tip van Jamis kunnen combineren met een paar extra Guinness dan wordt mijn werk ook weer wat interessanter.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

En ach vuurwerk...
Als mensen wat minder politiek correct willen zijn en mekaar wat meer licht in de ogen gunt, dan steek ik nog wel een sterretje af met Oud & Nieuw terwijl ik sta te staren naar het professionele vuurwerk boven de Tages.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb niks tegen vuurwerk maar wel tegen idioten en lui die bewust dingen vernielen met vuurwerk.
Die kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken.
Ook lui met illegaal vuurwerk mogen hard aangepakt worden.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Het is natuurlijk absurd dat voor de lol van 30% van de bevolking (want 70% steekt géén vuurwerk af) delen van Nederland rond de jaarwisseling in halve oorlogsgebieden veranderen waar bejaarden, kinderen en huisdieren niet rustig naar buiten kunnen. Daarbij levert vuurwerk enorme hoeveelheden fijnstof, zware metalen en zwerfafval op en ieder jaar weer afgerukte vingertjes, kapotte ogen en met enige regelmaat een dode.

Dus kom maar door met dat vuurwerkverbod.

PS: Ik geef mijn geld liever uit aan een nieuwe fiets.
Everybody bought a new bike!
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Overdrijven is ook een vak.

Maar goed, we gaan steeds meer de kant op van verboten. Ben benieuwd hoe lang we nog met de MTB voor onze hobby door het bos mogen. Het is natuurlijk van den zotte dat hele bosgebieden gebruikt worden als racebaan voor een decadente hobby. Al die dieren die hiermee lastiggevallen worden en al die natuur die kapotgereden wordt...
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ja maar dat is wat anders. :lol:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jer_81 schreef: za 29 december 2018, 01:09 Overdrijven is ook een vak.

Maar goed, we gaan steeds meer de kant op van verboten. Ben benieuwd hoe lang we nog met de MTB voor onze hobby door het bos mogen. Het is natuurlijk van den zotte dat hele bosgebieden gebruikt worden als racebaan voor een decadente hobby. Al die dieren die hiermee lastiggevallen worden en al die natuur die kapotgereden wordt...
Het is inmiddels bekend dat wandelen door de bossen meer hinder brengt voor de vaste bos bewoners :-D dan biken. ...dus je mag van mij even updaten en daarna natuurlijk, opnieuw opstarten :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het zou verboden moeten worden.... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Mario070 schreef: za 29 december 2018, 01:24
Jer_81 schreef: za 29 december 2018, 01:09 Overdrijven is ook een vak.

Maar goed, we gaan steeds meer de kant op van verboten. Ben benieuwd hoe lang we nog met de MTB voor onze hobby door het bos mogen. Het is natuurlijk van den zotte dat hele bosgebieden gebruikt worden als racebaan voor een decadente hobby. Al die dieren die hiermee lastiggevallen worden en al die natuur die kapotgereden wordt...
Het is inmiddels bekend dat wandelen door de bossen meer hinder brengt voor de vaste bos bewoners :-D dan biken. ...dus je mag van mij even updaten en daarna natuurlijk, opnieuw opstarten :-D :-q
Dat iets anders nog meer overlast veroorzaakt is enkel reden om ook dat te verbieden. We gaan de kant van de verboden op onder het juk van de nieuwe milieu religie. Dus over enige tijd gewoon helemaal niet meer in het bos komen. Niet op de fiets, niet per paard en ook niet wandelend.

Of we gaan gewoon verder als tolerante samenleving en gunnen elkaar zo nu en dan wat. Dus ook een beetje vuurwerk afsteken een paar uurtjes tijdens de jaarwisseling.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik houd ervan om tijdens de jaarwisseling een paar uurtjes tegen mensen hun voordeur te pissen. Niet door de brievenbus, hoor! Gewoon er tegenaan. Waarom is mij dat niet gegund?
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ik hou ervan om op nieuwjaarsdag een paar rondjes door Prattenburg te crossen. Als je vroeg genoeg gaat is er niemand die je tegenhoudt :lol:
Everybody bought a new bike!
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Gewoon alles verbieden waar je een hekel aan hebt.
Als we dit van iedereen uitvoeren dan stopt de wereld en kun je helemaal niets doen.
Leven en laten leven, want ook [jouw/vul je naam in] hobby kan bij anderen overlast geven en uiteraard vind jij dat net zo'n onzin dan dat vuurwerkafstekers die zich nu netjes gedragen dat ook vinden.
Als we al het vuurwerk moeten verbieden omdat er mensen zijn die alles moeten opblazen dan moeten we ook mountainbiken verbieden want ook daar zijn mensen die lak aan de regels hebben en andere mensen tot overlast zijn. Autorijden ook maar ook voor iedereen verbieden? Er rijden er immers zat rond die zich absoluut niet kunnen gedragen, lees veel te hard rijden. Dan ook daar iedereen voor boeten? Waarom de mensen laten boeten die er wel goed mee omgaan? Dat is nog steeds de grootste hoop.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Gesloten