Vuurwerk 2018-2019

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
PaganiProductions

Nog meer mensen van Vuurwerk hier met een passie voor vuurwerk nog een aantal dagen en dan mag het weer.
:D
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Hier niet, ik hoop altijd minstens dertig dagen dat december maar snel over mag zijn..... Enige lichtpuntje is BOTY en daar ben ik ook laatste geworden......

Ik ga slapen....
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
PaganiProductions

Tinnieman schreef: do 27 december 2018, 22:39 Hier niet, ik hoop altijd minstens dertig dagen dat december maar snel over mag zijn..... Enige lichtpuntje is BOTY en daar ben ik ook laatste geworden......

Ik ga slapen....
De laatste jaren leef altijd soms meer of minder naar 31 December toe.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb een enorme hekel aan vuurwerk omdat een paar idioten ieder jaar opnieuw het hier al minstens 1 maand van tevoren af lopen te steken. Bijna altijd s'nachts. Zodat iedereen lekker wakker wordt... Lachuuhhh...
Als ik ze te pakken krijg, ram ik het vuurwerk in een bepaald lichaamsdeel bij ze en steek het aan. Kunnen we ècht lachen tenminste .... :evil:
Een soort gillende keukenmeid maar dan anders zeg maar! 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
PaganiProductions

Ad58 schreef: do 27 december 2018, 23:56 Ik heb een enorme hekel aan vuurwerk omdat een paar idioten ieder jaar opnieuw het hier al minstens 1 maand van tevoren af lopen te steken. Bijna altijd s'nachts. Zodat iedereen lekker wakker wordt... Lachuuhhh...
Als ik ze te pakken krijg, ram ik het vuurwerk in een bepaalde bij ze en steek het aan. Kunnen we ècht lachen tenminste .... :evil:
Je helaas heb je tegenwoordig overal idoten zullen waarschijnlijk te veel gekocht en heb zeker bergrip voor je mening steek dan vuurwerk waar niemand er last van heeft.
Het eerste beetje vuurrwerk voor 2018-2019 voor mij.
https://www.youtube.com/watch?v=9AlJeD2NOTE&t=14s
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Daar had je toch ook carbon bar end dopjes en fietsbel voor kunnen kopen voor en hogere BOTY score :bier:

Ik heb vroeger als verpleegkundige wel op de SEH gestaan met oud en nieuw. Professioneel interessant maar heb daardoor ook best wel een aversie tegen vuurwerk.
Als we een afgeknalt handje moesten fixxen of een mongool op een metalen emmer was gaan staan met een doos strijkers eronder, tja shit happens (maar daarna via een stoma) , maar de onschuldige slachtoffers had ik altijd wel mee te doen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Vuurwerk, imho niet meer van deze tijd. Leuk voor kinderen van 16. Bij volwassenen heeft het altijd iets in- en intreurigs, dat dronkemans geklooi met een lege fles als 'lanceerbuis' en het gepiel met een sigaret/sigaar/aansteeklont.

Nog los van de materiële schade, bange huisdieren en persoonlijke ongelukken.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
PaganiProductions

Vuurwerk is zeer zeker van deze tijd alleen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid de ongelukken komen verkeerd gebruikt en dommigheid en alcohol tijdens het afsteken en toeschouwers en voorbijgangers die niet op letten of geen geduld hebben.
Idoten die verkeerde dingen doen hetzelfde bestraffen als voetbal hooligans.
Schade zelf laten betalen voor ouders of zelf.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb gezien hoe een volgens het boekje afgeschoten vuurpijl dwars door een ruit ging en een bovenverdieping in de brand probeerde te steken. Maar inderdaad een beetje verantwoordelijk gedrag helpt een hoop en ik vind het ook een beetje treurig hoe we keer op keer de kleine pleziertjes van mensen afpakken in het kader van veiligheid en gezondheid. Onze hobby is ook niet bepaald veilig. Als je er plezier aan beleefd en dat verstandig doet, prima Wouter :-q Ik geniet liever gratis van het vuurwerk van de buurman :lol:
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: vr 28 december 2018, 12:03 Ik heb gezien hoe een volgens het boekje afgeschoten vuurpijl dwars door een ruit ging en een bovenverdieping in de brand probeerde te steken. Maar inderdaad een beetje verantwoordelijk gedrag helpt een hoop en ik vind het ook een beetje treurig hoe we keer op keer de kleine pleziertjes van mensen afpakken in het kader van veiligheid en gezondheid. Onze hobby is ook niet bepaald veilig. Als je er plezier aan beleefd en dat verstandig doet, prima Wouter :-q Ik geniet liever gratis van het vuurwerk van de buurman :lol:
Risico hoort erbij en maakt het leven waard om te leven.
Ik heb er een al eentje op de grond af zijn gaan gelukkig niks gebeurd.
En ik steek zelf graag af en kijk ook naar graag vuurwerk van andere.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef: vr 28 december 2018, 12:13
Makkelijk schreef: vr 28 december 2018, 12:03 Ik heb gezien hoe een volgens het boekje afgeschoten vuurpijl dwars door een ruit ging en een bovenverdieping in de brand probeerde te steken. Maar inderdaad een beetje verantwoordelijk gedrag helpt een hoop en ik vind het ook een beetje treurig hoe we keer op keer de kleine pleziertjes van mensen afpakken in het kader van veiligheid en gezondheid. Onze hobby is ook niet bepaald veilig. Als je er plezier aan beleefd en dat verstandig doet, prima Wouter :-q Ik geniet liever gratis van het vuurwerk van de buurman :lol:
Risico hoort erbij en maakt het leven waard om te leven.
Dat is waar, maar niet het risico wat jij veroorzaakt voor anderen en dat is een beetje het bezwaar wat mensen tegen vuurwerk hebben. Niemand heeft medelijden met mensen die hun hand eraf blazen, wel met mensen die een vuurpijl van 15 huizen verderop in hun oog krijgen.

Ik woonde voorheen op een plek waar je struikelde over de chinese rollen en alle bus- en tramhokjes werden opgeblazen om 12 uur. Dan is het toch een stukje minder gezellig. Maar goed, dat ligt niet aan het vuurwerk maar aan de aansteker..
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Zo denk ik er precies over
Afbeelding
PaganiProductions

Makkelijk schreef: vr 28 december 2018, 12:16
PaganiProductions schreef: vr 28 december 2018, 12:13

Risico hoort erbij en maakt het leven waard om te leven.
Dat is waar, maar niet het risico wat jij veroorzaakt voor anderen en dat is een beetje het bezwaar wat mensen tegen vuurwerk hebben. Niemand heeft medelijden met mensen die hun hand eraf blazen, wel met mensen die een vuurpijl van 15 huizen verderop in hun oog krijgen.

Ik woonde voorheen op een plek waar je struikelde over de chinese rollen en alle bus- en tramhokjes werden opgeblazen om 12 uur. Dan is het toch een stukje minder gezellig. Maar goed, dat ligt niet aan het vuurwerk maar aan de aansteker..
Nuchter en uitgerust vuurwerk en geen alcohol drinken rekening en mee houden dat er altijd wat fout mee kan en genoeg ruimte gebruiken en omstanders waarschuwen en veiligheidsbril opzetten.
Die mensen moeten gewoon opgepakt worden en zelf schade betalen oorzaak en gevolg net berecht als hooligans vandalen en of 1000 uur taak straf.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef: vr 28 december 2018, 12:31 Die mensen moeten gewoon opgepakt worden en zelf schade betalen oorzaak en gevolg net berecht als hooligans vandalen en of 1000 uur taak straf.
Straffen lost voor iemand die een oog mist weinig op ;)
Waar woke is, is vuur
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

Ik koop meestal 2 of 3 sierpotten voor in totaal rond de 50/60 euro. Ben geen fanaat maar vind het wel mooi om te zien en hou wel van tradities.
Gesloten