(Wind/kite) surfers die ook mountainbiken.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Valt me laatste tijd steeds meer op dat er veel (wind) surfers zijn die ook regelmatig op een MTB zitten.

Om tebeginnen onze olympisch kampioen Dorian en zijn trainingsmaatje kirian, maar ook windsurf legendes als jason polokow, Kevin pritchard en Björn Dunkerbeck.

Ik vroeg mij af zijn er veel surfers hier (sup, surf, kite of wind) die ook wel een op een MTB stappen, of mountainbikers die ook wel eens in het water liggen of dat vroeger gedaan hebben.

Wellicht een idee een keer een mooie trip te organiseren, veel bekende surfspots al de canaries en Hawaï zijn namelijk ook een mooie mountainbike lokaties.
Laatst gewijzigd door funride op wo 13 februari 2019, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ohh ja een lets ride Hawaii :-q :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vroeger zeer fanatiek gewindsurfd, en ik hield alles bij. F2 Sunset Race, abo op Duitse ‘SURF’, topspot was Gardameer.

Tegenwoordig zeer fanatiek MTB-er, en ik houd alles bij. Canyon Lux Racefully, abo op Dts ‘BIKE’, topspot is Gardameer.

He... val ik nou in herhaling :winkie: ?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

aurelius schreef: di 12 februari 2019, 20:54 Vroeger zeer fanatiek gewindsurfd, en ik hield alles bij. F2 Sunset Race, abo op Duitse ‘SURF’, topspot was Gardameer.

Tegenwoordig zeer fanatiek MTB-er, en ik houd alles bij. Canyon Lux Racefully, abo op Dts ‘BIKE’, topspot is Gardameer.

He... val ik nou in herhaling :winkie: ?
Dat bedoel ik, je bent hier zeker niet uniek in, hoor heel vaak “vroeger deed ik aan windsurfen nu mountainbike ik alleen nog maar”
Nooit gedacht, Laar ik het weer eens proberen?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

oke ik beken
ik lig ook regelmatig in zee met een windsurf set of golfsurfplenkie
maar om nou in me wetsuit op de fiets te springen dat doe ik alleen met een plankje onder me arm en niet op de mtb :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

funride schreef: di 12 februari 2019, 22:09
aurelius schreef: di 12 februari 2019, 20:54 Vroeger zeer fanatiek gewindsurfd, en ik hield alles bij. F2 Sunset Race, abo op Duitse ‘SURF’, topspot was Gardameer.

Tegenwoordig zeer fanatiek MTB-er, en ik houd alles bij. Canyon Lux Racefully, abo op Dts ‘BIKE’, topspot is Gardameer.

He... val ik nou in herhaling :winkie: ?
Dat bedoel ik, je bent hier zeker niet uniek in, hoor heel vaak “vroeger deed ik aan windsurfen nu mountainbike ik alleen nog maar”
Nooit gedacht, Laar ik het weer eens proberen?
Hij ligt in de garage...
Woon notabene aan de Maas...
Maar teveel valwinden hier op de Pieterplas... dan maar liever met de bike de St Pietersberg zelf op ‘die in de weg ligt’, lekker de SPB-route doen.

Vroeger keek ik altijd naar vlaggen en bomen... hoe hard waait het, waar komt ‘ie vandaan? Ik deed ook andere sporten, en als het waaide had ik daar m’n kop niet bij...
Snowboard ook nog, ‘door’ dat surfen, ligt een beetje in het verlengde ervan.

Echt kriebelen doet het niet meer als het waait... let nu meer op de hoeveelheid gevallen regen... de mate van nachtvorst... ‘hoe droog ligt het erbij?’...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ghe ghe ghe, ik rij ook wel eens met een bibshort aan. :D
Ik vind mtb en leuk, maar alleen als er geen wind of golven staan, want dan lig ik in zee met sup, windsurfspul en evt nog een foil onder ee van beide. Ik heb door een opleiding nu wat minder tijd, maar vorige week toch nog 3x wezen plonzen 8)
Als wij op vakantie gaan is de auto behoorlijk afgeladen met 2 windsurfboards, 6/7zeilen 3 sups en dan ook nog de MTBs achterop.
Als je MTB en surfen wil combineren vind ik Ierland en Wales echt aanraders, ook bij Biaritz kun je leuk (golf)surfen en suppen en om de hoek bij San Sebastian goed biken, maar weinig kans op wind.

Afbeelding
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Als het waait kitesurf ik met een surfboard en als het niet waait zit ik op m’n mtb. Ik woon vlak en zee en dicht bij een groot natuurgebied.

In de Algarve is kiten en mtb ook goed te combineren. Je moet dan wel erg veel meenemen. Fietskleding + helm, kitespullen en ter plekke een fiets huren zou kunnen. Ik heb allebei daar gedaan maar wel tijdens verschillende vakanties. Ik ga ook regelmatig naar plekken waar geen water is en vind het niet erg dat ik niet kan kiten, als ik dan maar wel een berg op en af kan raggen.

Bij Faro zijn de heuvels steil maar niet zo hoog en kiten wordt daar op de Ria Formosa gedaan. Afgelopen jaar werd het PK downhill daar gehouden. Als je meer hoogtemeters en echte golven zoekt is de buurt van Alvor niet verkeerd. En de lagune daar heeft bijna altijd wind en lauw water. Kun je lekker in je bibshort :-q
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Yes, vanaf jaren 80 windsurfer :-q al is het de laatste jaren wel wat te weinig. Vroeger zelf boards gebouwd bij mijn ouders op zolder :winkie: wat een top tijd was dat. Noordzee, IJsselmeer, atlantische kust, Oostzee, Middellandse zee, Grote oceaan, overal gevaren. Inderdaad rusteloos als het waaide en je niet kon, of chagrijnig als het niet waaide. Tegenwoordig een stuk minder maar toch; als ik schuimkoppen zie ontstaan op de meren en de wind hoor gieren dan begint het te kriebelen :D
Skyworker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 6 maart 2017, 12:30
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Cannondale F800sl

Hier ook een windsurfer/supper/mtb’er.
Ik ben een mooiweer supper en sta met voldoende wind op een windsurf setje.
Bij onvoldoende wind zit ik op de mtb, ongeacht het weer.
Maar wel zonder neopreen op de mtb :wink:
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Vroeger veel in het water gelegen met golfsurf plankjes. Nu veel te weinig doordat ik in Zwolle woon. Al het spul ligt nog keurig te wachten op de volgende duik. Ik ben een surfer met serieus zeewater gebrek:-(

Altijd gecombineerd met mtb, vanaf 1993 zo'n beetje begonnen met mtb, jaartje daarna gaan surfen. Algarve is leuk, heuvels naar het binnenland en de kust heeft voldoende goeie breaks. Ook de noord kust van Spanje moet wel leuk kunnen worden voor een combi trip.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Baskenland is ook zeker aan te raden, kom al jaren in bidart met surfboardje en mtb.

Ben ook wel één keer per jaar in wales te vinden, helaas alleen nog maar met MTB maar er is ook genoeg te surfen daar met zelfs een wavepool in snowdonia.

Zelf begonnen met windsurfen in 1990, vrij fanatiek ook met wedstrijden en sponsordeal etc. Maar vanaf het moment dat ik ben gaan studeren steeds minder. Rond 2000 surfte ik alleen nog op dagen waarbij het echt los ging.
Daarna alles verkocht en vanaf 2008 begonnen met mountainbike, makkelijker te plannen en minder materiaal issues. (Te groot, te klein ,te weinig etc)
Vanaf 2013 begonnen met surfen en suppen op vakantie in Baskenland, sindsdien regelmatig te vinden met surfboardje in wijk of ijmuiden.
Hierdor begon het windsurfen ook weer te kriebelen, en sinds twee jaar heb ik dit weer opgepakt en ben bijna fanatieker dan 30 jaar geleden :)
Het gaat helaas wel ten koste van de dagen op de mountainbike maar ik merk dat het elkaar heel goed kan aanvullen.
Regel is nu , bij wind windsurfen, geen wind maar wel golven is surfen, geen wind en geen golven of onder de 5 graden is mountainbiken.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Grappig.

Maar wisten jullie dat mountainbike.nl en windsurfen.nl in de eerste jaren dezelfde index page hadden vanwaaruit je kon kiezen uit een van de twee sites.

Praten we wel over bijna 20 jaar geleden.

En ja. Hier ook schuldig.
Snelle Mistral loslaten op de Middellandse Zee en bij de grindgaten in de buurt van Roermond.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat waren de tijden dat Robby Nash en Björn Dunkerbeck de helden van het trail-surfen waren en Stefan van de Berg het XC-en op het water domineerde :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik vind alleen de topictitel wat verwarrend.
Ik fiets niet in neopreen, ook niet in latex :winkie:

Wel neopreen winterhandschoenen voor de mtb, maar dat is niet de insteek van dit topic.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie