Kleding uit China

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik ben voor de zomer aan het kijken naar nieuwe baggy shirts en heb ooit eens zoiets besteld uit China om te kijken hoe die kwaliteit is:

https://nl.aliexpress.com/item/2019-Nie ... 82.95643.0

De kwaliteit valt absoluut niet tegen en ik zou er best meer van willen bestellen. Echter zit ik met het volgende probleem. Ik wil eigenlijk helemaal geen "fake-brand" shirts. Ik heb liever gewoon brandless of een of ander off-brand. Ik wil namelijk helemaal geen afbreuk doen aan Fox of andere MTB/MX merken.
Nu kun je lycra shirts redelijk goedkoop bij bijvoorbeeld de Lidl vinden, maar een baggy alternatief heb ik nog niet echt gevonden. Of misschien zoek ik niet goed?
Ik merk dus dat een shirt vinden zonder bekend merk nogal lastig is.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is er een makkelijke manier om "eerlijke" brands uit China te vinden? Of zijn er goedkopere merken in europa te vinden?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik heb dit soort gein besteld bij Bikester. Prima spul voor prima prijs:

https://www.bikester.nl/oneal-matrix-fi ... 58454.html
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je een beetje in de aanbiedingen van diverse webshops zoekt kom je ook nog weleens merkkleding voor goeie prijzen tegen. Ik heb recentelijk zo een loose-fit Endura shirt voor 26 euro gescoord (type Burner). Dat is de moeite niet om op Ali te zoeken.

Mijn grootste bezwaar tegen Ali is dat je dan ook niet zeker weet of die spullen niet gemaakt zijn in foute fabriekjes door kinderen en/of onder slechte omstandigheden. Nu krijg je die garantie ook niet bij merkspul, maar toch...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: ma 18 februari 2019, 12:38 Als je een beetje in de aanbiedingen van diverse webshops zoekt kom je ook nog weleens merkkleding voor goeie prijzen tegen. Ik heb recentelijk zo een loose-fit Endura shirt voor 26 euro gescoord (type Burner). Dat is de moeite niet om op Ali te zoeken.

Mijn grootste bezwaar tegen Ali is dat je dan ook niet zeker weet of die spullen niet gemaakt zijn in foute fabriekjes door kinderen en/of onder slechte omstandigheden. Nu krijg je die garantie ook niet bij merkspul, maar toch...
Enne, is het in het kader van de tegenwoordige duurzaamheid ook niet slecht om spullen vanuit China te laten zenden? :wink:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

kermit schreef: ma 18 februari 2019, 12:38 Als je een beetje in de aanbiedingen van diverse webshops zoekt kom je ook nog weleens merkkleding voor goeie prijzen tegen. Ik heb recentelijk zo een loose-fit Endura shirt voor 26 euro gescoord (type Burner). Dat is de moeite niet om op Ali te zoeken.

Mijn grootste bezwaar tegen Ali is dat je dan ook niet zeker weet of die spullen niet gemaakt zijn in foute fabriekjes door kinderen en/of onder slechte omstandigheden. Nu krijg je die garantie ook niet bij merkspul, maar toch...
Aanbiedingen in de gaten houden kan, maar ik kan me toch slecht voorstellen dat er niet zoiets bestaat als Crivit van de lidl voor Lycra, maar dan voor baggy spul.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

MVMVML schreef: ma 18 februari 2019, 12:57
kermit schreef: ma 18 februari 2019, 12:38 Als je een beetje in de aanbiedingen van diverse webshops zoekt kom je ook nog weleens merkkleding voor goeie prijzen tegen. Ik heb recentelijk zo een loose-fit Endura shirt voor 26 euro gescoord (type Burner). Dat is de moeite niet om op Ali te zoeken.

Mijn grootste bezwaar tegen Ali is dat je dan ook niet zeker weet of die spullen niet gemaakt zijn in foute fabriekjes door kinderen en/of onder slechte omstandigheden. Nu krijg je die garantie ook niet bij merkspul, maar toch...
Enne, is het in het kader van de tegenwoordige duurzaamheid ook niet slecht om spullen vanuit China te laten zenden? :wink:
Heel veel shirtjes in een container is inderdaad iets duurzamer. Heel veel kleding komt tegenwoordig uit China...
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

baron062 schreef: ma 18 februari 2019, 13:01
Heel veel shirtjes in een container is inderdaad iets duurzamer. Heel veel kleding komt tegenwoordig uit China...
Ze laten voor een shirtje uit China toch geen vliegtuig apart vliegen???
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

japie carbon schreef: ma 18 februari 2019, 13:08
baron062 schreef: ma 18 februari 2019, 13:01
Heel veel shirtjes in een container is inderdaad iets duurzamer. Heel veel kleding komt tegenwoordig uit China...
Ze laten voor een shirtje uit China toch geen vliegtuig apart vliegen???
Nee, natuurlijk niet. Maar per kg is een boot een stuk efficienter....
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

De keuze daar in korte mouwen is wat beperkt maar ziet er verder goed uit. Dank voor de tip!
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mijn hele garderobe komt bij Decathlon vandaan. Scherpe prijzen, goed spul en gewoon te passen in de winkel als je zekerheid wil.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ja, maar dat is met geen mogelijkheid baggy te noemen he.

Voor lange jerseys zou ik hier eens kijken:

https://mx-deals.nl/motocross-uitrustin ... oss-shirts

Zelf goede ervaringen met deze webshop, gebruik Thor kleding voor DH.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dan weet ik niet hoe potig jou bovenbenen zijn maar bij mij zijn zitten ze net als surf shorts. Maar als je Snoop dog jaren 90 baggy zoekt dan zijn ze wellicht net iets minder baggy. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb wat (effen) shirts van Under Armour, in de uitverkoop zitten die meestal rond de 15,- , ademen goed en voeren zweet af+ vallen wijd want Amerikaanse maatvoering.
Ik ben 188x 92/93kg en dan is een Large nog vrij loose fit.
Nike dry-fit en Hurley (surfmerk dat is opgekocht door Nike en ook Dry fit spul maakt) is iets minder synthetisch en kosten de shirts ook rond de 15,- . (dat is voor mij dan wisselend L of XL)
Dry fit voelt aan als katoen (zachter, meer winddicht en dus iets warmer), maar is vrij techy.
De vochtafvoer zit voor zeg 75% op nivo betere synthetisch shirts en vind ik lekker fietsen op de meeste behalve de allerheetste dagen en dat spul gaat lang mee. Sommige shirts van Hurley draag ik al 4 jaar zo,n beetje elke week bij div sporten.

Ik heb ook wel shirts van fietsenmerken als Endura, Troy Lee en ION, maar merk los van de print geen verschil qua fit, comfort en werking. Zo spannend zijn die stoffen van shirts ook weer niet en door het wijde is de snit ook niet meer heel belangrijk.
Verder zoals Kermit al aangaf scheelt koopjes struinen heel veel en zit je dan ook tegen Alie prijzen aan met iets meer zekerheid op kwaliteit.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Heb je ervaring met deze shop? Vind het allemaal wel verdacht goedkoop eigenlijk 🤨
Plaats reactie