Dit dus
Het grote “scheur in je frame topic” !!
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5650
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Ergo...het frame was niet goed gemaakt
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
En Lars kon niet weten dat knakworstkweker de garantieafhandeling van deze Giant heeft overgenomen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ongeacht of het frame goed of slecht is geweest, als je de zadelpen er niet diep genoeg inzet helpt dat niet mee.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 18 november 2020, 07:47 En Lars kon niet weten dat knakworstkweker de garantieafhandeling van deze Giant heeft overgenomen
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Geloof me, ik weet er alles van En recht hebben op garantie is dan één, het krijgen van een vervangend frame is wat anders... (in mijn geval)Knakworstkweker schreef: ↑wo 18 november 2020, 07:55Ongeacht of het frame goed of slecht is geweest, als je de zadelpen er niet diep genoeg inzet helpt dat niet mee.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 18 november 2020, 07:47 En Lars kon niet weten dat knakworstkweker de garantieafhandeling van deze Giant heeft overgenomen
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Maar de bovenbuis is ook gescheurd...
De bouwkwaliteit van een knakworst!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 434
- Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58
Ik begrijp de vragen van kwk op die drie punten wel; als je een te klein frame hebt voor je goddelijke mtb lijf en je zet de zadelpen hoger, heb je een langere hefboom die krachten op het frame zet. Icm met een te grote berijder kijg je dan krachten die uitgaan boven dat waarvoor eea ontworpen is.
Maar als ik de plaats en de scheur vd giant bekijk met mijn overigens niet zo kundige oog op dat vakgebied, komt mij de conclusie van LarsTB als correct over.
Maar als ik de plaats en de scheur vd giant bekijk met mijn overigens niet zo kundige oog op dat vakgebied, komt mij de conclusie van LarsTB als correct over.
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Maat van me had wat lakprobleempjes met zijn Giant Fathom, werdt na 1 jaar zonder zeuren omgeruild voor een nieuw frame. Dus mijn ervaring (uit 2e hand) is dat de garantie bij Giant prima is.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 18 november 2020, 08:14 Geloof me, ik weet er alles van En recht hebben op garantie is dan één, het krijgen van een vervangend frame is wat anders... (in mijn geval)
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Kombinatie van een aantal zaken.2Ben jij zo lomp of is die Gaint zo crap?
-Ik reed toen veel.
-Ik reed toen hard.
-Frames (fietsen) waren toen te licht geconstrueerd.
Er werd gewicht bespaard op plaatsen waar dat eigenlijk niet kon.
Ik had toen ook een Cannondale, en die bleef drijven als je m in het water gooide (don't ask).
Wat ik wilde zeggen is dat de garantie van Giant goed (en snel) was.
Tijdens de garantie periode dan toch, want daarna was het ook echt afgelopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik zeg ook niet dat lars het mis heeft, alles behalve dat, maar de daadwerkelijke schade wordt naar mijn mening veroorzaakt door 'oneigelijk' gebruik.Majoorkees schreef: ↑wo 18 november 2020, 09:07 Ik begrijp de vragen van kwk op die drie punten wel; als je een te klein frame hebt voor je goddelijke mtb lijf en je zet de zadelpen hoger, heb je een langere hefboom die krachten op het frame zet. Icm met een te grote berijder kijg je dan krachten die uitgaan boven dat waarvoor eea ontworpen is.
Maar als ik de plaats en de scheur vd giant bekijk met mijn overigens niet zo kundige oog op dat vakgebied, komt mij de conclusie van LarsTB als correct over.
Hoe dat met garanties ziet boeit me niet, het punt is dat de krachten die dit veroorzaakt hebben waarschijnlijk door het zadelpen verhaal komen en daar is iets uit te leren.
Dat mensen geen behoefte hebben om te weten waarom iets gebeurd snap ik ook, die zijn al blij met een garantieregeling.
Ik heb die behoefte wel, zal wel aan mijn technische achtergrond liggen, zodat ik zelf die fout niet ga maken.
Iets begrijpen is 1, iets snappen is 2.
Ik ben meer voor 2
Als je nu een heel klein beetje nadenkt, dan kun je frames onderscheiden in lichtgewicht en lomper. Deze Giant valt eerder onder 'lomper'. Zo een frame gaat ook een 150 kg rijder probleemloos houden.Knakworstkweker schreef: ↑di 17 november 2020, 23:25Oh sorry, ik wist niet dat het jou fiets was.......
Jij weet best waar ik op doel en dat is niet alleen te wijten aan de bouwkwaliteit net zo goed aan de wijze waarop de fiets 'afgesteld' wordt.
Of wou je soms zeggen dat een fabrikant aansprakelijk is als je mogelijkerwijs buiten de voorschriften werkt?
Zo een frame kan ook een zadelpen hebben die er nauwelijks ver genoeg in steekt (en dan breken ze meestal bovenop de las, tegen de zitbuis aan, maar dat is niet per definitie zo). Het frame is lomp genoeg, dit soort frames moet je wel heel erg misbruiken.
Ja, je hebt gelijk, een zadelpen die er in dit geval maar 4 cm in zou steken kan een oorzaak zijn. Maar:
Als je dan nog even goed op de best wel duidelijke foto kijkt, dan zie je dat de lasnaad behoorlijk in de buis ligt. En dat het dus voorgeprogrammeerd is dat het frame op die plek kapot gaat. Onafhankelijk hoe de zadelpen er in steekt.
InternetKnakworstkweker schreef: ↑di 17 november 2020, 23:25 En buiten dat alles wil ik dat gewoon graag weten, waar bemoei jij je mee?!
(Dan moet je het niet openbaar plaatsen)
(En als jij wijsneus uit gaat hangen, dan kan ik dat ook. En misschien kun je iets van leren van mijn opmerkingen nu.)(zoals ik ook nog regelmatig bijleer omdat ik me zo nodig met van alles moet bemoeien!)
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 434
- Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58
Volgens de Dikke van Dale is ‘snappen’ hetzelfde als ‘begrijpen’. Ofwel ‘iets met het verstand vatten’. Ik denk dat je het verschil tussen rationeel doorzien en iets kunnen bedoelt, maar dat is gissen / raden van mijn kantKnakworstkweker schreef: ↑wo 18 november 2020, 11:33Ik zeg ook niet dat lars het mis heeft, alles behalve dat, maar de daadwerkelijke schade wordt naar mijn mening veroorzaakt door 'oneigelijk' gebruik.Majoorkees schreef: ↑wo 18 november 2020, 09:07 Ik begrijp de vragen van kwk op die drie punten wel; als je een te klein frame hebt voor je goddelijke mtb lijf en je zet de zadelpen hoger, heb je een langere hefboom die krachten op het frame zet. Icm met een te grote berijder kijg je dan krachten die uitgaan boven dat waarvoor eea ontworpen is.
Maar als ik de plaats en de scheur vd giant bekijk met mijn overigens niet zo kundige oog op dat vakgebied, komt mij de conclusie van LarsTB als correct over.
Hoe dat met garanties ziet boeit me niet, het punt is dat de krachten die dit veroorzaakt hebben waarschijnlijk door het zadelpen verhaal komen en daar is iets uit te leren.
Dat mensen geen behoefte hebben om te weten waarom iets gebeurd snap ik ook, die zijn al blij met een garantieregeling.
Ik heb die behoefte wel, zal wel aan mijn technische achtergrond liggen, zodat ik zelf die fout niet ga maken.
Iets begrijpen is 1, iets snappen is 2.
Ik ben meer voor 2
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Weten we hoe (on)diep de zadelpen in dit frame zat?Knakworstkweker schreef: ↑wo 18 november 2020, 07:55Ongeacht of het frame goed of slecht is geweest, als je de zadelpen er niet diep genoeg inzet helpt dat niet mee.Kapitein Iglo schreef: ↑wo 18 november 2020, 07:47 En Lars kon niet weten dat knakworstkweker de garantieafhandeling van deze Giant heeft overgenomen
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Nee, dat wil kwk nou juist graag weten.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑wo 18 november 2020, 15:22Weten we hoe (on)diep de zadelpen in dit frame zat?Knakworstkweker schreef: ↑wo 18 november 2020, 07:55
Ongeacht of het frame goed of slecht is geweest, als je de zadelpen er niet diep genoeg inzet helpt dat niet mee.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7